Gå til innhold

Vista, cubase, edirol ua-25, knitring i lyden


[space]

Anbefalte innlegg

Jeg har styret litt med Cubase i det siste.

 

Jeg sliter med knitrelyder under avspilling og opptak, selv om det bare er ett spor som spiller/blir tatt opp. Spesielt om jeg flytter på vinduer, som f.eks. mixern, mens musikken spiller.

 

Har nå gått tilbake til Cubase SX (SX1), ettersom det fungerer helt smertefritt på en annen, og eldre, maskin med windows XP.

Hjelper ikke uansett ASIO instillinger i Cubase eller på selve kontrollpanelet til lydkortet.

 

Kan det være Vista ASIO driveren til Edirol som ikke er helt topp?

 

Noen forslag til løsning? Kan jeg installere en annen ASIO driver og fortsatt få lyden ut på UA-25?

Noen som har vært borte i noe lignende?

Endret av [space]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan vel godt være at den vistadriveren ikke er helt på plass ja, er sikkert en av de første versjonene. Meget mulig det er dette som er problemet, men kan være masse andre ting også.

 

Evt kan du prøve å koble lydkortet til en annen usbkort, jeg har et m-audio mobile pre, og dette knitret som et peisbål sammen med min nye Dell laptop, og bytta bare usbport, problem solved!

Lenke til kommentar

Har prøvd å bytte usbport uten at det hjalp. Skal teste å ta ut alle andre usbenheter og så teste den på alle. Det er jo vanvittig irriterende med den knitrelyden,og det virker som noe av det kommer med på opptakene også = ubrukelig.

 

Det er verdjon 1 av ASIOdrivern for Vista ja, så kan nok hende de har noe å gå på der også.

 

Edit:

La inn ASIO4ALL drivern nå, og da fungerte alt mye bedre!

Altså er det Vistadriveren til Edirol som ikke er helt 100%

 

http://www.asio4all.com/

Endret av [space]
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja du kan se nede på transport baran på VST monitor CPU,

har man dårlig driver og maskin er denne høyt oppe,

har man masse plugger og spor kneler maskinen å denne lyden kommer under avspilling..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...