Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

trenger mattehjelp - Ligninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
x/3 + 2 = 5

Hvordan gjør man ett sånt stykke?!?

x/3=5+2

 

Det vil si at X er 3*7, X/3 er jo en tredjedels X, gange en tredjedels X (som er 7) med 3 for å vite hva en fulstendig X er. Tror jeg....

 

takk, det var riktig, men du glemte å bytte fortegn når du flyttet over "2" tallet :p

Endret av omsaeves
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg. Er skummelt at to stykker klarer å finne feil svar og samtidig ikke ser at det må være galt.

 

Når det gjelder å få det riktig på en prøve er det bare å benytte algebrareglene for å få isolert x på ene siden av likhetstegnet, og passer på at du hele tiden gjør det samme på begge sider av likhetstegnet.

Lenke til kommentar

nå må jeg innrømme det at jeg røra like mye på skoen rundt sånne ting. var ikke før etter at jeg begynte å jobbe og bruke matten at jeg skjønte hvordan matten egentlig fungerte, var ofte at matten bare blei en teoretisk røre uten mening, og da var det ganske enkelt å drite seg ut på svaret, selv om det er uendelig åpenbart :p

 

ekke så lenge siden jeg satt for meg selv å fant ut hvordan man legger sammen en tallrekke fra 1 til f.eks 15. når jeg gikk på skolen hadde jeg null peiling på hvordan man skunne finne ut dette.

 

15x15/2 + 15/2 = 1+2+3...

Lenke til kommentar

ja vi gjør virkelig leksene hans:p om vi hjelper han med et stykke så er ikke det å gjøre leksene hans. Det er å hjelpe han med leksene. Hvis han vil lure seg selv ved å kopiere det andre forteller uten å lære noe av det så er det greit. samma pokker om han får alt rett på oppgavene sine nå om han ikke skjønner en dritt når han kommer seg ut i arbeidslivet.

Og det spiller ikke rolle hva læreren sier, det er ikke alle som takler mattte så jævli bra. Det er en skam at sånne som deg har lov å si hva de vil på et slikt forum...

Lenke til kommentar

så jeg kan bare begynne å skrive mine lekser her da.. omg det ville vært teit og 1 oppgave fører kansje til en annen dagen etter!

 

bare prøver å si at han burde følge litt mere med og ikke drive å spørre om noe sånt, hva om det kommer en prøve da ?? kan han ikke en D**T og så er leksene hans 6+.. tja da trur jeg læreren begynner å lure her

 

tingen er at han skal jo få det opp i huet.. men hey det er jo konge av dere som hjelper han da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...