Gå til innhold

LØST : HDMI&Blu-ray - null lyd.


bytes

Anbefalte innlegg

HEi

 

Har et merkelig problem. Når jeg spiller av bluerayfilm ser jeg bildet helt fint, men har ingen lyd.

 

har lyd på alt ellers. Spill, cd-plater, dvd-plater, HD demoer lastet ned. Har koblet hdmi kable fra ps3 til tv.

 

Noen som har løsning på dette ?

 

Fant det ut, takk til Sylteagurk

 

Under innstillinger må "BD 1080p 24Hz output (HDMI)" settes til av.

 

https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t860847.html

Endret av bytes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bytte lydsporet på blu-ray platen, kan hende at tven din ikke liker det lydsporet som ligger "først" i køen når den starter. Det vil bli veldig stille hvis ikke tven godtar signalene som blir sendt, prøv å kjør et vanlig dolby digial spor eller noe sånt som stort sett ligger på BR platene i tillegg til de nye formatene...

Lenke til kommentar

hei. Har prøvd å manuellt velge alle, og forsåvidt også kun dolby + den som er "grået ut" som alltid er på.

 

har prøvd alle lydformater på dvd (fra dvd-meny) men ingen lyd.

 

Er full HD Tv ja Hyundai HLT-42V2FH :)

 

og eneste kabel fra ps3 til tv er hdmi. merkelig at det fungerer på alt annet.

 

har på Blu-ray film prøvd alle tilgjengelige lydspor, men uten sukss. Det er og forblir helt stumt.. null lyd.. nada

Endret av bytes
Lenke til kommentar
hei. Har prøvd å manuellt velge alle, og forsåvidt også kun dolby + den som er "grået ut" som alltid er på.

 

har prøvd alle lydformater på dvd (fra dvd-meny) men ingen lyd.

 

Er full HD Tv ja Hyundai HLT-42V2FH :)

 

og eneste kabel fra ps3 til tv er hdmi. merkelig at det fungerer på alt annet.

 

har på Blu-ray film prøvd alle tilgjengelige lydspor, men uten sukss. Det er og forblir helt stumt.. null lyd.. nada

 

 

Ingen andre som har hatt dette problemet ???

Lenke til kommentar
hei. Har prøvd å manuellt velge alle, og forsåvidt også kun dolby + den som er "grået ut" som alltid er på.

 

har prøvd alle lydformater på dvd (fra dvd-meny) men ingen lyd.

 

Er full HD Tv ja Hyundai HLT-42V2FH :)

 

og eneste kabel fra ps3 til tv er hdmi. merkelig at det fungerer på alt annet.

 

har på Blu-ray film prøvd alle tilgjengelige lydspor, men uten sukss. Det er og forblir helt stumt.. null lyd.. nada

 

Merkelig.

Jeg har nå 2 tanker.

1. Et merkelig handshake/kompabilitetsprobleme mellom din tv og PS3.

2. En eller annen innstilling som feilaktig er blitt aktivert eller de-aktivert.

 

Prøv følgende.

1. Skru først tv på med riktig PS3 kanal valgt. Skru så på PS3.

 

Eventuelt, omvendt rekkefølge.

Først PS3, så tv, når PS3 er bootet opp.

 

 

Du bør også prøve å ta en "factory reset" av din PS3.

Lurer på om den muligheten finnes i en meny på innstillinger.

Uansett er det vel også mulig å holde on/off knappen på ps3-konsollen inne i 5-10 sek!

Til du hører den spesielle pipelyden som betyr reset av video-innstillinger.

 

Ellers blir jo videre feilsøking å prøve din PS3 på en annen sin tv, og en annen PS3 på din tv.

Lenke til kommentar
Du må ikke skru på HD lyd, som TVen ikke støtter. Da velger spilleren det mest avanserte lydsporet. TVen klarer ikke tolke dette, og det blir stille. Velg bare stereo, hvis det er det TVen kan kjøre. Det er min teori.

 

også kun dolby + den som er "grået ut" som alltid er på.

 

Men han skriver jo at han har prøvd å kun ha Dolby aktivert, samt den ene som ikke lar seg velge vekk.

Dermed har jo han bevist at feilen ligger et annet sted.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at trådstarter tar sin PS3 med til butikken hvor den ble kjøpt.

Hvis de heller ikke kan få lyd fra en Blu-Ray film, så ber han om bytte av sin konsoll.

Husk da å teste ny konsoll i butikken at det går med den.

Dumt å levere fra seg en konsoll full av savegames osv... hvis man kommer hjem med en ny konsoll og framdeles ikke få lyd.

I så tilfelle ligger nok heller ikke feilen i konsollen, men i en kabel, innstilling eller kompabilitetsproblem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg jobber på GameStop på Kongsberg, og har kommet over samme problemet med PS3 og Hundai 42" HLT-42V2FH. Han som har hatt dette oppsettet kom ikke inn i menyen på PS3 9av10 ganger og hadde ikke lyd på Blu-ray filmer. Han fikk bytta den i en ny PS3 og da jeg testa den "defekte" på en annen HD-tv med kun HDMI kabel så fungerte alt perfekt.

Det som er det rare er at den nye PS3n som han fikk har han mista ALL lyd på nå. Så lurer på om det kan være noe mellom TVn og PS3n.

 

 

Byte: Funnet ut noe mer ang. dette oppsettet?

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det egentlig med trådstarter og dette temaet?

 

Jeg har et liknende problem noen kanskje kan løse:

 

Jeg har lyd ut på optisk kabel til forsterkern, og får surround ut på spill og DVD-filmer. På Blu ray derimot får jeg kun 2 kanals stereo. -Selv når jeg velger dolby digital 5.1 lydsporet på blu rayen.

 

Noen som vet hva som må gjøres her?

 

Edit: Måtte skifte til datastrøm på den optiske lydinnstillingen.

Endret av ak50224
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...