Gå til innhold

Håpløse Moderatorer på forumet....


Anbefalte innlegg

Ser igjen at poster blir stengt av noen maktkåte moderatorer.. når person starter en ny post for å klage på dårlig moderering stenges denne selvsagt også pga at dette skal taes i PM slik at ikke andre kan se hva det argumenteres med..

er greit at man frekventerer forumet frivillig å er selvsagt underlagt forumets interne regler...

men det for da være måte på makt arroganse som utvises av en del av moderatorer...

Et godt eksempel er å klage på Netshop.... herregud hvor de alle engasjerer seg da... alle poster av særs negativ karakter blir redigert eller slettet..

Dette er egentlig ikke et forum av hardware sin størrelse verdig... se til å få instruert disse udugelige moderatorer slik at det kan være like stor ytringsfrihet i alle rettninger her som andre steder... selv om dere er kjøpt av netshop å eventuelle andre...

Se til å bli voksne dere som moddererer som om dere ikke har gangsyne engang...

Skal ikke se bort fra at denne posten blir stengt eller slettet eller da... man skal jo ikke klage så noen ser det ......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var jo den første posten veldig dårlig skrevet, og ikke minst tegnsetting kan man klage på. Regner også med denne blir fjernet.

 

Det som irriterer meg mest er at man ikke får tilbakemelding på ting som blir fjernet. Jeg har selv opplevd flere ganger at mine innlegg er borte i luften. Kanskje det burde vært en meldingsvarsling dersom man fikk slettet et av sine innlegg?

Lenke til kommentar

Helt enig, det er for mye unødvendig moderering på forumet. Så lenge man ikkje bare slenger dritt så det være veldig stor takhøyde for kritikk, enten man liker kritikken eller ikkje.

 

Når det gjelder det tilfellet vi diskutere her, så er nazi-tråden helt klart å gå over streken, men på den annen side burde trådstarters første tråd aldri blitt stengt. Det var ett helt klart eksempel på meningsløs og unødvendig moderering. Så eg skjønner trådstarterts reaksjon, sjølv om eg ikkje støtter måten han reagerte på.

 

Men eg har alltid sagt og meint at de beste vennene en kan ha er de som gir en beskjed når en oppfører seg som en idiot ;)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Den siste tråden var da grundig feilposta, og eit direkte personangrep på ein moderator. Eg ser ikkje noko problem med at den tråden vart stengt........

 

Å beskrive moderatorane som nazi er ikkje akkurat den beste måten å starte ein seriøs diskusjon på.

 

er ikke den siste spesifikke posten jeg reagerer på, men den trenden som viser seg mer å mer...

det er alt for mye useriøs hobby moderering på forumet ... å det nytter søren meg nesten ikke å si fra en gang ... før disse tenårings diktatorene slår tilbake med makt til å stenge å redigere poster så å si uten forklaringer i etterkant...

dette er maktmisbruk å diktatorisk ....

Lenke til kommentar
Helt enig, det er for mye unødvendig moderering på forumet. Så lenge man ikkje bare slenger dritt så det være veldig stor takhøyde for kritikk, enten man liker kritikken eller ikkje.

 

Yepp det er nettopp der fasiten ligger ... man må kunne tåle kritikken å man må tåle at andre har andre meninger enn seg selv...

om jeg er blitt dårlig behandlet av netshop så hjelper det ikke meg at det kommer 5 moderatorer å sier .... nei netshop er fantastisk ... skift mening ellers stenger vi posten din å deg ute ...

Lenke til kommentar
Tråden er feilpostet og flyttes til Tilbakemeldinger - Forum.

 

Snorre :)

 

Smilte litt av denne.. :)

 

Poenget mitt med å svare på en topic som dette, rent bortsett fra å komme nærmere mitt mål på 1000 poster, er at ofte forsvinner poster som ikke kan ha vært særlig støtende for noen. Det er mulig administratoren som fjerner slike poster har hengt seg litt for mye opp i regelen "Skal tilføre forumet noe!". Jeg lever nå i troen på at nesten alle innlegg tilfører forumet noe, så lenge det står mer enn "Du skriver som en geit", eller "YES! Jeg spammet først i denne *diskuter-artikkel*-tråden!* (Jeg regner med moderatorene er flinke til å fjerne nettopp disse postene, de har jeg bare sett på typiske spillsider..)

Lenke til kommentar

Når det gjeld alle trådane som vert stengt p.g.a. dårleg tittel, så er eg einig med moderatorane i dei fleste tilfelle. Vist du tar ein kikk på "Hjelp til kjøp og salg av PC" delen av forumet, så vill du sjå at ofte så bryter opptil halvparten av trådane retningslinjene i den avdelinga, når det gjeld trådtittel.

 

Eg henger på mangen forskjellige forum, og mangen av dei som har "slappare" moderering enn hw.no er fylt med tråder som "HEAALLLLLP plzzzzz" og "zoMg my coputar died"

Lenke til kommentar
Hw.no har streng moderering.....

 

 

 

.... og jeg liker det :)

Mye gøyere å henge på et forum der du slipper å se topic'er som inneholder 3 ord, som for det meste er "lol", "omg" og "ownd".

 

nå er det vel ikke akkurat den formen for modderering vi snakker om her da....

Lenke til kommentar

Først blir jeg kaltnazist, og deretter maktkåt. Kanskje det er lurt med en forklaring.

 

Det startet med en melding om at det var feilpostet i spillforumet, og det var jeg som tok arbeidet med å flytte den til riktig plass i utgangspunktet for trådstarter sin skyld.

 

Denne trådens tittel var: " Ny PC - all good?"

 

Jeg satte inn et automatisk innlegg om at dette var et dårlig emne, samt at det brøt med de interne retningslinjene på forumet.

 

Trådstarter endret dette så til: " Ny PC, ser alt jeg tenker å kjøpe bra ut?"

 

Fortsatt i strid, etter min mening, med de interne retningslinjene som lyder blant annet slik:

 

Et godt emnefelt bør/må si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

 

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;s=hardware.no

 

Trådstarter kommenterer dessuten modereringen min i en post og den hadde en frekk tone mot meg, dessuten var det en kommentar på min moderering som skal etter reglene og oppfordringer fra min side tas på PM.

 

Jeg stenger den tråden, og fjerner kommentarene angående modereringen min med beskjed om at det kan tas på PM til meg.

 

Hadde trådstarter da send meg en PM med beskjed om at den var ønsket åpnet igjen, hadde jeg gjort det mot at vedkommende endret emnetittlen. Istedetfor laget han en tråd som het "KVTL, en nazi mod?"

 

Det skal understrekes at jeg hittil ikke har fått en PM fra trådstarter om hans synspunkter og kalger på min kommentar.

 

Det sakl også nevnes at trådstarter har lagd en ny tråd med samme emne, som fortsatt etter min mening er fortsatt like dårlig.

 

Som sagt, hadde trådstarter sendt meg en PM og ordnet opp så hadde jeg åpnet tråden igjen.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar
Men sjølv om en tråd ikkje har en tittel i henhold til reglene på hjelp-til-salg, så fungerer den ofte som den skal, og trådstarteren får svar på sine spørsmål. Å da henge seg opp i at det ikkje står ca pris, eller om det handler om AMD eller Intel blir bare tull :thumbdown:

Uansett om ein er einig eller ikkje i reglane, så bør ein prøve å følgje dei for det om.

 

Og retningslinjene for kategorien er imo heilt greie. Dei gjør det enklare for dei av oss som leiter etter informasjon sjølv, i staden for å bare poste ein ny tråd for å få andre til å gjør det for oss.

 

Har du lest igjennom retningslinjene i det heiletatt?

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette en ensidig krittikk kun mot KVTL`s modderering av denne spsifikke tråden han sikter til...men gjelder mange mange flere av HW moderator team..

dere utviser dessverre en alt for stor arroganse overfor brukerne noe som garantert vil slå tilbake ...

respekter at alle kan ha forskjellige meninger i saker ... allerede da har man kommet et godt stykke på vei...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...