Gå til innhold

OLED-tastatur utsettes stadig


Anbefalte innlegg

Hva er i det heletatt poenget med ett slikt tastatur?

 

Det finnes flerspråklige mennesker i denne verden som skriver, for eksempel, på russisk og til og med på kinesisk.

jaha... da kan du kjøpe alle verdens språk på tastaturer + mus til alle for samme pris :p

 

etter det jeg vet, har både kinesere og jappsere ett større tastatur enn vesten, noe som gjør at det kan bli så, som så med plass :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er vel ikke akkurat tastaturet beregnet på å skrive dokumenter i Word eller surfe på nettet heller, da. Tastaturet kommer først til sin rett for brukere som veklser mellom flere store applikasjoner som har mange spesialtaster. For meg er det mest teknologien som er fasinerende. Det vil aldri bli aktuelt å invistere i et slikt tastatur privat, men som uvikler er jeg fasinert av mulighetene ved slike taster.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke akkurat tastaturet beregnet på å skrive dokumenter i Word eller surfe på nettet heller, da. Tastaturet kommer først til sin rett for brukere som veklser mellom flere store applikasjoner som har mange spesialtaster. For meg er det mest teknologien som er fasinerende. Det vil aldri bli aktuelt å invistere i et slikt tastatur privat, men som uvikler er jeg fasinert av mulighetene ved slike taster.

Er klar over det. Men hvor mange er det som har behov for et stort sett med dynamiske hurtigtaster? Derfor ble jeg overrasket over den utrolige interessen den skapte.

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke akkurat tastaturet beregnet på å skrive dokumenter i Word eller surfe på nettet heller, da. Tastaturet kommer først til sin rett for brukere som veklser mellom flere store applikasjoner som har mange spesialtaster. For meg er det mest teknologien som er fasinerende. Det vil aldri bli aktuelt å invistere i et slikt tastatur privat, men som uvikler er jeg fasinert av mulighetene ved slike taster.

Er klar over det. Men hvor mange er det som har behov for et stort sett med dynamiske hurtigtaster? Derfor ble jeg overrasket over den utrolige interessen den skapte.

 

På et forum fylt med teknofreaker vil det meste av teknologisk nyvinning skape interesse, totalt uavhengig av behov eller invisteringsfordeler. ;) Feks synes jeg det er fasinerende med utviklingen innen elektroniske styrte proteser (armer og bein osv) selvom dette påvirker meg i liten grad og de menneskene som kan ha nytte av det helt sikkert hadde kommet seg gjennom livet med en litt mindere teknologisk løsning.

 

Hva gjelder prisen så synes jeg en snittpris på 70kr pr tast for en 48x48 pixel oled ikke høres så ille ut. Og da har man jo bakt in alt av elektronikk/styring og sammenstillling i denne prisen. Disse tastene må man regne med at koster en del mer i produksjon en plastikken på vanlige tastaturer så da er ikke prisen så ille. Så må man også være klar over at prisden på et nytt produkt på markedet også gjenspeiler en god del utviklingskostnad. Med tanke på utsettelsene i dette prosjektet er det mye som tyder på at de ikke klarer å dra inn så mye som de har lagt i det, selv med de høye prisene.

Lenke til kommentar

Jeg syntes konseptet er helt genialt. Tastaturlayout som endrer seg når man starter f.eks et spill og det blir ikonbasert for vesentlig enklere navigering på tastene.

Samtidig støtter samme tastatur alle språk osv.

Prismessig er de selvsagt ute å kjøre, men det kommer seg kanskje ned på et mere fornuftig nivå etterhvert.

Lenke til kommentar

Når prisen blir lavere kommer dette iaffal til å senge som bare det i Japan, der har de engelsk tastatur med shift funksjon som gir mulighet for japanske tegn på alle knastene. Dette tastaturet hadde gjort den biten myyye mer oversiktlig. Sikkert flere land som har det på samme måten. For min del er dette en kul greie, men ikke til den prisen og med så kort levetid..

Lenke til kommentar

OLED er jo i utgangspunktet ventet å bli ganske billig (så snart gutteklubben grei i LCD-bransjen mener de har melket folk for nok penger), så det er vel egentlig ingen praktisk grunn til at et tastatur av samme type kommer til å bli veldig dyrt i fremtiden. Akkurat dette her er jo laget av et design-firma, og jeg vil tippe at det ikke er først og fremst bruksområdene som gjør det så latterlig dyrt. Akkurat nå ser jeg ikke en eneste god grunn til å kjøpe det (vel, hvis du har ekstremt liten tissefant og ekstremt stor lommebok, så er du unnskyldt, din e-penis vil doble sin størrelse ved et innkjøp, garantert).

Lenke til kommentar
Jeg tipper de knappene til venstre med logo av explorer,quicktime osv... har ett lite display inni som kan forandres etter hvilket programm du velger å binde på knappene?

 

Wooah, tror du det? Det høres jo helt revolusjonerende ut.

 

Neida, ikke vondt ment, men hadde du lest artikkelen(e) om dette tastaturet hadde du sett at alle tastene er en liten skjerm inni som gjør at de kan vise hva som helst.

Lenke til kommentar
Hva er i det heletatt poenget med ett slikt tastatur?

Ja hva er poenget med å kjøpe noe annet enn Lada ? Kommer jo fra A til B uansett om du kjører BMW, Bugatti eller Lada så alle som kjøper noe annet er skrudd i hodet.

 

Hele 8K, helt hodeløst.

Ville gitt maks 1K for dette, hvis man skal tenke realistisk.

Hvilke kjøpere er de ment for?

Det er en forskjell i pris på vanlig plast taster og OLED-taster, så det er det som bla. bidrar til høy pris. Den vil jo uansett synke når OLED blir billigere og mere utbredt. Dette tastaturet vil nok alltid være dyrere enn det det faktisk koster å lage (nettopp fordi det er laget av et design studio og ikke elkjøp, bare se på Logitech DiNovo Edge) fordi de ikke vil at hver mindreårig geek skal ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...