Gå til innhold

EBGames *forbanna* forhåndsbestilt Crysis SE


Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette innlegget fordi jeg er forbanna.

 

Jeg har forhåndsbestilt Crysis Special Edition hos EBGames på Byporten i Oslo. Da jeg kom for å hente spillet i ettermiddag viste det seg at de har klart å rote bort spillet og selge det til en annen kunde!

 

Noe rot (kommunikasjonssvikt?) i det interne systemet har forårsaket dette. De hadde selvsagt en unnskyldning på lager - men hva hjelper dette når jeg allerede har forhåndsbestilt det og ikke fått levert varen til avtalt tidspunkt? Jeg står der tomhendt og får tilbud om å kjøpe den normale versjonen av spillet til kr 50.- i rabatt. Dette takker jeg selvsagt nei til da jeg skal ha det jeg har bestilt. Jeg ønsker ingen annen vare.

 

De har kontaktet en rekke andre EBGames forretninger i Oslo men det er ingen som har varen. Har nå dratt hjem og venter på telefon fra dem. Jeg har kjøpt en del spill der tidligere og vært fornøyd. Dersom de klarer å bote opp dette på en eller annen måte blir det å handle derfra igjen, hvis ikke - aldri mer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EB Games krever forsåvidt bare 50 kroner i depositum (som du får trukket fra prisen du betaler), men kan jo være han har betalt allerede! Bare ikke så vanlig :)

 

Men ja, der dreit Byporten seg ut. Det som er dritt er at sånne ting kan skje. Det som igjen er problemet er at EB Games har et idiot sikkert system, som gir de ganske liten mulighet til å ta seg friheter i forhold til å gi deg kompensasjon.

Systemet skal som sagt være idiotsikkert, men folk kan idiote ut ganske mye. Den eneste gode grunnen, ville være at man har fått inn færre spill enn man er blitt lovt, men dette skjer også veldig sjelden.

 

Skal jeg tippe, vil jeg tro at en ansatt i kampens hete (det går unna på Byporten) har solgt spillet til en som ikke har forhåndsbestilt, uten å sjekke antallet spill på lager med antall forhåndsbestilte. Du skal i utganspunktet være sikret et eksemplar når du har forhåndsbestilt (så lenge man har nok spill), så dette er selvfølgelig krem banan kjedelig.

 

Håper det ordner seg! Vet ikke hva jeg kan anbefale å gjøre, for et brev vet jeg ikke hvor stor innvirkning vil ha. For all del, skriv og send gjerne, men ikek forvent deg gull og grønne skoger :) Men som sagt, håper de retter opp feilen ovenfor deg på en måte, og alle blir fornøyde!

Lenke til kommentar

Om rutinene er gode nok? Sterkt brev?

 

Ta deg sammen a, det er alltid en feil LITEN FEIL, ja dette er en liten feil.

Du er en av mange tusen kunder og en person klarte og rote det til litt.

Husk att det er menneskelig og feile og boikotting av butikken bare pga en slik feil er en sterk reaksjon.

 

Sånne ting skjer i alle slags butikker og bransjer, sånn er det bare.

Denne gangen var du uheldig og du fikk ikke den versionen du ville ha.

 

Shit Happens.

Jeg hadde skjønt deg om du ikke kunne fått noe spill i det hele tatt når du hadde gledet deg, men Special edition er ikke så utrolig mye mer og det handler om hovedspillet mener da jeg.

 

Feks, om EB roter vekk min CE av GTA IV og tilbyr meg en standard version så tar jeg den. fordi jeg vil spille spillet jeg har gledet meg til.

 

Slutt og grin.

 

Og send gjerne det brevet, jeg har jobbet i mange butikker og Sånne brev er alltid like morsomme.

 

(nei jeg jobber ikke for Eb games)

Endret av thehazen
Lenke til kommentar

Jeg ringte EBGames og ba om å forhåndsbestille Crysis. Da fikk jeg høre at jeg måtte ned og betale 50 kroner i depositum. Siden jeg var hjemme og var syk og ikke hadde mulighet ble jeg lovt av vedkommende (for å ikke nevne navn) at det gikk greit likevel siden jeg hadde handlet en del der før. Jeg fikk med andre ord likevel lov til å forhåndsbestille Crysis.

 

Ebgames sin unnskyldning (for meg som kunde er dette irrelevant):

I etterkant har det vist seg at internt i butikken uten å nevne det til meg ble det likevel ikke foretatt en forhåndsbestilling slik jeg bad om og ble lovt. I stedet hadde de holdt til meg med mitt navn på en lapp, og ikke lagt inn depositumet på dataen. Deretter har en annen person solgt denne videre til en person som ikke har forhåndsbestillt spillet.

 

Jeg har ikke fått varen og tjenesten jeg har bestilt og ble lovet levert til tidspunkt, de kunne heller ikke oppdrive spillet i etterkant.

 

Jeg vil ta en prat med butikksjef Klaus og avhøre hva som har skjedd. Jeg synes de kan gi en kompensasjon/rabatt som ett hint på at de internt har gjort en feil - og ikke meg som kunde.

 

Dersom EBGames formidler at jeg slipper å betale 50.- i depositum for den samme varen/tjenesten fordi jeg er en seriøs kunde er dette en like forplitende avtale. Siden det interne systemet ikke tar høyde for slike ordninger er det butikkansatt som har gjort en feil og ikke meg som kunde.

Lenke til kommentar
Om rutinene er gode nok? Sterkt brev?

 

Ta deg sammen a, det er alltid en feil LITEN FEIL, ja dette er en liten feil.

Du er en av mange tusen kunder og en person klarte og rote det til litt.

Husk att det er menneskelig og feile og boikotting av butikken bare pga en slik feil er en sterk reaksjon.

 

Sånne ting skjer i alle slags butikker og bransjer, sånn er det bare.

Denne gangen var du uheldig og du fikk ikke den versionen du ville ha.

 

Shit Happens.

Jeg hadde skjønt deg om du ikke kunne fått noe spill i det hele tatt når du hadde gledet deg, men Special edition er ikke så utrolig mye mer og det handler om hovedspillet mener da jeg.

 

Feks, om EB roter vekk min CE av GTA IV og tilbyr meg en standard version så tar jeg den. fordi jeg vil spille spillet jeg har gledet meg til.

 

Slutt og grin.

 

Og send gjerne det brevet, jeg har jobbet i mange butikker og Sånne brev er alltid like morsomme.

 

(nei jeg jobber ikke for Eb games)

Jeg tror du har misforstått litt her. Her handler det om en vare/tjeneste som ikke ble levert, og hvordan EBGames vil håndtere denne saken i etterkant. (ikke om at Crysis SE er nesten like bra som vanlig edition bla bla.)

 

Saklige brev er aldri morsomme - kun de som er usaklige og overdrevne.

 

Boikotting av butikken er uansett kun aktuellt dersom de behandler meg dårlig som kunde og ikke kompenserer for feil de har gjort ved å vise litt medvilje. Dersom du og mange andre finner seg i å bli behandlet dårlig sier det seg jo selv at servicen vil gå ned for alle.

Lenke til kommentar

Nei jeg tror ikke du helt tar poenget her.

Det jeg sa om att den versionen er nesten like bra osv osv var ikke på noen måte hovedpoenget i det jeg skrev.

Poenget var att du overreagerer noe sinnsykt over en bagatell.

Og att en eller annen dust nede på EB rota bort lappen med navnet ditt på skjer bare, dessuten har Eb games en policy att sålenge du ikke har vært der og betalt depositum så har du heller ingen rett til noe som helst.

 

Kanskje han som tok imot din bestilling var uerfaren med hvordan ting funker.

 

Når det gjelder Pre-orders som skal betales for så kan man ikke få gjøre det uten og betale uansett.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar
Nei jeg tror ikke du helt tar poenget her.

Det jeg sa om att den versionen er nesten like bra osv osv var ikke på noen måte hovedpoenget i det jeg skrev.

Poenget var att du overreagerer noe sinnsykt over en bagatell.

Og att en eller annen dust nede på EB rota bort lappen med navnet ditt på skjer bare.

Kan du ikke bare si "ikke bry deg om butikker ikke leverer produkter/tjenester du bestiller. Bare finn deg i det" i stedet for å skrive ett så stort innlegg da?

 

Skjønner poenget ditt, men trenger det inn? Nei! Jeg finner meg ikke i dårlig kundebehandling. Sorry mac ;)

Lenke til kommentar
Kanskje han som tok imot din bestilling var uerfaren med hvordan ting funker.

 

Når det gjelder Pre-orders som skal betales for så kan man ikke få gjøre det uten og betale uansett.

Det er alltid en årsak til ting. Dette gidder jeg ikke spekulere i. Dette er ikke poenget.

 

Ja, det er den normale regelen at Pre-orders skal betales for. Men jeg har en jobb hvor jeg driver en del med kundebehandling, og dersom de ber meg om noe, og jeg som leverandør lover å levere noe etter kundens behov er dette en avgjørelse på bakgrunn av noe vi som leverandør tilbyr. Dersom vi ikke klarer å holde det er det en feil av oss å i utgangspunktet tilby det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner din side av saken veldig godt jeg faktisk.

 

Men når faktum er att du ikke var der og betalte depositum som alle må gjøre.

 

Så tror jeg att Eb games kanskje driter litt i deg.

 

Men det gjelder for alle store firmaer, om du ikke har gjort dette etter deres "regler" så vil de gjerne finne en vei til og bli ferdig med deg uten og gi deg en dritt.

 

Jo større firma jo mer "småkunder" som ikke blir fornøyde uten att firmaet bryr seg.

 

Men what the hell, Go for it!

Gå og ta de.

 

Mitt tips er: som en kunde gjorde mot meg når jeg jobba i spillbutikk.

 

Sett deg ned og grin, det var en som gjorde det.

Og han gav jeg WOW:BE uten att han hadde forhåndsbestilt:)

Lenke til kommentar

Ikke så altformye å klage om. Det er vel mulig at de faktisk må motta penger for å sette deg på liste, hvem vet. Men at den du snakket med gikk den ekstra mila og holdt det av til deg. Noe som sikkert førte til at den personen personlig måtte passe på at ingen andre kjøpte spillet. Og en liten feil førte til at han glemte det.

 

Du skulle aldri ha fått forhåndsbestillt spillet i første om gang, siden du ikke la ned depositum, og historien endte sånn.

 

Blir som om du skulle sende et sint brev til Spar fordi de glemte å holde av 2 poser tilbudskaffe til deg.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Problemet er at de som jobber på Byporten ikke ser at du har forhåndsbestillt siden du ikke betalte et depositum.

Byporten er en meget travel butikk så han du snakket med på telefon kan fort ha glemt telefonsamtalen med deg og da har de andre i butikken ingen mulighet til å se at CE utgaven som ble solgt egentlig var holdt av.

Skulle dette bli registrert i systemet måtte jo han du snakket med betalt 50kr av egene penger for å få bestillingen registrert å det blir vel litt feil?

Det er veldig mange som spør om man kan forhåndsbestille over telefon, feilen som har skjedd her er at han du snakket med sa ja til deg..

 

Ring Byporten på ny til mandag å spør om de kan ringe til hovedkontoret for å høre om det finnes flere CE utgaver så kanskje dette løser seg..

Lenke til kommentar

Haha, jeg ler av dere.

 

Når EB Games ikke sa noe om at han må betale depositum er det deres feil, og da er det ingen grunn til at han ikke skal få spillet sitt.

 

Han skal hvertfall ikke bli nedprioritert pga. deres feil. Christ.

 

Jeg er forøvrig enig med Pestilence ang. det med å droppe butikken helt, de har masse konkurranse, derfor må de holde seg på topp for å beholde kundene sine.

Endret av Bertelsen
Lenke til kommentar

Dette her må være årets sytepost.

 

Jeg skulle forstått anklagene mot EBGames hvis tilfellet var at du faktisk hadde forhåndsbetalt spillet uten å ha fått varen. Du har jo ikke engang betalt depositum! Selgeren gjorde kanskje en brøler, men hvilke garantier hadde EBGames for at du i det hele tatt kom å kjøpte spillet? Mener du ditt ord er godt nok?

 

Det er en grunn til at de krever depositum. Som sagt så burde selgeren gjerne aldri lovt deg spillet i utgangspunktet, men nå er det slik at det ble solgt til en kunde som kom på stedet (med penger). Hva har du egentlig tapt, og hva er det EBGames liksom skal kompensere for?

 

Våkn opp og lukt den virkelige verden.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar
Haha, jeg ler av dere.

 

Når EB Games ikke sa noe om at han må betale depositum er det deres feil, og da er det ingen grunn til at han ikke skal få spillet sitt.

 

Han skal hvertfall ikke bli nedprioritert pga. deres feil. Christ.

 

Jeg er forøvrig enig med Pestilence ang. det med å droppe butikken helt, de har masse konkurranse, derfor må de holde seg på topp for å beholde kundene sine.

 

Les alt før du komentarer da....

Han fikk beskjed om at de måtte ha depositum men siden han var syk,blabla så skulle selgeren holde av et..

Problemet er jo at forskjellige personer jobber i butikk og en muntlig avtale hjelper lite i forhold til de andre ansatte som ikke så noen bestilling på Chrysis CE.

Eneste feilen som er begått her er selgerens dumsnillhet som i en stressende verdag har blitt glemt.

Om det fortsatt er krise angående dette spillet har jeg sikkert en liggende, send isåfall en pm

Lenke til kommentar
Dette her må være årets sytepost.

 

Jeg skulle forstått anklagene mot EBGames hvis tilfellet var at du faktisk hadde forhåndsbetalt spillet uten å ha fått varen. Du har jo ikke engang betalt depositum! Selgeren gjorde kanskje en brøler, men hvilke garantier hadde EBGames for at du i det hele tatt kom å kjøpte spillet? Mener du ditt ord er godt nok?

 

Det er en grunn til at de krever depositum. Som sagt så burde selgeren gjerne aldri lovt deg spillet i utgangspunktet, men nå er det slik at det ble solgt til en kunde som kom på stedet (med penger). Hva har du egentlig tapt, og hva er det EBGames liksom skal kompensere for?

 

Våkn opp og lukt den virkelige verden.

Så lenge selger sier at et spill er holdt av bør man kunne anta at et spill er holdt av, uavhengig av vanlig praksis. Forhåndsbetaling er hovedsakelig til for å garantere at de som forhåndsbestiller faktisk henter spillet de har forhåndsbestilt. Ettersom trådstarter har handlet mye der før vil butikken i høyere grad kunne stole på ham, dette fenomenet er på ingen måte unikt.

 

_________

1401: Engelske bibler ble forbudt i England

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...