Gå til innhold

Problem med dvalemodus

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har bygd en HTPC med Vista som OS. Av en eller annen grunn våkner PC-en med en gang jeg har satt den i hvilemodus. Jeg trodde først det var en feil i mus/tastatur som gjør at den våkner, men problemet er det samme selv om jeg kobler fra elt ennet enn strøm og skjerm!

Endret av Marius5051
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ja, da har jeg halvveis løst problemet!

Det viser ser at den holder seg i dvale hvis man haker av muligheten for å vekke PC-en for både tastatur og mus, iallfall i mitt tilfelle.

Altså,egenskaper for min datamaskin, enhetsbehandling, egenskaper for mus og andre pekerenheter, strømstyring, hak av og presto!

Men, hvordan i huleste skal jeg da få startet opp maskinen uten å måtte gå bort til PC-en? Kall det gjerne latskap, men jeg synes at det er flott når slike ting fungerer!

Skrevet

Hmmm...finner ikke:

"Altså,egenskaper for min datamaskin, enhetsbehandling, egenskaper for mus og andre pekerenheter, strømstyring, hak av og presto!"

Får ikke no meny med strømstyring.

Satt nettopp opp en laptop med vista som jeg bruker som "media center".

Har ikke funnet en måte å vekke opp pc`en fra hvile eller dvalemodus med keyboard eller mus ;(

Så må gå bort å slå den på med av og på knappen.....litt kjedelig da laptopen er klappet igjen pga ikke plass i reolen.

Kansje no 3rd party software som gjør det enkelt...har googla littt uten særlig hell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...