Gå til innhold

Er dette en bra pc til 10000?


Anbefalte innlegg

Jeg har da fått en oppgave en kompis. Sette opp en pc til 10000 med følgende krav:

- Den skal være stille (antec p182 ble valgt her, da jeg har dette selv og vet det er stille!)

- Den skal kunne klokke greit (har her satt opp et P35 hk i kombinasjon med Q6600)

- Skal ha 4 kjerne og 4gb ram.

- Skal ha godt med lagringsplass.

- Skal ha vista.

 

Til prisen var dette det jeg kom opp med:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=54875

 

Vil gjerne ha forslag til deler som kan byttes til fordel for noe bedre, sålenge de oppfylle kravene ovenfor, og ikke overstiger 10500.

Endret av marius883
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at du har valgt Vista x64. Husk på at det ikke er alle drivere og programmer som støttes i 64bits-versjonen av Vista. Støtten skal ha blitt bedre nå enn tidligere, men jeg ser at mange sliter fremdeles til å få ting til å fungere.

 

Har valgt vista 64 bit grunnet at 32 biters versjonen ikke utnytter mer enn ca 3gb av ramen, og 64 bit gir jo også endel bedre ytelse!

Har selv vista 64, og har ikke hatt noe som helst problem med å finne drivere til all min hardware.

 

 

 

 

Njaaa. Mye bra men NEC har bedre brenner. Vile også gått for Crucial Ballistix ram, det har fått sykt bra omtaler.

 

Oops, ble en dobbelpost det her!

 

Har nå fjernet den ene harddisken, og oppgradert til crucial ballisix ram, og en nec dvd brenner!

takker for tipset!

Lenke til kommentar
tenker på og bygge meg min egen PC selv, og dette ser ut som en fin sluttpakke, men siden jeg ikke er så dreve lurte jeg på om du har sjekket at alle komponentene passer sammen, slik at man ikke får problemer med dette underveis:D

 

Kompisen min har kjøpt dette opsettet nå, og må si at det fungerer helt knall!

kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar

Har sett på "Brukernes erfaring" av hovedkortet, og ser at begge de to som har kommentert kortet har rapportert problemer med kjølingen. Den fornøyde bruker sier følgende:

 

Fordeler:

Jeg har etter å ha byttet bios, klart å stabilisere kortet på 465 fsb med 4 minnebrikker, eller 480 fsb med 2 minnebrikker. Har og med sterk spenningsøkning kjørt 500 x 8 4GHz cpu 2000MHz hovedkort 4-4-4-12 1:1 på ram

Kortet har hele tiden vært meget stabilt. Følger med greit bundle, og kortet er billig. Knallkort

 

Ulemper

Kortet blir varmt, ved standard kjøling, så jeg har erstattet heatpipe kjølingen med vannkjøling. er kaldt å fint nå. BIOS som hovedkortet blir levert med, er ikke bra, den er ustabil, gir restarter, og klokker meget dårlig. men etter å bytte denne, går alt så meget bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...