Gå til innhold

Tråden får dem som har kommet igjennom crysis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda, men selv i episodebaserte greier er det en viss følelse av å i alle fall ha avsluttet et kapittel når man er ferdig, heller enn å ha begynt på et. :p

Etterfølgerene må også by på noe radikalt nytt om jeg skal kjøpe dem. To hele spill med aliens gidder jeg ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes Crysis var en skuffelse.

Mange av mapsene som så kule ut i http://www.youtube.com/watch?v=iZq3j13w-OI denne filmen, var ikke der. De sa at man kunne bruke noe greier å plassere under huden på dem, som ville få dem til å svime av, men jeg fant ikke denne noen steder, og heller ikke det mappet filmen viste.

Se på denne filmen:

. Det mappet er ikke i spillet, og du ser nesten av det må være etter at du har beseiret han siste bossen. Du er nære sfæren og det derre der og skal inn i den for å beseire alienene. Og hvor i spillet samarbeider du med Koreanerne mot alienene? Finner heller ikke den. Har lest at hvis du dreper mange i løpet av gameplayet, vil det være få igjen for å kjempe mot alienene. Hvis du dreper få, er det mange igjen og du kan tilog med kanskje forelske deg i en person. Men har dette noen sens? Admiralen sendte jo en atombombe på øya, som skulle ødelegge skipet, men hvis den er så kraftig, ossen kan noen overleve det?

Så også en annen film nå der de sa at de har laget fysikken så man kan gå tilbake for å se hvilken skade du har påført terrenget, men det eneste jeg ser når jeg kommer tilbake er et ødelagt område og våpen, ingen kropper.

Historien ga et bra første inntrykk, men jeg synes alt gikk så fort. Første dagen skulle redde et gissel, neste dag gikk du til krig mot Koreanerne og så, samme dagen angriper romvesnene og du må trekke deg ut av øya like fort som du kom på den. Romvesnene hadde kule maskiner, lignet på de i Matrix, men hvorfor prøver de å skyte deg, når de har angrepet alle de andre og tatt dem med tentaklene sine? Og i siste brett ser du at det er flere tusen av sånne greier som flyr rundt, men hva er det som stopper dem fra å angripe båten egentlig. Når du kommer i menyen ser du at det er langt fra nærmeste øy, så det er bare patetisk at alle de andre beveger seg fra stedet for å "utforske" eller hva de skal gjøre, enn det er å ville ha angrepet skipet, hvis du skjønner?

Med andre ord, synes alienene var unødvendig og ødela mye av spillegleden. Det var morsomt å kjempe mot Koreanerne, men de snakket kun Koreansk når vanskelighetsgraden var på Ultra. Samtidig synes tittelen "Adapt to survive" passer både dårlig og bra til spillet. For det første er det ikke så mye du trenger å tilpasse deg til, det er for det meste drakten som klarer det; men det du må tilpasse deg er at bottene kan se 360* konstant, har en reaksjonsevne på 0,2 sekunder (de har det, jeg skjøt en trøkk med bensinkanne, og samme sekund jeg skjøt hadde fienden med maskingevær som så mot venstre, klart å finne ut hvor jeg var og skjøt mot meg). Er mange ganger jeg har ligget i gresset bak en bil med maskingevær og mange ganger har de sett meg og begynt å skyte på meg.

Som mange vet er det mange spillseskaper som ikke holder det de lover, men jeg mener at Crysis har brutt så mange løfter, at jeg vil si "Crysis/Crytek will make you cry!"

Jeg tror jeg hadde likt Crysis bedre hvis det hadde vært et spill hvor du hadde kjempet mot f.eks Japan under andre verdenskrig på stillehavs øyene.

Nå som jeg har sagt alt jeg har på hjertet, vil jeg gitt Crysis 3/6

Endret av Articfare
Skrevet
Første dagen skulle redde et gissel, neste dag gikk du til krig mot Koreanerne og så, samme dagen angriper romvesnene og du må trekke deg ut av øya like fort som du kom på den.

Jeg hadde forestilt meg at historien utviklet seg litt mer til at koreanerne tok i bruk alienteknologi, og at alle tre parter måtte sloss litt med hverandre samtidig (som i FarCry). I stedet ble det en kort novelle om en militæraksjon som utviklet seg til Klodenes Kamp 2.

Don't get me wrong, artig var det, men det føyer seg bare inn i rekken av hypa men OK spill.

Skrevet

Fikk Crysis på fredag kl 20.00 og rundet spillet på Hard på mandag formiddag ( har dessuten lest til eksamen som jeg skulle ta, så fikk ikke så forferdelig god tid til spillinga). Et mesterverk for å si det på den måten, men må innrømme at det var litt for kort single player campaign.

Spilte med oppløsnninga 1024x768, alt på high ( texture på very high) på en 17'' skjerm med min hardware, uten lagg, men opplevde ganske ofte at spillet sluttet å virke, som oftest etter at jeg døde en masse på noen dumme felt som f.eks at det kom en autosave når jeg hadde lite health og sto oppi et bål -.-, og loadet hele tida.

Teit slutt på spillet. For lett. Sistebossen . En utviklingshemmet person kunne ha rundet spillet på Delta uten Nanodrakten. Hadde store forventninger til Crysis :/. Får heller se lyst på Farcry 2 når det kommer, og håper campaignen er like lang som 1ern...eller lengre :).

Det at man ble vektløs inne i alien-fjellet falt heller ikke i smak.

Så hvis jeg skulle gi Crysis en Score så måtte det være :

7 / 10.

Knalle god grafikk, men for mye fokus på grafikken og ikke single playern. Og dustete optimalisering...

Skrevet

Er enig i at det var ganske kort campaign, det kan vel ha noe og gjøre med at det er en trilogi. Likte spillet kjempegodt jeg også, men er misfornøyd med en del ting. Skulle vert mer jungelkrig med sniking og kaste seg over fienden mens et par andre rundt deg stod å skjøt på deg. Mindre surring rundt i scener hvor man ikke trenger og skyte eller drepe. Får håpe 2ern bli en del mye bedre, men er jo fonøyd med det som var bra.

Skrevet
Er enig i at det var ganske kort campaign, det kan vel ha noe og gjøre med at det er en trilogi.

Er det at det er en trilogi grunn til at det skal være kort? Da kan man jo bare kutte ett spill i tre, selge alle til fullpris og kalle det en trilogi. De eneste spillene som har en unskyldning til å være korte er episodebaserte spill, og de koster bare en brøkdel av vanlige spill.

Skrevet (endret)

sto litt på dagbladet.no om fortsettelse osv.

*link*

at det er en triologi, å at grafikken skal forbedres kraftig til del 2.

bra anmeldelse "Articfare", selv om jeg ikke er enig i alt da.

jeg er enig i at spillet kanskje var litt kort, men jeg tenker å bruke mest tid på MP biten, å da er det viktigere for meg at man kan lage egne brett/maps (sandbox2) slik at man slipper å bli lei samme mappene gang på gang, dette virker det som crysis`s editor blir å fungere bra for, så er det bare å håpe at folk gidder å spille det online da. jeg for min del synes det er et meget bra online spill, (vell ikke DM da)

Endret av jeps79
Skrevet (endret)

Nettopp tatt meg gjennom spillet nå. Syntest det var et meget godt spill. Crytek har utviklet seg godt siden FarCry. Jeg var skeptisk etter demoen, men etter noen få baner i fullversjonen var jeg helt inne i spillet. Klarte faktisk ikke legge det fra meg i går.

Måten du må bruke både drakten og våpentilbehøret taktisk gjennom hele spillet er meget bra balansert, bortsett på de siste banene. Tar en stund før du kommer skikkelig inn i det, men etter hvert sitter alt som det skal.

Crysis hadde mange råe øyeblikk. Det som imponerte mest størrelsen på alt. Skalaen på noen av banene var fantastisk. Herlig spill som jeg egentlig ikke har noen særlig klager på, annet enn noen stygge cliping-feil her og der. Mest mot slutten.

Jeg synes Crysis var en skuffelse.

Mange av mapsene som så kule ut i http://www.youtube.com/watch?v=iZq3j13w-OI denne filmen, var ikke der. De sa at man kunne bruke noe greier å plassere under huden på dem, som ville få dem til å svime av, men jeg fant ikke denne noen steder, og heller ikke det mappet filmen viste.

Du har en bedøvelsespil om du ønsker å ta den i bruk. Ellers er det bare et offer for spilltesting for ting som fungerer eller ikke. Ikke noe nytt det.

Admiralen sendte jo en atombombe på øya, som skulle ødelegge skipet, men hvis den er så kraftig, ossen kan noen overleve det?

Mest trolig fordi de var innenfor skjoldet/barrieren, som da trakk til seg energien fra eksplosjonen.

Så også en annen film nå der de sa at de har laget fysikken så man kan gå tilbake for å se hvilken skade du har påført terrenget, men det eneste jeg ser når jeg kommer tilbake er et ødelagt område og våpen, ingen kropper.

Et resultat av å holde ytelsen på et akseptabelt nivå. Polygoner koster en del, og kropper liggende rundt omkring unødig har et ganske stygt merke på ytelsen.

Med andre ord, synes alienene var unødvendig og ødela mye av spillegleden.

Eh.. de var jo sentral gjennom hele spillet. Måten de ble presentert på var meget bra. Skalaen på alt var fantastisk.

Jeg tror jeg hadde likt Crysis bedre hvis det hadde vært et spill hvor du hadde kjempet mot f.eks Japan under andre verdenskrig på stillehavs øyene.

Nei takk, vi har nok av andre verdenskrig

Endret av TCi
Skrevet
Admiralen sendte jo en atombombe på øya, som skulle ødelegge skipet, men hvis den er så kraftig, ossen kan noen overleve det?

Mest trolig fordi de var innenfor skjoldet/barrieren, som da trakk til seg energien fra eksplosjonen.

Tror jeg forklarte denne delen litt feil. Mente ossen kan Koreanerne overleve den eksplosjonen og gjøre at vi får et samarbeid mellom dem og Amerikanerne mot alienene.

Du har en bedøvelsespil om du ønsker å ta den i bruk. Ellers er det bare et offer for spilltesting for ting som fungerer eller ikke. Ikke noe nytt det.

I filmen får vi høre at vi kan velge når vi skal aktivere den. Den pilen mange er kjent med fører til at de svimer av med en gang.

Skrevet
Den pilen har du med på Scar helt i fra starten, trykk på x helt til den pila dukker opp ved siden av ammoen din

Vet det, men på filmen kan man skyte flere samtidig og utløse alle på en gang.

Skrevet
Tror jeg forklarte denne delen litt feil. Mente ossen kan Koreanerne overleve den eksplosjonen og gjøre at vi får et samarbeid mellom dem og Amerikanerne mot alienene.

Hvilket samarbeid?

I filmen får vi høre at vi kan velge når vi skal aktivere den. Den pilen mange er kjent med fører til at de svimer av med en gang.

Helt sikkert fjernet for å få en bedre balanse i spillet.

Skrevet

Hvilket samarbeid?

Resultatet blir at du og gruppen din må jobbe sammen med kineserne og nordkoreanerne for å redde verden fra dens nye fiender.

http://gamer.no/product.php?productId=43331

Enspillerdelen kommer imidlertid til å være svært avansert, og det du gjør får konsekvenser for hvordan handlingen utspiller seg. Om du dreper mange nordkoreanske soldater i den tidlige fasen, får du problemer med å samarbeide med dem senere, og hvis du gjør ting riktig kan du til og med bli "romantisk involvert" med en kvinnelig soldat.

http://gamer.no/nyhet/pc/informasjon_om_crysis/22949

Okey :p?

Skrevet

Er det ikke nord-Koreanere du samarbeider med, da du skal hjelpe til med å forsvare et hus når du har kommet ut av bobbla over øya?

Skrevet

Ok, må ha svirret forbi meg i farten. Uansett ikke noe viktig sånn sett. At noen samarbeid mot en sterkere fiende er vel logisk. Og området atombomben ble brukt var så og si utslettet fra før av.

Gjest medlem-105082
Skrevet

De informasjonene er jo gammel. De har jo endret historien seinere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...