Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå blir det nok iPhone på meg :dribble:

 

Bare to små spørsmål:

 

1) Hvordan er det med lader når den blir kjøpt i USA, kan den brukes her?

2) Hva er garantien på den?

 

1) Laderen som følgast med kan ikkje brukast i Noreg, men eg trur ikkje det kostar så mykje å kjøpe ein slik ein. Eg fekk med min då eg kjøpte. Du kan lade den når du koblar telefonen opp mot datamaskina di.

2) Du mistar garantien om du opnar den for norsk nett og jailbreakar den trur eg.

Den Amrikanske skal vist komme med en universal.

Så det HER...

Lenke til kommentar

Jaja, da var Iphonen min offisielt ubrukelig. Glemte et fattig lite steg under før jeg kjørte anySim (glemte å sette på airplane mode), og dermed får jeg ikke brukt telefonen.

 

Installerte 1.1.2.-firmwaren på nytt, og nå er jeg stuck på emergency call-screenen.

 

Har lett etter AT&T-kortet mitt i gud vet hvor lenge nå, og det er bortevekk. Dermed får jeg ikke resatt og jailbreaket telefonen på nytt. HERLIG!

 

edit: det ser ikke fullt så svart ut nå. har fått hjelp av en bekjent som visste om en felles bekjent som også hadde iPhone. Sliter likevel med å få ut NetCom simkortet ut av iPhonen nå, slik at jeg kan bruke en annen tlf i mellomtiden. Nesten litt flaut å rote til noe så enkelt.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar
Så lenge en er sånn passelig datakyndig, så skulle det ikke være en tungrodd prosess å unlocke en locked iPhone 16gb med fw 1.1.3 nei?

 

Riktig. Bare følg guiden inne på forumet til mac1.no veldig nøye, så går det kjempefint så lenge du har litt teknisk sans.

Lenke til kommentar
det er mulig det, tror det var igår det kom ut en hack. 1.1.3 med de nye bootloaderne funker også. altså du kan kjøpe en ny 16gb, få den unlocke og bruke den her i landet:)

 

Så nå er 1.1.3 åpnet for å sende meldinger, ringe osv. i Norge?

 

Og er dette noe jeg kan gjøre selv, eventuelt hvordan?

 

ja det skal fungere. for mer info sjekk : http://iphonejtag.blogspot.com/

 

Gjelder dette UK versjonen også? så jeg kan bare stikke til england og kjøpe den og bruke den her i norge hvis jeg følger guiden riktig?

Lenke til kommentar
har et lite problem... KOblet iphonen til en venns data i sted for å lade og nå kommer den ikke opp i itunes.. Noen som kan hjelpe?

 

Itunes kan være litt køddete der. Regner med at den ble autoassignet til kompissen din sin itunes eller mediamonkey?

 

Kobler du en ipod/iphone til en på med itunes vil den automatisk synce mot det som ligger itunes er installert der og slette det som ligger på ipod/iphone. Jævelig kjipt hvis du har tusenvis av sanger på spilleren din og det ligger 10 sanger på kompisen sin itunesinstallasjon.

 

Sørg for guds skyld å slå av autosync i itunes. Bruk heller mediamonkey! Den funker ivhertfall på ipod video.

Lenke til kommentar
det er mulig det, tror det var igår det kom ut en hack. 1.1.3 med de nye bootloaderne funker også. altså du kan kjøpe en ny 16gb, få den unlocke og bruke den her i landet:)

 

Så nå er 1.1.3 åpnet for å sende meldinger, ringe osv. i Norge?

 

Og er dette noe jeg kan gjøre selv, eventuelt hvordan?

 

ja det skal fungere. for mer info sjekk : http://iphonejtag.blogspot.com/

 

Gjelder dette UK versjonen også? så jeg kan bare stikke til england og kjøpe den og bruke den her i norge hvis jeg følger guiden riktig?

Ja. Guide @ www.iphone.unlock.no

Lenke til kommentar
Jaja, da var Iphonen min offisielt ubrukelig. Glemte et fattig lite steg under før jeg kjørte anySim (glemte å sette på airplane mode), og dermed får jeg ikke brukt telefonen.

 

Installerte 1.1.2.-firmwaren på nytt, og nå er jeg stuck på emergency call-screenen.

 

Har lett etter AT&T-kortet mitt i gud vet hvor lenge nå, og det er bortevekk. Dermed får jeg ikke resatt og jailbreaket telefonen på nytt. HERLIG!

 

edit: det ser ikke fullt så svart ut nå. har fått hjelp av en bekjent som visste om en felles bekjent som også hadde iPhone. Sliter likevel med å få ut NetCom simkortet ut av iPhonen nå, slik at jeg kan bruke en annen tlf i mellomtiden. Nesten litt flaut å rote til noe så enkelt.

 

Hvordan kan du slite med å få ut et simkort? Uansett, en Iphone kan alltid reddes ;)

Lenke til kommentar

Kan forresten bekrefte at det fungerer fint å oppgradere til 1.1.3 med iTunes nå for telefoner med BL 3.9. Bare kjør en vanlig update i iTunes, sett inn AT&T-kortet, sett telefonen i recovery (skru av og hold home-knappen inne mens du setter telefonen i docken) og kjør ZiPhone. Der bruker du commanden ziphone -a -j og vips så har du en aktivert, jailbreaket 1.1.3-telefon med en ekte versjon av 1.1.3. Etter det så legger du bare til "installer.iclarified.com" i Sources på Installer og kjører AnySIM 1.3. Voila - opplåst 1.1.3-telefon med ekte 1.1.3!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...