Gå til innhold

SOS Rasisme (bare mot minoriteter selvfølgelig)


Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig trodd at SOS Rasisme var en ihvertfall litt oppegående anti-rasistisk organisasjon. De blir ofte referert til og skriker ut i de fleste tilfeller. Kanskje noen ganger litt for ofte. Men poenget er at når Bettina Jevne blir overfalt av 15 "personer med utenlandsk opprinnelse" og blir kalt for "jævla hvite fitte" da er det ikke noen reaksjoner. Ikke noe storslått mas og opprop. Og ikke noe særlig reaksjoner. Til og med media har vridd det over på hvor mangelfullt politiet er i forhold til ressurser. Var ikke dette godt nok? http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/10/26/516301.html

 

Så lå saken på siden hos SOS Rasisme med overskrift som "di svarte fitte", deretter fant de ut at det ikke var riktig. Forandret. Og så tok de likegodt hele saken vekk.

 

Det ble jo litt reaksjoner. Jeg personlig sendte mail. Men fikk ikke noe svar. En annen person ringte som vi kan se nedenfor.

 

For å se litt på "prinsipprogrammet" og målet deres deres:

http://sos-rasisme.no/start/view/9544

 

1.0 Mål

 

SOS Rasismes mål er at all rasisme skal bort.

 

Men allikavel handler det bare om den hvites rasisme:

 

3.2 Forestillingen om at hvite mennesker har større verdi og flere rettigheter har sin bakgrunn i den europeiske koloniseringen av andre kontinenter. For å rettferdiggjøre plyndringen og folkemordene måtte forestillingen om den hvite «rases» overlegenhet skapes. Fremdeles lever disse forestillingene som en dominerende tankegang i vår del av verden. Den har skapt det ideologiske grunnlaget for imperialismen, folkemord, plyndring og økonomisk ulike bytteforhold.

 

3.3 Vestlig kultur ses stadig på som det ypperste innen sivilisasjon. Det må bli slutt på denne formen for eurosentrisme. Den hvite delen av verden er ikke verdens navle.

 

 

Her er ett utdrag fra en telefonsamtale til SOS Rasisme fra en annen på ett annet fora:

 

Telefonen: *Rrrring rrrring*

SOS Rasisme: - SOS Rasisme værsågod?

Meg: - Hei! Det er en ting jeg lurer på. Hvorfor har dere fjernet saken med Bettina Jevne fra deres sider?

SOS Rasisme: - Det kjenner ikke jeg noe til!

Meg: - Vel, saken ble først slått opp som "Jævla svarte fitte", men ble senere forandret til "Jævla hvite fitte", men så forsvant den et par dager senere.

SOS Rasisme: - Hmmm

Meg: - Står det ikke "SOS Rasisme er Norges eneste landsdekkende demokratiske medlemsorganisasjon som bruker alle krefter på kampen mot rasisme" på deres hjemmesider?

SOS Rasisme: - Ja, det er oss!

Meg: - Så rasisme mot hvite er ikke rasisme da?

SOS Rasisme: - Det er mange organisasjoner i Norge som bekjemper rasisme, vi konsentrerer oss hovedsaklig om rasisme mot minoriteter.. bla bla...

Meg: - Jaha, så rasismen mot hvite er ikke så viktig da?

SOS Rasisme: - Det har jeg IKKE sagt, HØRTE du ikke hva jeg sa?

Meg: - Jo, at dere fokuserer på rasisme mot ikke-hvite...

SOS Rasisme: - Ja, men det er ikke alt som er rasisme!

Meg: - Hææ? Så å bli overfalt av 15 afrikanske damer og bli kalt "Jævla hvite fitte" er noe man skal godta?

SOS Rasisme: - Nei, det er selvfølgelig ikke noe koselig slikt, men det betyr ikke at det er rasisme.

Meg: - Hmmm?

SOS Rasisme: - Jeg har også blitt kalt rasist flere ganger, men det betyr ikke at det er rasisme...

Meg: - Jasså, av hvite mennesker da sikkert?

SOS Rasisme: - Det også!

Meg: - Javel, men kan du notere dette og få sjekket opp hvorfor dere fjernet saken?

SOS Rasisme: - Okei, skal gjøre det.

Meg: - Takk skal du ha! Farvel!

SOS Rasisme: - Farvel

Telefonen: *Klikk*

 

 

Hvordan kan noen ærlig talt ta denne organisasjonen seriøst som en anti-rasisme organisasjon? De burde ihvertfall informere folket om at dette er en organisasjon mot rasisme mot minoriteter fra hvite og ikke den andre veien. Og ikke framstå som en ordentlig anti-rasismeorganisasjon. Saken om Bettina Jevne er ihvertfall ikke kommet tilbake, og kommer nok mest sannsynligvis ikke det. Det var kanskje ikke rasisme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en gang på SoS-Rasisme.no hvor en neger hadde blitt kalt for kebab av noen hvite. Dette fikk store overskrifter og fordømmelser av SS-rasistene. Etterpå spurte jeg en som var medlem om negere som kaller hvite for poteter var rasisme, han sa selvfølgelig "nei"

Spurte han også hva som var mest rasisme av "svarting" og "hviting" Kan du gjette hva han sa?

 

Dobbeltmoralen hos SS-Rasistene er forkastelig. Er det noen som fremprovoserer rasisme her er det dem.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Poenget er vel ikke at de kun forholder seg til rasisme mot minoriteter, men at de tar for seg den delen av rasismen som er relevante for vår tid og vårt land. Jeg er ikke enig i at det er den beste formuleringen, men slikt har vi sett mange ganger før.

 

"Lov om likestilling mellom kjønnene (likestillingsloven).

Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling."

 

"FNs Menneskerettighetserklæring

Mødre og barn har rett til spesiell omsorg og hjelp. "

 

 

Jeg er prinsipielt uenig, men for å være helt ærlig så er det veldig forståelig. En svart person kan kalle meg akkurat hva han vil i forhold til hudfargen min, det har ingenting å si for meg. Jeg har aldri blitt undertrykt, jeg vil aldri slite med å få meg jobb fordi jeg heter Mohammed til mellomnavn og jeg kommer aldri til å høre fra ignorante nordmenn at jeg må komme meg tilbake til hjemlandet fordi jeg har en annen hudfarge (om jeg så er født her eller ikke).

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...