Gå til innhold

Firmware 2.00 - 8. nov. - Official press release.


Frakkas

Anbefalte innlegg

For å si det ganske enkelt, så uansett om det var 1.94 eller 2.00 update var det en skuffende svak update..

Om dette var hva Sony mente var mest hast å få ut til massene har de et seriøst problem med å forstå kundene sine.

Så lenge onlinemulighetene er såpass begrenset som nevnt over tro jeg de bare skal venne seg til klager frem til de fikser det, og etter et år ute i hele verden skulle det bare mangle.

 

Alle som spiller online vil ha disse mulighetene, mens kanskje kun 50-75% av disse venter på, eller vil i det hele tatt bruke HOME, så om de venter på dette blir det nesten bare dumt.

HOME får vel vi beregne å se noe til tidligst 09 om Sony bruker vanlig tid og prioritering på europa.

 

Problemet er bare at når Sony har fikset dette, kommer folk bare å klage på at det tok så lang tid.

Folk blir jo aldri fornøyde :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd meg litt frem og tilbake med FW 2.0 og TVersity.

 

Det ser ut som om musikk og film stopper halveis, og er da umulig å se videre :(

Dog, det funker nå fett å spole, spolte faktisk på 30x istad!

 

Skulle gjerne likt å se mere anime på stationen, er så kjedelig å måtte gå bort til dataen!!

Lenke til kommentar
For å si det ganske enkelt, så uansett om det var 1.94 eller 2.00 update var det en skuffende svak update..

Om dette var hva Sony mente var mest hast å få ut til massene har de et seriøst problem med å forstå kundene sine.

Så lenge onlinemulighetene er såpass begrenset som nevnt over tro jeg de bare skal venne seg til klager frem til de fikser det, og etter et år ute i hele verden skulle det bare mangle.

 

Alle som spiller online vil ha disse mulighetene, mens kanskje kun 50-75% av disse venter på, eller vil i det hele tatt bruke HOME, så om de venter på dette blir det nesten bare dumt.

HOME får vel vi beregne å se noe til tidligst 09 om Sony bruker vanlig tid og prioritering på europa.

 

Problemet er bare at når Sony har fikset dette, kommer folk bare å klage på at det tok så lang tid.

Folk blir jo aldri fornøyde :nei:

 

Det er jo et problem Sony kan overse og ikke bry seg om, mens dette er en ting de absolutt bør bry seg om.

Mennesker er jo en rase som alltid vil ha mer, men det kan ikke bli en hvilepute for firmaer rundt omkring, da hva de leverer er til syvende å sist hva de lever av.

Lenke til kommentar
Det er jo et problem Sony kan overse og ikke bry seg om, mens dette er en ting de absolutt bør bry seg om.

Mennesker er jo en rase som alltid vil ha mer, men det kan ikke bli en hvilepute for firmaer rundt omkring, da hva de leverer er til syvende å sist hva de lever av.

På den annen side er det ikke alle som har PS3 som bruker den til onlinespill. Dersom man har kjøpt konsollen til all den multimediastøtten Sony har reklamert med gir man katta i XMB-støtte i spill. Mulighet til å skru av og på PS3en med PSP er derimot en veldig god nyhet.

 

Selv er jeg også usikker på om det virkelig er lett å integrere XMB i spill. Det er mulig det krever store omskrivinger av koden, og i tillegg er det strenge krav til minnebruk når man spiller.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg mildt sagt fornøyd med updaten som kom nå :) Tror Sony er i ferd med å få ut fingern litt, jeg tror det vil komme flere oppdateringer over kortere tidsrom, og nyheter vil bli flere. Dette er noe jeg tror så klart, men jeg håper det skjer :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Neida, mitt regnestykke var veldig tatt ut av luften og på spissen, men at det er etterspurt er det jo ingen tvil om.

At bruk med PSP er en grei ting når man trenger det er jeg ikke i tvil om, men når man snakker prioritering er det kanskje andre ting jeg ville satset på.

Det er til syvende og sist en spillmaskin med mediesenter muligheter, mens det virker nesten på Sony om dagen som de vil det skal bli et mediesenter med spillmuligheter.

Hva som blir rett og galt er jo en annen diskusjon, men de virker ikke til å høre veldig mye på hva spillerne dems ønsker seg. Bare slik det virker på meg..

 

At det skulle være et minneproblem finner jeg lite sannsynlig utren å være en teknisk kjenning på området, men at det nok krever ganske mye arbeid er jeg ikke i tvil om..

Mitt tips er at de ville sett en økning i salget etter updaten som gjør PS3 sine online muligheter litt mere på høyde med konkurenten, og ikke en enste stor asosial opplevelse.

Lenke til kommentar
At det skulle være et minneproblem finner jeg lite sannsynlig utren å være en teknisk kjenning på området, men at det nok krever ganske mye arbeid er jeg ikke i tvil om..

Mitt tips er at de ville sett en økning i salget etter updaten som gjør PS3 sine online muligheter litt mere på høyde med konkurenten, og ikke en enste stor asosial opplevelse.

Litt usikker på hva problemene går ut på, men utviklern'e av Assassin's Creed har i alle fall problemer med minnet på PS3. Det kan bety at ingame XMB ikke bør bruke noe særlig mer minne enn PS3 bruker pr. i dag.

 

kilde: http://www.pro-g.co.uk/news/12-10-2007-6670.html

Lenke til kommentar
Synes det er veldig merkelig at det knapt nevnes noe sted en av de endringene i firmware 2.0 som er blant de jeg personlig har ventet aller mest på:

 

* Støtte for 5.1 lyd ved avspilling fra XMB

 

Inntil nå har det kun vært 5.1 lydstøtte ved avspilling av DVD/Blu-ray/AVCHD-discer - alt annet har blitt downsamplet til stereo.

 

virker som det er mye snacks i denne 2.0 som ikke helt har kommet fram ennå. Man kan også nå spille SACD via den digitale utgangen.

Lenke til kommentar
Hvis du leser forumlinken til Tversity, så går det jo frem at dette skal fikses, og at det nå blir støtte for spoling i filmer man streamer. Med andre ord veldig positivt.

Ja leste, det, men fungerer jo ikke før denne patchen eller nyutgivelsen kommer...

 

 

Du MÅ laste ned oppdateringen for å spille Online (og i det hele tatt kunne logge deg på med PSN-IDen) og for å kunne være på PS-Store.

Da er det vel bare å laste ned...

 

Hvorfor i svarte gledet du deg til HOME og Ingame funksjoner i denne 2.00 oppdateringen. Det har da aldri vært annonsert.

Hvorfor i svarte skal du være så sur.?

Hva har alle ryktene rundt 2.00 inneholdt.? Jo, home og ingame funsjoner....

Lenke til kommentar
virker som det er mye snacks i denne 2.0 som ikke helt har kommet fram ennå. Man kan også nå spille SACD via den digitale utgangen.

Mener du da Optisk/Toslink.??

 

Prøvde meg på en SACD i sta men fikk bare CD versjonen på hybridplaten... (har ikke oppdatert)

 

Om de har fixet flere ting hva angår støtte av lydspor så er det jo noe brukbart i oppdateringen likevell...

Lenke til kommentar
virker som det er mye snacks i denne 2.0 som ikke helt har kommet fram ennå. Man kan også nå spille SACD via den digitale utgangen.

Mener du da Optisk/Toslink.??

 

Prøvde meg på en SACD i sta men fikk bare CD versjonen på hybridplaten... (har ikke oppdatert)

 

Om de har fixet flere ting hva angår støtte av lydspor så er det jo noe brukbart i oppdateringen likevell...

 

ja over optisk/toslink. Men du må ha 2.0 ellers funker det ikke. Du vil da få opp både sacd- multi layer , 2-ch layer og cd layer .

kan spille av alt. Virkelig imponert over det , tror ikke det er noen annen sacd spiller som kan dette .

Mye godsaker i denne 2.0 ja , og ps3 blir mere og mer unik som cd/dvd/sacd/Blu-ray spiller

Endret av Eirim
Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte gledet du deg til HOME og Ingame funksjoner i denne 2.00 oppdateringen. Det har da aldri vært annonsert.

Hvorfor i svarte skal du være så sur.?

Hva har alle ryktene rundt 2.00 inneholdt.? Jo, home og ingame funsjoner....

Cluet her er nok "rykter". Sony har ikke gått ut og sagt noe, bare folk som har ønsket seg det. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte gledet du deg til HOME og Ingame funksjoner i denne 2.00 oppdateringen. Det har da aldri vært annonsert.

Hvorfor i svarte skal du være så sur.?

Hva har alle ryktene rundt 2.00 inneholdt.? Jo, home og ingame funsjoner....

Cluet her er nok "rykter". Sony har ikke gått ut og sagt noe, bare folk som har ønsket seg det. :)

 

Ja nettopp! Jeg gidder ikke surke om SOny fordi jeg hørte fra en venn av en kompis at Ps3 skal kunne trakte kaffe og lage brød når den blir oppdatert til 2.00. Det har gått veldig mange rykter, men det eneste vi vet sikkert er at HOME kommer når det er klart, og ingame funksjoner jobbes det med.

Lenke til kommentar

Syns det var en stor og fin oppdatering med mye nytt jeg!! Men syns playstation er litt treigere nå, men tar sikkert feil! tenk om et par år da, alt som playstaten har fåttt seg da ;D TV, UPDATER, håper på at Storen blir bedre.. kanskje så du kan kjøpe filmer og at det er flere spill der! Store spill, PS2 spill som GTA SA osv, og at nettleseren blir bedre! Gleder meg til å se alle spillene jeg har om 1 år ass, har 6 spill nå.. så er det lissom over 12 spill jeg ska kjøpe som jeg vet om :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...