Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Telenorreklame - ubegrenset begrenset tilgang?


Saftis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva gjør at den ikke er lovlig. den nevner ikke noe om at andre butikker nekter deg å leie så mange filmer du vil.

 

det eneste den sier er at hos dem kan du leie så mange filmer du vil for 10Kr per stykk. som vel er billigere en de fleste andre plasser.

 

det er som å si at det er ulovlig for rimi å annonsere med billigere brus en rema for de med det indikerer med annonsen at du hos dem kan kjøpe billigere brus.

 

det er i alle fall sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Du har tilgang til å se den så mange ganger du ønsker i ett døgn ja, akkurat som med vanlige utleiebutikker.

 

For å dra en analogi, dette blir omtrent som om ei pølsebue annonserer "spis så mange pølser du vil, for bare 10 kroner per pølse!"

Det er jo en helt meningsløs og villedende setning, det er da en selvfølge at man kan kjøpe så mange man vil for prisen de koster. Etter min mening lokker de med "spis så mye du vil"-effekten i første leddsetning, og så står det motsatte i neste del under.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
det er da en selvfølge at man kan kjøpe så mange man vil for prisen de koster.

Ja, så derfor er det ulovlig å skrive det?

 

Det som står der er fakta.

Det er skjelden ulovlig å reklamere med fakta.

Setningen gir jo ikke noen mening, hvorfor skulle man ikke få kjøpe så mange man vil for prisen de koster? Hva er forskjellen på "Se så mye film du vil for 10 kr per stk", og "Se film for 10 kr pr stk"?

Imo er dette spekulativt rundt "spis så mye du vil"-slagordet, du så jo til og med at en tidligere i tråden her misforstod det.

Lenke til kommentar
Er den vedlagte reklamen post-20456-1194044580_thumb.jpg fra Telenor lovlig? Høres rimelig villedende ut for meg.

 

 

Tror ikke denne er er på feil side av loven, men jeg synes den oser av å være rettet mot dumme kunder med sin snåle formulering.

 

Står derimot i stil med Telenors mobilreklame jeg så for 3-4 dager siden som gikk omtrent sånn:

"Ingen fastavgift" (hovedbudskap)

"Minimumspris 99 pr måned" (bisetning i mye mindre skrift.....mulig tallet er feil).

Og ringeprisene var absolutt ikke noe å hoppe i taket for (annet enn for at de var veldig høye).

Noen andre som så den - denne uka?

 

Telenors kunder må jammen ha lav selvtillit om de synes det er greit å bestille tjenester/abonnementer ut fra sånne annonser. Dette selskapet er de jeg har lagt merke til for å bruke bokstavstørrelser med ekstrem forskjell i samme annonse. Gjerne 8-10 cm høye tall som synes på 15 meter unna avisen samt begrensningene (som de ikke vil du skal lese) i 1mm størrelse (_en_millimeter_).

 

Derfor har jeg Onecall som mobilselskap (så får det heller lugge litt i kvaliteten).

Endret av clink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...