Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken wireless router skal jeg ha?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg en trådløs router, men jeg vet ikke hvilken. Det trådløse nettverket skal bare brukes til ting som Wii, iPod Touch, altså ingen PC-er. Jeg er ikke opptatt av at hastigheten skal være høy på det trådløse. Det jeg er opptatt av er at det trådløse nettverket skal på INGEN måte forstyrre ytelsen til selve routeren (altså wired). Jeg har erfaringer med at det har blitt lavere ytelse på nettverket når jeg har trådløs.

 

Så derfor vil jeg ha en vanlig router, med wireless. Og ikke en wireless router, men skal fortsatt ha en wireless router :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg en trådløs router, men jeg vet ikke hvilken. Det trådløse nettverket skal bare brukes til ting som Wii, iPod Touch, altså ingen PC-er. Jeg er ikke opptatt av at hastigheten skal være høy på det trådløse. Det jeg er opptatt av er at det trådløse nettverket skal på INGEN måte forstyrre ytelsen til selve routeren (altså wired). Jeg har erfaringer med at det har blitt lavere ytelse på nettverket når jeg har trådløs.

 

Så derfor vil jeg ha en vanlig router, med wireless. Og ikke en wireless router, men skal fortsatt ha en wireless router :p

 

Skjønte ikke helt det siste - men et safe bet er gjerne de som man evnt. kan flashe med xwrt/openwrt. F.eks. Asus WL-500G - billig og bra. Jeg har forøvrig ikke merket meg ytelsestap ved bruk av wireless og wired samtidig.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
Anbefaler D-Link DIR-655

Jeg har den, og jeg kan ikke fordra hvor utrolig dårlig den er til å fordele nettet. Hvis det sitter fire på det trådløse nettet samtidig er det nesten umulig for meg å surfe. Ut ifra mine erfaringer skjønner jeg ikke hvrfor den har fått så bra kritikk, mulig min er defekt.

 

Og jeg trenger ikke et så sterkt trådløst nettverk til bare bruk av Wii og iPod. Det blir for dyrt.

Endret av Po[wP]ow
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skal kjøpe meg en trådløs router, men jeg vet ikke hvilken. Det trådløse nettverket skal bare brukes til ting som Wii, iPod Touch, altså ingen PC-er. Jeg er ikke opptatt av at hastigheten skal være høy på det trådløse. Det jeg er opptatt av er at det trådløse nettverket skal på INGEN måte forstyrre ytelsen til selve routeren (altså wired). Jeg har erfaringer med at det har blitt lavere ytelse på nettverket når jeg har trådløs.

 

Så derfor vil jeg ha en vanlig router, med wireless. Og ikke en wireless router, men skal fortsatt ha en wireless router :p

 

Skjønte ikke helt det siste - men et safe bet er gjerne de som man evnt. kan flashe med xwrt/openwrt. F.eks. Asus WL-500G - billig og bra. Jeg har forøvrig ikke merket meg ytelsestap ved bruk av wireless og wired samtidig.

 

//Torgeir

Hva vil "kan flashe med xwrt/openwrt" si?

Lenke til kommentar
Anbefaler linksys WRT54GL veldig stabil og mange instillinger med 3.parts firmware f. eks dd-wrt

har selv brukt den nå i 3 år uten noen problemer

 

Støtter denne.

 

Utover at det er utrolig mange innstillinger på den (med DD-WRT) så er den utrolig stabil. Hadde en oppetid på ~190 dager (samme antall dager som siden jeg flashet routeren) eller noe slik før kontakten ble dratt ut av veggen på min. På den tiden hadde jeg ikke hatt en eneste feil med nettverket på grunn av routeren.

 

I tillegg er den jo billig i forhold til mye annet. :)

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har det ikke så mye å si hvilken router du har, men hvilken kryptering du bruker. Jeg har selv en ps3 jeg har koblet til min wrt54g (den elendige driten som nå er bytta ut med 350n) og det fungerte bare jeg brukte wpa, og ikke wpa2 kryptering. Tipper det er det samme med xbox uten at jeg har testa det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...