Gå til innhold

Hva mener dere om plastisk kirurgi?


Anbefalte innlegg

Jeg mener at folk skal få gjøre hva de vil med kroppen sin, uten at jeg skal mene det er "feil".

De må gjøre hva de vil for min del, men jeg tar det som et et godt signal på å skygge unna om jeg treffer noen som har styla kroppen sin. Jeg vil ha ekte saker, og da teller indre verdier hundre ganger mer enn "skallet". Men det finnes sikkert mange som er ute etter en barbiedukke, så det er sikker et marked for for forfalskninger også.

Treffer jeg en smellheit dame som har fikset litt på kroppen sin, så går jeg for hun. Gidder ikke gå for noe mindre bare fordi hun ikke er født med de fordelene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes plastisk kirurgi er greit for dem som har feks hareskår eller andre skader som er forårsaket sykdom, svangerskap osv. Eller om det er ekstreme tilfeller som ikke lar seg fikse på andre måter. Men jeg synes det har gått langt over streken når jeg hører at 14 år gamle jenter får brystsilikon i konfirmasjonsgave av foreldrene.

 

Synes endel i vår vestlige verdensdel bør få et bredere perspektiv på ting.. er det virkelig så jævlig viktig med å perfeksjonere utseendet sitt når man ser helt normal ut, mens andre lider av sykdom, sult og nød? Vi snakker om Maslows hierarkipyramide som rekker til himmels.

 

Hvis det er noen som sliter med selvbildet kan de få rettet dette opp psykisk, for det er kun psykisk dette handler om, istedenfor å velge den letteste måten og fikse problemet på.. til slutt mister man jo en del av seg selv... det er viktige å akseptere den man er og bli glad i seg selv.. fokusere på det som er positivt istedetfor å se alle feilene sine. For seriøst sagt, det fins viktigere ting i verden enn hvor store lepper man har eller hvor store puppene er.

 

Utseendefokuset har jo tatt helt av nå til dags. Jeg lurer litt på hvilke verdier vi egentlig har lenger... Jeg tror ikke det er det ytre som gjør en person lykkelig.. i alle fall ikke i lengden. Jeg synes personer som har kirurgisk utdannelse virkelig kan bruke ressursene sine på viktigere ting enn å forstørre eller forminske folks kroppsdeler. Når de har muligheten til å redde liv for eksempel.

Endret av Beli
Lenke til kommentar

Min mening er at folk bør få gjøre hva de vil med kroppen sin, men det blir problematisk når kvinner forstørrer brystene fordi de føler at det forventes av dem å ha store pupper. Samme gjelder anabole steroider og synthol; folk må bare gjøre som de vil men det blir feil dersom det overdrives. Både steroider og plastisk kirurgi har fikset folks kropper og rettet opp selvtilliten deres (jada, slik brukes som medisinsk behandling) men hvis noen klarer å ha selvtillit med små pupper/små muskler bør de fleste andre klare det og. Som Beli skriver handler det mest om å trene seg psykisk.

Det ene brystet var litt større enn det andre. Nå er de 100% like.

Utfra nicket regner jeg med at du er gutt. Er ikke bryststørrelse noe som kan korrigeres ved å trene brystøvelser med vekter? Det er helt vanlig at brystmuskulatur ikke er helt symmetrisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...