Gå til innhold

Reglene i WoW-forumet


Anbefalte innlegg

Dette er til moderatorene.

 

Jeg lurer enkelt og greit på hva som er reglene for WoW-forumet. Det har vært litt varierende praksis og tilbakemeldinger over det siste året, så jeg håper dere kan avklare det en gang for alle. Jeg kommenterte det i en annen tråd, der jeg argumenterte for at fritt frem for juks ville bidra til å trekke forumnivået ned. Jeg ble bedt om å ta det opp som eget tema, så her kommer det.

 

Spesifikt så lurer jeg på temaer som gullkjøp, kontosalg, annonser, diskusjon om bruk av botter, linker til sider som er i strid med EULA, og alt annet som går i mot reglene/EULA og hvordan spillet er ment å spilles. Også inkludert spesifikt hvordan man utfører jukset.

 

Håper dere kan avklare dette.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hello :)

 

Dette er til moderatorene.

Flytter denne tråden til mer passende plass.

 

...da man fritt kan selge sin konto på bruktmarketdet i hw.no

Disse annonser blir fjernet når vi oppdager slike tilbud/etterspørsel.

 

 

Da gjør dere en dårlig jobb, de ligger der hver eneste dag. Bare nå er det 4 stk på forsiden hvis man velger spill kategorien. Men greit å vite at det er forbudt egentlig da, da trekker jeg tilbake poenget mitt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hello :)

 

Dette er til moderatorene.

Flytter denne tråden til mer passende plass.

 

...da man fritt kan selge sin konto på bruktmarketdet i hw.no

Disse annonser blir fjernet når vi oppdager slike tilbud/etterspørsel.

 

 

Da gjør dere en dårlig jobb, de ligger der hver eneste dag. Bare nå er det 4 stk på forsiden hvis man velger spill kategorien. Men greit å vite at det er forbudt egentlig da, da trekker jeg tilbake poenget mitt :)

 

moderatorers evne til å oppdage slike tråder er direkte linket til vår rapporterting. mer som rapporterer tråder, raskere fjerning/stenging om de bryter retningslinjene. Vi må bare bli bedre på det... Moddene jobber for det meste på frivillig basis. ikke alle er innom overalt, og da hjelper det å rapportere for å gjøre dem oppmerksomme på slikt.

Lenke til kommentar
Spesifikt så lurer jeg på temaer som gullkjøp, kontosalg, annonser, diskusjon om bruk av botter, linker til sider som er i strid med EULA, og alt annet som går i mot reglene/EULA og hvordan spillet er ment å spilles. Også inkludert spesifikt hvordan man utfører jukset.

Eg svarer ut frå korleis eg tolker gjeldande retningslinjer, føringer og sedvane.

 

gullkjøp, kontosalg, annonser: Det er lov å diskutere etiske aspekt rundt dette, men ikkje lov med kjøp/sal, eller hjelp til dette.

diskusjon om bruk av botter: Etiske diskusjonar er lov, men ikkje hjelp til bruk.

linker til sider som er i strid med EULA osv.: Det vil ikkje vere praktisk mogleg å lære seg og håndheve alle EULAane til ulike spel. Med mindre anna blir spesifisert vil det normalt gå greit å diskutere ting som kan falle inn under denne beskrivinga.

 

Ser at en moderator har en konto til salgs på bruktmarkedet. Dere skjønner kanskje at dette gir litt blandede signaler?

Sjølv om du har moderatorstatus på forumet, treng du ikkje ha noko tilknyting til bruktmarkedet. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg ser at det er flere poster på forumet nå, som spør etter spesifikk informasjon om hvordan og hvor man kan kjøpe gull/botte, og har konkret informasjon om "private" servere.

 

Jeg synes modereringen de siste månedene har vært veldig varierende. Noen ganger er man veldig kjappe på å ta tak i ting, andre ganger er det flere tråder på førstesiden som bryter direkte med det som står over. I tillegg har det kommet tvetydige signaler fra enkelte moderatorer i noen av trådene.

 

Så siden det har gått noen måneder så er jeg bare nysgjerrig på om dere har forandret politikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...