Gå til innhold

Logitech MX510 - Utslitt eller kan repareres?


Anbefalte innlegg

Musen er ikke mer enn ca 3 aar gammel og ny begynner hoeyere museknapp og svikte - i denne forstand -

 

Maa trykke reltaivt hardt for en plutselig respons hvis knappen ikke er brukt paa f eks mer enn 10 sekunder. Raske og paafoelgende trykk etter dette foerste harde trykket oppleves som normalt.

 

Vet ikke om forklaringen er god men den er naa helt haaploes aa bruke i spill.

Noen som har hatt lignende erfaringer?

Kan musen aapnes for aa evt. mekke litt selv? Har ikke sett noen skruehull eller andre anordninger for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opererte min mx510 her forleden. Skrudde ut 3 skruer og fikk delt den i to. For min del trengte jeg bare å tørke rundt knappene så ble den god som ny igjen. Var vel 4-5 forskjellige uhell på div fester med forskjellig fludium som ble seigt og fikk knappen til å henge seg opp.

 

OBS! Ved all hobbymekking og brutt forsegling faller all garanti osv bort.

 

Hadde jeg bare fått kjøpt nye "føtter" på min så er den back in business.

 

BTW; Skruene er ikke under føttene. De er under de klistremerkene under musa. Er to foran og en bak. Bare kjenn etter så finner du hullene.

Lenke til kommentar
Jeg opererte min mx510 her forleden. Skrudde ut 3 skruer og fikk delt den i to. For min del trengte jeg bare å tørke rundt knappene så ble den god som ny igjen. Var vel 4-5 forskjellige uhell på div fester med forskjellig fludium som ble seigt og fikk knappen til å henge seg opp.

 

OBS! Ved all hobbymekking og brutt forsegling faller all garanti osv bort.

 

Hadde jeg bare fått kjøpt nye "føtter" på min så er den back in business.

 

BTW; Skruene er ikke under føttene. De er under de klistremerkene under musa. Er to foran og en bak. Bare kjenn etter så finner du hullene.

 

Takk for det - kjenner skruene saa vil proeve meg paa en liten disseksjon senere i dag

- Mx510 er jo en fortreffelig gamingmouse!

Lenke til kommentar
Å åpne en såpass "gammel" mus er ikke noe stress, og jeg vil anbefale å gjøre det i ny og ne. Greit å renske opp skit og lort som befinner seg inni der. ;)

 

Det var no som svarte...plutselig ble det litt stress alikevel

Aapnet greit nok men saa plutselig sitter jeg der med en fjaer i handa (BESKRIVELSE: Rett ut med hake - spiral - rett ut med hake, ca 2 cm lang/bred) - og har ikke peiling paa hvor den kommer i fra. Vel aa merke saa er det ikke den som sitter (under panseret vel og merke) fra scrollehjulet og linket til venstre museknapp-sensor.

 

Noen som kan forklare meg saann ca hvor fjaera hoerer hjemme?

Og hvordan faar man best fjernet den sticky overflata etter aa ha tatt av klistremerkene for aa komme til skruene?

 

Takk igjen

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Den er til scrollen. Den skal med en liten slags bøyle inni hjulet for at du skal kjenne at det "hakker" når du scroller. Min falt også ut, og jeg fikk nok klemt den sammen litt, for hjulet ble litt slappere i fisken etter operasjonen. Men det er vel bare å skru den opp og dra den ut igjen om jeg gidder....

Lenke til kommentar
Den er til scrollen. Den skal med en liten slags bøyle inni hjulet for at du skal kjenne at det "hakker" når du scroller. Min falt også ut, og jeg fikk nok klemt den sammen litt, for hjulet ble litt slappere i fisken etter operasjonen. Men det er vel bare å skru den opp og dra den ut igjen om jeg gidder....

 

Tusen takk for tipset ognomm.

Naar du sier det saa er hjulet slappere - saa naa blir det letter aa fikse naar omraadet er lokalisert.

 

mpr

Lenke til kommentar
Faen. Her har jeg tatt frem penn og papir, for å tegne og forklare, så går scanneren til helvete. Typisk.

 

Uansett: Er det en sånn fjær? I så fall ser du hvor den sitter på kula der.

 

OML - You saved my day!

Ikke bare gikk fjaera paa som en lek - fikk jaggu fiksa det initielle problemet ogsaa - tror jeg

Beklager det med printern din :no:

 

Hvordan faar jeg best fjernet det klebrige belegget som er igjen etter at jeg fjernet klistremerkene for aa komme til skruene? Slik som det er naa sa er den rommets nye rengjoeringsmaskin.....

Lenke til kommentar
Scanneren, ikke skriveren, men uansett. Ikke noen stor sak, kan hende det bare er driverproblem.

 

Angående klisteret kan du prøve å skrape det av med et flatjern, kanskje væte det litt (dryppe på en dråpe vann eller to, bare pass på å ikke få det inn i musa!).

 

:tease: halleluhja I'm not worthy :tease:

Haaper uanset du faar fikset printern din ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...