Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er forelsket men tør ikke si det.... :(


Gjest felixersvart

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest???

Hei

 

Lurte bare om noen hadde noe ide om hva jeg kan gjøre...

 

Er 16år og bor sammen med en jente i en leilighet, jeg har gådd på skole ilag med henne siden 4 eller 5 klasse...

Jeg er sjikkli forelsket i henne men tør overhodet ikke si det...

 

Grunnene er

Jeg vet ikke hva som sjer hvis hun svarer nei...

Har ikke lyst til å bli uvenn med henne...

Jeg har en anelse om at hun liker eldre MENN....

Jeg er en persjon som tenker alt for mye, det vil si at jeg ikke tør forsjelige ting son som andre ungdommer gjør.

 

Jeg vill ha tips om hvordan jeg kan løse dette problemet?

Om jeg burde si det eller glemme hele saken?...

 

Lyst å vise at jeg elsker henne. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest???

Men så er det det at vi mest sansynli ikke kommer til å gå på skole i nærheten av hverandre til neste år.

 

Så det blir liksom til at det må blir et kort forhold liksom.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest???

Tengte på noe sånn ja....

 

det med slutten av skole året...

 

For vis man spør da så kan man i allefall få det bekreftet om man er godt likt av persjonen eller ikke..

 

Men det er bare det at jeg har vert veldig deprimert i det siste på grunn av at jeg ikke tør å si noe..... :(

Lenke til kommentar
Er det ikke bedre å si noe om det, og få et svar, enn å lure i mange år? :)

Støttes, bare ikke frik henne ut. Den har jeg brent meg på tidligere.

 

Altså, "vennefella" som mange havner i. Det er egentlig ikke noe vits å si noe som helst, for hvis du tørr å gjøre noe med det, så må du eskalere forholdet uansett. Hva med å få henne med ut på noe, eller bare noe, hva som helst. Vis litt interesse for henne (ikke for mye, så du friker henne ut), og se hvor det fører hen.

 

Hvis du er litt flørten, og hun flørter tilbake, så er det en god ting.

 

Problemet er nok at du tenker for mye, som du sier selv. Det er veldig selvdestruerende, og jeg har vært der selv.

 

Uansett, hvis du føler for å si det rett ut, så er det veldig bra, og du viser at du er trygg på deg selv (hvis du gjør det uten å frike ut selv). Jeg bare tenkte jeg skulle nevne at, som sagt, hvis det kommer som lyn fra klar himmel for henne, så kan hun bli litt skremt.

 

Selv om hun kanskje liker deg, så er det veldig stor sjangse for at hun kommer med noe sånt som "jeg trodde vi bare var venner, jeg."

 

Du må jo ikke nødvendivis si at du er dritforelske i henne, si ting som at du synes hun er kult, du digger x og y hun gjør. Og generelt sånne ting, det som er viktig er at det er ærlige ting.

 

Si og vis at du setter pris på henne, det er veldig ofte en god start. Men igjen, like greit å bare si det rett ut hvis du ikke har tenkt å lage et forhold ut av det.

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen

Jeg er i nesten samme situasjon. Jeg har skikkelig skikkelig god vennine, som jeg er forelsket i. Men jeg tør ikke å si noe, er redd for at ting skal bli rart og vennskapet vårt blir ødelagt og slikt dritt.

Lenke til kommentar
Jeg er i nesten samme situasjon. Jeg har skikkelig skikkelig god vennine, som jeg er forelsket i. Men jeg tør ikke å si noe, er redd for at ting skal bli rart og vennskapet vårt blir ødelagt og slikt dritt.

 

Det blir ikke mer rart/merkelig enn du gjør det til selv.

 

Det blir som: føler du deg dum, så er du mest sannsynlig dum! (Beinhard sannhet)

Lenke til kommentar

Jeg og dama mi ( :) ) gikk i et år og likte hverandre. Ingen turte å si noe så det ble bare noen blikk og "hei" og sånn i gangen på skolen, og jeg viste ikke at hu likte meg og hu viste ikke at jeg likte hu. Men som du skjønner så er vi sammen nå Jeg var så heldig at det var hu om spurte meg, så jeg slapp å pørre hu :) men, moralen min er: Vis at du er glad i henne, men vis det ganske tydelig, for dama mi var helt sikkert på at jeg skjønte at hu likte meg, men det skjønte jeg ikke.. Men når/hvis du synes det går greit, og det virker om om hu liker deg så spør henne om hu liker deg ;)

Også en liten ting til: Det er godt mulig hu liker deg, selv om du sikkert til tider ikke synes at det virker sånn. For det er jo vanelig å ha noen dårlige perioder, men stå på, og ikke vent alt for lenge med å spørre hu...

Lenke til kommentar

Gjør som Daehli sier, vis litt interesse for henne og se hvor landet ligger. Får du utelukkende respons tilbake som tilsier at hun ikke har følelser for deg må du enten komme over henne eller belage deg på en god del hardt arbeid. Det er bedre å få avslag enn å aldri gjøre en aktiv innsats, det kommer fra en som har erfart begge deler. hehe.

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen

Greia er jo at vi er sinnsykt like på alle områder, egentlig. Meninger, interesser, stil, musikk og personlighet. Hun utrykte en gang at han tror hhun hadde vært interessert i meg om hun ikke var sammen med en(som hun ikker lengre). Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Greia er jo at vi er sinnsykt like på alle områder, egentlig. Meninger, interesser, stil, musikk og personlighet. Hun utrykte en gang at han tror hhun hadde vært interessert i meg om hun ikke var sammen med en(som hun ikker lengre). Jeg vet liksom ikke hva jeg skal gjøre.

 

Trenger hun å gjøre det mer åpenbart?

 

 

opp

PS! Livet går opp opp og av og til litt ned. Uansett, prøv å time sånn at forholdet er der oppe.

og og

ned

 

 

Så, hvis dere sitter sammen, koser dere, og begge smiler og ler sammen. Da er det er godt tidspunkt. I motsetning til f.eks hvis du er skikkelig deppa og sitter og deppesnakker med henne. Da er det ikke tiden for: "Du, jeg tror jeg nesten er litt forelska i deg...".

 

Et godt tegn på at hun liker deg, er hvis dere snakker veldig mye sammen, og hun initierer samtaler eller begynner setninger med "så,".

 

eks. Så..., du var på forelesning i dag? (Prøve å finne noe å snakke om)

 

Eller som Mia sa det i Pulp Fiction:

 

Mia: Don't you hate that?

Vincent: What?

Mia: Uncomfortable silences. Why do we feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?

Vincent: I don't know. That's a good question.

Mia: That's when you know you've found somebody special. When you can just shut the fuck up for a minute and comfortably enjoy the silence.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...