Gå til innhold

- Iphone er årets oppfinnelse


Anbefalte innlegg

Nå må dere slutte å klage.

 

iPhone får mest skryt for deres innovative grensesnitt.

 

Og til en pris på $399 - ca. 2200 NKR, så er den jo revolusjonerende - nesten iallfall =)

Det finst visst ein heil haug med lettlurte idiotar som gløymer å rekne med abonnementsprisane og norske skatter og avgifter og derfor trur dei iPhone er så billig.

 

Vi kan få mange telefonar til 1kr, og for same prisen som iPhone kan vi kjøpe over 2000 styk 1kr telefonar, kanskje dette er ein god måte å samanlikne kva som gjev mest for pengane?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå må dere slutte å klage.

 

iPhone får mest skryt for deres innovative grensesnitt.

 

Og til en pris på $399 - ca. 2200 NKR, så er den jo revolusjonerende - nesten iallfall =)

Det finst visst ein heil haug med lettlurte idiotar som gløymer å rekne med abonnementsprisane og norske skatter og avgifter og derfor trur dei iPhone er så billig.

 

Vi kan få mange telefonar til 1kr, og for same prisen som iPhone kan vi kjøpe over 2000 styk 1kr telefonar, kanskje dette er ein god måte å samanlikne kva som gjev mest for pengane?

 

Jeg er hverken lettlurt eller idiot. Men jeg tar utgangspunkt i dagens valutakurs og satser for å hente telefonen inn til landet. Jeg ser altså bort fra abonnementsprisen.

 

Jeg skjønner prinsippet med å gange med 10, for da får man alt inkl skatter og avgifter - grovt sett, men vi vet ikke hva telefonen kommer til å koste til landet ennå. Jeg bestilte min personlig fra eBay, og hadde den ferdig fraktet hit for 2700kr, 8GB versjonen. Jeg tok utgangspunkt i den prisen, ikke i den "mulige" prisen den kommer til å ha når og om den kommer til Norge.

 

Men likevel, jeg mener at iPhone er såpass innovativ og endrer såpass mye på dagens mobilstandard,

at den fortjener prisen.

Lenke til kommentar
Det finst visst ein heil haug med lettlurte idiotar som gløymer å rekne med abonnementsprisane og norske skatter og avgifter og derfor trur dei iPhone er så billig.

 

Vi kan få mange telefonar til 1kr, og for same prisen som iPhone kan vi kjøpe over 2000 styk 1kr telefonar, kanskje dette er ein god måte å samanlikne kva som gjev mest for pengane?

 

Det der er desidert det dummeste eksempelet.

Hvorfor kjøper du deg ikke bare 2000 mobiler da og selger dem for 10 krone stykket?

Er det kanskje pga du må tegne et abb. pr. mobiltelefon å betale ca 120 kroner mnd pr abb?

 

 

3000,- betalte jeg tilsammen for min iphone.

Reiser man over å tar en med selv, eller får noen andre til å gjøre det så kan man slippe unna med 2200,-

 

Men du har kanskje ikke satt deg inn i hvordan iPhone blir brukt i Norge. En idè det kanskje?

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar
Det finst visst ein heil haug med lettlurte idiotar som gløymer å rekne med abonnementsprisane og norske skatter og avgifter og derfor trur dei iPhone er så billig.

 

Vi kan få mange telefonar til 1kr, og for same prisen som iPhone kan vi kjøpe over 2000 styk 1kr telefonar, kanskje dette er ein god måte å samanlikne kva som gjev mest for pengane?

 

Det der er desidert det dummeste eksempelet.

Hvorfor kjøper du deg ikke bare 2000 mobiler da og selger dem for 10 krone stykket?

Er det kanskje pga du må tegne et abb. pr. mobiltelefon å betale ca 120 kroner mnd pr abb?

 

Det var jo nettopp det som var poenget hans! :D Når dere hevder at iPhone "bare" koster 2200,- (som i seg selv er dyrt nok), er det som en telefon bundet til et abonnement, på lik linje med norske telefoner til 1,-. Ja, du kan lure deg unna å tegne abonnement til iPhone ved å skippe aktivering og heller unlocke den, men dette er noe Apple og AT&T kommer til å sette inn sperrer for rimelig kjapt.

 

Dessuten er egenimport fra USA for spesielt interesserte. Når iPhone blir tilgjengelig i butikker i Norge vil den koste langt mer enn 2200,-, og ha en abb.-binding du ikke like lett kan sluntre unna. Du vil aldri kunne slippe unna med 2200,- for en iPhone i Norge. :)

Lenke til kommentar

Å si at iPhone bare koster 2200,- fordi man kan hente den fra USA og unlocke den er som å si at Windows Vista er gratis fordi man kan laste det ned fra nettet og cracke det. Hvis man skal sammenlikne pris så må man ta med i beregningen abbonementet som følger med salget. Man kan fint kjøpe telefoner til 1kr og cracke de og.

Lenke til kommentar
Å si at iPhone bare koster 2200,- fordi man kan hente den fra USA og unlocke den er som å si at Windows Vista er gratis fordi man kan laste det ned fra nettet og cracke det. Hvis man skal sammenlikne pris så må man ta med i beregningen abbonementet som følger med salget. Man kan fint kjøpe telefoner til 1kr og cracke de og.

Det å kjøpe ein iPhone frå USA for å så hoppe over aktiveringssteget er ikkje ulovleg. Det å laste ned Windows Vista via f.eks. ein torrenttracker er ulovleg. :)

Du kan ikkje klare å kjøpe ein telefon for 1kr her til lands for å så droppe abonnementet utan omkostningar ein halvtime etter kjøpet er gjort.

Du har ikkje inngått ei kontrakt med det aktuelle telefoniselskapet når du kjøper iPhonen, men det har du viss du kjøper einkronerstelefonen din. :)

 

Så nei, du kan ikkje samanlikne på den måten.

Lenke til kommentar
Å si at iPhone bare koster 2200,- fordi man kan hente den fra USA og unlocke den er som å si at Windows Vista er gratis fordi man kan laste det ned fra nettet og cracke det. Hvis man skal sammenlikne pris så må man ta med i beregningen abbonementet som følger med salget. Man kan fint kjøpe telefoner til 1kr og cracke de og.

 

Hvordan har du tenkt å gjøre det hvis du kjøper den med et abb fra netcom, lurer jeg på da?

Skal du bare slutte å betale regningene du får i posten da?

Lenke til kommentar
Å si at iPhone bare koster 2200,- fordi man kan hente den fra USA og unlocke den er som å si at Windows Vista er gratis fordi man kan laste det ned fra nettet og cracke det. Hvis man skal sammenlikne pris så må man ta med i beregningen abbonementet som følger med salget. Man kan fint kjøpe telefoner til 1kr og cracke de og.

Det å kjøpe ein iPhone frå USA for å så hoppe over aktiveringssteget er ikkje ulovleg. Det å laste ned Windows Vista via f.eks. ein torrenttracker er ulovleg. :)

Du kan ikkje klare å kjøpe ein telefon for 1kr her til lands for å så droppe abonnementet utan omkostningar ein halvtime etter kjøpet er gjort.

Du har ikkje inngått ei kontrakt med det aktuelle telefoniselskapet når du kjøper iPhonen, men det har du viss du kjøper einkronerstelefonen din. :)

 

Så nei, du kan ikkje samanlikne på den måten.

 

Hmmm... du har et poeng. Trekker tilbake det jeg sa.

Lenke til kommentar
Å si at iPhone bare koster 2200,- fordi man kan hente den fra USA og unlocke den er som å si at Windows Vista er gratis fordi man kan laste det ned fra nettet og cracke det. Hvis man skal sammenlikne pris så må man ta med i beregningen abbonementet som følger med salget. Man kan fint kjøpe telefoner til 1kr og cracke de og.

Det å kjøpe ein iPhone frå USA for å så hoppe over aktiveringssteget er ikkje ulovleg. Det å laste ned Windows Vista via f.eks. ein torrenttracker er ulovleg. :)

Du kan ikkje klare å kjøpe ein telefon for 1kr her til lands for å så droppe abonnementet utan omkostningar ein halvtime etter kjøpet er gjort.

Du har ikkje inngått ei kontrakt med det aktuelle telefoniselskapet når du kjøper iPhonen, men det har du viss du kjøper einkronerstelefonen din. :)

 

Så nei, du kan ikkje samanlikne på den måten.

 

Tror du du vil kunne skippe aktiveringen på iPhone når/hvis den blir solgt her i Norge?

Lenke til kommentar

1. Iphone er pen

- nja.. personlig synes eg den er firkanta, men greitt, smaken er som baken

 

2. Den er berøringsfølsom

- den har nok eit megasuperfancy grensesnitt som er flott å bruke, dei skal få for den

 

3. Den vil gjøre andre telefoner bedre

- Jepp, det er klart. Andre produsentar vil forsøke å overgå iPhone og Apple vil forsøke å overgå andre produsentar, ikkje noko problem det. Men å påstå at Apple og AT&T sitt sammrbeid er grunnen til betre mobilar? :ermm:

Frihet er ikkje låste kontraktar, frihet er frihet.

 

4. Det er ikke en telefon, det er en plattform

- Javel, kvar blir det av utviklingsverktøy og tredjeparts program?

Google maps? flott, det er jo heilt nytt på mobiltelefonar! (eller.. hm?)

 

5. Den er ingenting sammenliknet med iPhone-versjoner som vil komme

- Eit veldig bra argument frå Time Magazine. At oppfølgerane vil vera betre er jo revolusjonerandes!

 

Så oppsumert:

1. Fine telefonar har ein hatt før

2. Berøringsfølsomme skjermar har ein hatt før (dog i meir eller mindre brukarvennlig grad)

3. Teknologisk utvikling er nettopp utvikling, det blir stadig laga nye "ting" som skal vera betre enn den forrige "super tingen".

4. Ein har hatt (smartare) smart telefonar før

5. Neste generasjon iPhone blir bedre enn denne!!oneone11 (er det berre eg som ser humoren i dette argumentet? :rofl: )

 

Det nye med iPhone er altså eit godt fungerande grensesnitt med tanke på den berøringsfølsomme skjermen, det er dermed grensesnittet til iPhone som er årets oppfinnelse? verkeleg?

kikk litt her og sjå om det ikkje er noko litt nyttigare/meir innovativt der? sånn i eit litt større perspektiv? eller?

Lenke til kommentar
Poenget er at iPhone grensesnittet er bygget fra grunn med tanke på brukervennlig touch. HTC Touch har det elendige Windows grensesnittet, med ubrukelig touch, men for å gjøre den litt brukelig har de laget et lite program som bedrer dette litt. Poenget er at resten av telefonen, menyer, programmer etc fremdeles har et håpløst grensesnitt.

 

Helt enig, jeg har dessverre fått en utgave av iphone som ikke fungerer som den skal. Men prøvde telefonen til han som tok den med seg til meg, og jeg har aldri pplevd noe lignende.

 

HTC Touch har jeg prøvd og så ikke helt hva som var så bra med den? Den er fortsatt bare en windows mobile telefon, som er mindre enn vanlig. et paradoks at de leverer telefonen med en stylus.. du har fortsatt det tåpelige lille tastaturet, og skal du skrive med fingrene, må du vel innstallere 3 partsprogrammer. Skal få en til å bytte min iphone i USA. Håper jeg er mer heldig med den jeg får da!

Endret av Martink700i
Lenke til kommentar
Tror du du vil kunne skippe aktiveringen på iPhone når/hvis den blir solgt her i Norge?

Nei, det er eg meir eller mindre hundre prosent sikker på at du ikkje kan gjere når den kjem hit. Difor hadde eg aldri kjøpt den her til lands. :)

 

Ergo er ikke prisen på en iPhone reellt 2200,- for norske kunder, med mindre du vil drive egenimport, hvor du dropper alt av forbrukerrettigheter. :)

Lenke til kommentar
Nå vet vi hva iPhone koster i England og Tyskland.

 

En pris på £269 (2980 kroner), med 18 måneders binding til et abb. som koster minimum £35 (390kr) er ikke hva jeg vil kalle direkte billig. :)

 

...og England har tradisjonelt sett lavere priser på data/telefoni-gadgets enn her i Norge...

 

Kan vell ikke helt sees i sammenheng med "årets oppfinnelse" diskusjonen hva prisen på et abb. som følger med telefonen koster? ;)

Lenke til kommentar

hvorfor ikke?

de fleste opfinnelser er til for å effektivisere, eller sikre ting, (litt generalisering her ja) og da spiller økonomien en rolle.

to heftige ting som gjør det samme like bra og like sikkert, men den ene er dyrere enn den andre, men litt penere.

hvilken velger du om det er litt trangt om pengene?

 

antakeligvis den billigeste "oppfinnelsen"

 

(tenkt scenario dette her)

Lenke til kommentar
hvorfor ikke?

de fleste opfinnelser er til for å effektivisere, eller sikre ting, (litt generalisering her ja) og da spiller økonomien en rolle.

to heftige ting som gjør det samme like bra og like sikkert, men den ene er dyrere enn den andre, men litt penere.

hvilken velger du om det er litt trangt om pengene?

 

antakeligvis den billigeste "oppfinnelsen"

 

(tenkt scenario dette her)

 

Da kjøper du en iPhone og unlocker den ;)

Lenke til kommentar

det er lite ønskelig i mitt tilfelle å kjøpe en telefon med redusert funksjonalitet, for så å låse den opp for å miste reklamasjonsretten og garanteien, og bare tjene marginalt bedre funksjonalitet!

 

iPhone er en motetelefon, for motefolk (som normalt ikke trenger så avanserte muligheter) jeg er ikke en slik person, og jeg setter pris på reklamasjonsretten min!

 

iPhone er en lekker telefon, deseignmessig, ingen tvil om det, men det er ikke så mye mer, og at en ny telefon skal få prisen for årets beste oppfinnelse er ren idioti!

om grensesnitte er littegranne innoverende, hva så? det er fortsatt bare en telefon. det er ikke bare forbrukerprodukter for mellomklasseforbrukere og opp som kan

vinne slike priser!

 

Stoffi - Out!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...