Gå til innhold

ITavisen: nVIDIA jukser i Crysis

Anbefalte innlegg

Skrevet

nVIDIA jukser i Crysis

Dårligere grafikk - bedre ytelse.

Samtidig som Crysis-demoen ble lansert kom det også nye drivere fra nVIDIA optimalisert for storspillet.

Styggere vann

Elite Bastards har tatt en titt på 169.01 og 169.04-driverne fra nVIDIA som er optimalisert for Crysis. De har funnet ut at skjermkortprodusenten jukser i de nye driverne.

I følge nettstedet fjerner nVIDIA endel effekter i spillet for at det skal kjøre kjappere. nVIDIA har gjort endringer i de nye driverne på hvordan skygge-effektene påvirker vannet i spillet noe som i følge Elite Bastards får vannet til å se heller dårlig ut.

Kan endres selv

Elite Bastards presiserer at problemet ikke finnes i 163.69-driveren og at man enkelt kan ordne opp i problemet. Det eneste man behøver å gjøre er å skifte fra crysis.exe til hva som helst annet.

Med denne metoden finner ikke driverne ut at Crysis kjører, og tar ingen spesielle grep. Samtidig blir grafikken bedre, men ytelsen synker med 7 prosent.

ITavisen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan det jo være det at Nvidia eksperimenterer med driverene, siden dette er beta-drivere. Siste offisielle drivere er 163.75. Så lenge det er betadrivere syns jeg det blir å gå litt vel langt å kalle det juks, slik som ITavisen driver.

Skrevet (endret)

Ser ikke helt problemet her. Er det noen som hadde trodd noe annet? Det ligger inne profiler for drøssevis av spill - det er helt klart at det er optimalisert for diverse spill.

Edit: ITavisen driver også verste IT-"journalistikk" som finnes med Se&Hør overskrifter og ene sensasjonen etter den andre

Endret av tacomodo
Skrevet

det er ikke cheat sånt sett er bare driver så render spill litt feil,

du tjenter ikke noen mege mye fps med den driver.

bytt exe filen til homse.exe elns så funker igen

Skrevet

Husker at ATI ble tatt for det samme for mange mange år siden (Quake 3).

Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Hvis det går klart fram i patch notes at driveren justerer ned noen settings, så er det kanskje ikke så ille (?). Siden dette er beta-drivere vil jeg være litt forsiktig med å uttale meg. Det kan jo være at hensikten til nvidia var god (at det på deres hardware ikke blir styggere), men at andre legger merke til forandringene. Det er vell derfor det er beta-drivere, slik at man kan teste slikt.

Med andre ord; jeg avventer situasjonen.

Skrevet

Det er nok bare en bug i rendering av refleksjoene til vannet. Som sagt her hvis du skifter navnet på .exe-filen til crysis, så blir det bra igjen og 169.04 har fremdeles bedre ytelse enn 163.75 etter dette.

Skrevet
Husker at ATI ble tatt for det samme for mange mange år siden (Quake 3).

Vet ikke helt hva jeg synes om dette. Hvis det går klart fram i patch notes at driveren justerer ned noen settings, så er det kanskje ikke så ille (?). Siden dette er beta-drivere vil jeg være litt forsiktig med å uttale meg. Det kan jo være at hensikten til nvidia var god (at det på deres hardware ikke blir styggere), men at andre legger merke til forandringene. Det er vell derfor det er beta-drivere, slik at man kan teste slikt.

Med andre ord; jeg avventer situasjonen.

Begge selskapene har bedrevet dette i bøtter og spann i de tidligere år, så det er således ikke noen nyhet. Egentlig bare overraskende at det har gått så lenge siden sist det ble avslørt...

Gjest medlem-105082
Skrevet
Nå kan det jo være det at Nvidia eksperimenterer med driverene, siden dette er beta-drivere. Siste offisielle drivere er 163.75. Så lenge det er betadrivere syns jeg det blir å gå litt vel langt å kalle det juks, slik som ITavisen driver.

Støtter denne.

Skrevet (endret)

Helt sinnsykt dette her at ITAvisen har dette som overskrift og top story of the day. Altså nVIDIA jukser aldri med drivere, dette er en betadriver som er i en testfase nå med ulike innstillinger. Klart det vil være noen forskjeller her og der som ikke hører hjemme.

Med ITAvisen og VistaGames sin tråd har vi fått 5000 nye folk som har fått tvil på nVIDIA sikkert. Fy faen asså.

Virker som folk poster for å poste, ville aldri postet dette her om det ikke har vært noe konkrete bevis.

Dette her er jo en gruppe på ett forum som har testa driverne litt, de vet jo ingenting om utviklingen av driverne her. Flere av de som har testa dette er 15 år. Altså hallo !! Er dette en toppstory på norges største itavis ? WTF !! skjer med verden.

Endret av Avean
Skrevet

Det er BETA drivere ffs.

Sier det igjen, så kanskje folk tar et hint, BETA drivere.

Vent med å anklage nvidea for jfk mordet til ting faktisk blir tatt ut av beta.

Gjest medlem-105082
Skrevet
En slik overskrift er over hele nette ffs. ikke bare IT avisen. Og ja nvidia har jukset denne gangen.

Nvidia har jukset? Det er en beta driver, såklart det kan feil, bugs eller endringer i forhold til signerte drivere. Må jo dere også skjønne, og ikke sitt der som noen kverulanter som henger seg på bølgen.

Skrevet
En slik overskrift er over hele nette ffs. ikke bare IT avisen. Og ja nvidia har jukset denne gangen.

Skjønner at folk tror at det har vært juks ja. Kan godt være også det. Men kan ikke trekke slike konklusjoner uten håndfaste bevis. Period ....

Skrevet
Helt sinnsykt dette her at ITAvisen har dette som overskrift og top story of the day. Altså nVIDIA jukser aldri med drivere, dette er en betadriver som er i en testfase nå med ulike innstillinger. Klart det vil være noen forskjeller her og der som ikke hører hjemme.

Med ITAvisen og VistaGames sin tråd har vi fått 5000 nye folk som har fått tvil på nVIDIA sikkert. Fy faen asså.

Virker som folk poster for å poste, ville aldri postet dette her om det ikke har vært noe konkrete bevis.

Dette her er jo en gruppe på ett forum som har testa driverne litt, de vet jo ingenting om utviklingen av driverne her. Flere av de som har testa dette er 15 år. Altså hallo !! Er dette en toppstory på norges største itavis ? WTF !! skjer med verden.

Jeg postet ikke det her fordi jeg er enig med ITavisen, synes det faktisk var litt morsomt at ITavisen skrev på den måten.

Jeg har alltid hatt valgt Nvidia, de er klart min favoritt av skjermkort.

Skrevet

Er jo en grunn til at det er BETA drivere. Mest sannsynlig har luker de ut problemer. Prioriterer visse ting, også går de over til det andre....herregud. Uansett fuck iTavisen. De suger stort. De leser Se og Hør for iT nyheter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...