Gå til innhold

Scamma for 1000g. på talnivarr.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva kan de egentlig gjore? Det er o tross alt ett rollespill.

Blizzard er gud på WoW, og kan gjøre akkurat det de vil. Hvis de tror at du svindler så mye at de kan begynne å miste mange flere kunder som ikke vil bli svindlet enn som vil svindle vil de sparke deg ut. Grunnen til at de sier at de ikke gidder å gjøre noe når det bare skjer av og til er selvsagt at da slipper de å bruke ressurser på å undersøke så mange folk, og de beholder kundene som synes det er gøy å svindle av og til. Alt babelet om "in-game mechanics" er bare innpakning.

 

Hvis du sier at du velger å rollespille tyv kan de enten si ok, eller de kan si at da velger de å rollespille politi, og sette deg i fengsel.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Jeg tenkte pa det Myrrah sa, spesielt "We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics." Dette star jo faktisk i reglene blizzard har lagd til spillet. Mener du virkelig at blizzard kommer til a banne meg uten at jeg har brutt noen som helst regler?

Lenke til kommentar
Jeg tenkte pa det Myrrah sa, spesielt "We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics." Dette star jo faktisk i reglene blizzard har lagd til spillet. Mener du virkelig at blizzard kommer til a banne meg uten at jeg har brutt noen som helst regler?

 

Hvis Blizzard/andre spillere får nok problemer ut av det, ja. De er, som en annen nevnte, Gud. Kan gjøre det de vil.

 

For øvrig.. siden Blizzard først har mekanismen i spillet.. syns det hadde vært artig at de som scammer hadde blitt flagget som scammere, og så hadde det vært en risiko for at NPC'er scammet dem tilbake. "Jada.. gi meg de 1500 arena poengene, så gir jeg deg tilbake et item"... :)

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Jeg tenkte pa det Myrrah sa, spesielt "We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics." Dette star jo faktisk i reglene blizzard har lagd til spillet. Mener du virkelig at blizzard kommer til a banne meg uten at jeg har brutt noen som helst regler?

Det står også lenger nede at om noen systematisk driver og svindler folk hele tiden kan man bli straffet for det. IMO er dette synd og en RP-killer, ettersom svindlere og lurendreiere er noe som beriker et "samfunn" som i WoW. At det i et RP-spill skal komme inn game-mastere og straffe deg når du ikke gjorde noe som var utenfor utviklernes egne game-mechanics er jo helt på trynet.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte pa det Myrrah sa, spesielt "We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics." Dette star jo faktisk i reglene blizzard har lagd til spillet. Mener du virkelig at blizzard kommer til a banne meg uten at jeg har brutt noen som helst regler?

Det står også lenger nede at om noen systematisk driver og svindler folk hele tiden kan man bli straffet for det. IMO er dette synd og en RP-killer, ettersom svindlere og lurendreiere er noe som beriker et "samfunn" som i WoW. At det i et RP-spill skal komme inn game-mastere og straffe deg når du ikke gjorde noe som var utenfor utviklernes egne game-mechanics er jo helt på trynet.

 

Jeg syns, som nevnt over, at det hadde vært helt greit med folks scamming hvis det gjorde at NPC'er scammet dem tilbake i ny og ne :)

Lenke til kommentar
Jeg tenkte pa det Myrrah sa, spesielt "We do not want to encourage players to use this kind of roleplay in-game scam but we consider them as part of the game mechanics." Dette star jo faktisk i reglene blizzard har lagd til spillet. Mener du virkelig at blizzard kommer til a banne meg uten at jeg har brutt noen som helst regler?

Det står også lenger nede at om noen systematisk driver og svindler folk hele tiden kan man bli straffet for det. IMO er dette synd og en RP-killer, ettersom svindlere og lurendreiere er noe som beriker et "samfunn" som i WoW. At det i et RP-spill skal komme inn game-mastere og straffe deg når du ikke gjorde noe som var utenfor utviklernes egne game-mechanics er jo helt på trynet.

 

Jeg syns, som nevnt over, at det hadde vært helt greit med folks scamming hvis det gjorde at NPC'er scammet dem tilbake i ny og ne :)

Hvordan kan en Npc scamme?

Lenke til kommentar
Hvordan kan en Npc scamme?

De kan jo selge deg juggel som ikke fungerer slik som det blir sagt (som en viss NPC i Shattrath :p). Men problemet er at dersom NPCen kun skal scamme de spillerne som scammer, hvordan skal spillet da vite at en person utfører en scam? Slik som det er nå er utestenging fra guilder, grupper og handel eneste måten å straffe scammere på. Men selvfølgelig, man kan jo også "outsmarte" dem og scamme dem tilbake :).

Lenke til kommentar
Hvordan kan en Npc scamme?

De kan jo selge deg juggel som ikke fungerer slik som det blir sagt (som en viss NPC i Shattrath :p). Men problemet er at dersom NPCen kun skal scamme de spillerne som scammer, hvordan skal spillet da vite at en person utfører en scam? Slik som det er nå er utestenging fra guilder, grupper og handel eneste måten å straffe scammere på. Men selvfølgelig, man kan jo også "outsmarte" dem og scamme dem tilbake :).

 

Nettop.. man måtte ha redesignet systemet litt.. slik at fler-trinns trading ble "avtalt" på en måte.. som en "kontrakt" mellom 2 spillere (crafting, f.eks).

 

Så.. hvis en spiller ikke fullfører sin kontrakt, blir han registrert som en scammer.. Dette blir aldri slått ned på av Blizzard, du kan gjøre det så mye du vil.. en del av spill-mekanismen.. men ditt rykte vil spre seg litt, og NPC'er vil ikke lenger nødvendigvis behandle deg fair.

 

Kjempekonsept, syns jeg. :)

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noe mer i denne tråden, etter å ha sett noen poster av Lord myrrah samt noen som var stolte av å være scammere. Det dere gjør ingame reflekterer måten dere er på "irl", og alle dere vil nok få oppleve at karma kan være en bitch, før eller siden.

 

Og Lord M, jeg skjønner at du sannsynligvis er en opprørt 15 åring, og at jeg ikke burde bli irritert.. Men måten du skriver ting på er tragisk. Vær litt mer høflig, så kommer du bedre ut i de fleste siutasjoner :) Å si til en kar som nettopp ble scamma for 1k g, at han er en idiot er drøyt.

 

Jeg skal ikke se på denne tråden igjen, arrogansen til enkelte her er helt uffatelig, og jeg vil ikke irritere meg for mye.

 

Ønsker allle lykke til med wow`ingen og pass dere for scammere. takk for meg :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest noe mer i denne tråden, etter å ha sett noen poster av Lord myrrah samt noen som var stolte av å være scammere. Det dere gjør ingame reflekterer måten dere er på "irl", og alle dere vil nok få oppleve at karma kan være en bitch, før eller siden.

 

Og Lord M, jeg skjønner at du sannsynligvis er en opprørt 15 åring, og at jeg ikke burde bli irritert.. Men måten du skriver ting på er tragisk. Vær litt mer høflig, så kommer du bedre ut i de fleste siutasjoner :) Å si til en kar som nettopp ble scamma for 1k g, at han er en idiot er drøyt.

 

Jeg skal ikke se på denne tråden igjen, arrogansen til enkelte her er helt uffatelig, og jeg vil ikke irritere meg for mye.

 

Ønsker allle lykke til med wow`ingen og pass dere for scammere. takk for meg :)

Godt vi er to som er enig :)

Lenke til kommentar

Jeg scammer ikke selv og stiller meg egentlig noytral til denne debatten nar det gjelder om man er en idiot hvis man blir scamma eller ikke. Det kommer veldig ann pa hva slags scam det er. Jeg mener ogsa at det er feil av Blizzard a banne noen for noe som er med i Game mechanics. Hvis de ikke liker scamming burde de gjore noe med det. F eks. lage et anti scam trade system sa du ikke fysisk ma trade mats for a fa en enchant, men bare putte dem i trade vinduet.

Lenke til kommentar

Tviler på at hva scammere mener står i sterk kontrast til hvordan de er som mennesker utenfor intarwebben, mao. reflekteres holdningene og meningene deres i handlingene in-game; personer som hele tiden søker selvberikelse på andres bekostning, være det i et spill eller annet. Å ta lett på det og si, "Du, det er bare et spill!," virker ikke beroligende på meg. Dette er ikke slike man vil ha som venner, i alle fall ikke undertegnede.

Elitistholdninger er også en uting; det at man selv har "unngått" å bli scammet, enten ved kløkt eller ren og skjær flaks synes jeg ikke skal brukes til å rakke ned på alle som er uheldige eller ørlitt uoppmerksomme, da det kan skje alle. Hva jeg skriver hjelper imidlertid ikke, da sinnelaget til folka det angår er uforanderlige.

 

 

My take of it, anyway. Dette kan selvsagt bestrides.

Endret av Eryk
Lenke til kommentar

slik jeg tenker om crafting av dyre ting og slik så handler jeg bare med ansvarslfulle craftere. og med det mener jeg craftere som har alle, eller så godt som alle dyre mats selv (en ansvarsful crafter skal ha et stash med primal mights, bars osv) også trader man ferdig laget item mot mats og eventuell crafters fee. på den måten har kjøper ingen risiko, og crafter minimal risiko (ja kjøper kan jo stikke av og la crafter stå igjen med en ferdig Korium Champion or whatever, men den blir han kvitt etterhvert uansett.)

Lenke til kommentar
slik jeg tenker om crafting av dyre ting og slik så handler jeg bare med ansvarslfulle craftere. og med det mener jeg craftere som har alle, eller så godt som alle dyre mats selv (en ansvarsful crafter skal ha et stash med primal mights, bars osv) også trader man ferdig laget item mot mats og eventuell crafters fee. på den måten har kjøper ingen risiko, og crafter minimal risiko (ja kjøper kan jo stikke av og la crafter stå igjen med en ferdig Korium Champion or whatever, men den blir han kvitt etterhvert uansett.)

ville ikke kalt en crafter som ikke hadde 15x primal might, 20 shadow/spell/moon cloth, 60 arcane dust, osv.. for en ikke dependable crafter. Selv om man ikke har alle matsene har det jo ikke noe å si på om han er til å stole på. Det du sier er jo den perfekte måten, trader matsen for itemen, men skal man lage en epic item er det ikke sannsynlig at ccrafteren har alle matsene. Han selger jo sikkert en del items bare for gull også, altså at han bruker sine gene mats og får penger tillbake.

Lenke til kommentar

husk at han trenger bare ett sett med mats, etter det bytter han jo item for mats. og har han farmet "den skjeldne" pattern, så burde han ikke synes at det var noe pes i farme ett sett med mats til det også, deretter er det ez mode. minste man kan forlage av sin crafter. slik har jeg gjort det siden jeg var 60, dog i disse dager blir det lite servicecrafting på meg fordi jeg har engi ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...