Gå til innhold

Kristent korstog mot Schau!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789
Jeg skjønner og at religiøse reagerer på dette, dødssyndene er trossalt noe som står meget sentralt i religionen.

 

gjør det?. jeg er ikke noen ekspert på relgioner, men disse døssyndene står ikke i bilbelen, og de ble funnet opp på 600 tallet, fordi folk ble litt for ville i trusa, noe de kristene seff ikke likte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner og at religiøse reagerer på dette, dødssyndene er trossalt noe som står meget sentralt i religionen.

 

gjør det?. jeg er ikke noen ekspert på relgioner, men disse døssyndene står ikke i bilbelen, og de ble funnet opp på 600 tallet, fordi folk ble litt for ville i trusa, noe de kristene seff ikke likte...

 

Lot ikke Jesus seg korsfeste grunnet våre synder, lot ikke Gud Egypt lide for sine synder i form av straffer og måtte ikke Noah lage en ark og redde noen dyr med seg grunnet våre synder?

 

Jeg er heller ikke ekspert på bibelen, men det er nå det jeg kommer på i farta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ok. men de kristene snakker om synd hele tiden, de synder og synder, men de 7 syndene er noe annet.... tror jeg.

noen som kan og har lest bilbelen kan vell si noe mer fornuftig om det.

 

 

on topic:

reagerer kristene på dette fordi de er redde for at relgionen dems er bare tull?

eller vet de innerst inne at det er det men vill ikke akseptere det.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Jeg ser litt sammenhenger her mtp ytringsfriheten og de berømte kaikaturtegningene. Tror det kristne miljøet gjør det best i å ligge jævlig lavt i denne saken. De var vel de som snakket høyest i karikaturstriden.

 

Hvem har sagt at de at alle kristne støttet opp om karikaturtegningene. Jeg er vel det som kalles agnostic uansett er/var jeg imot trykkingen av karikatur tegningene. Hva er vitsen når du vet at folk blir provosert. Det står i koranen noe sånn som at man ikke skal lage bilder eller andre ting som skal forestille allah og mohammed. Stemmer ikke dette?

 

Jeg har sett noen av disse karikaturene av profeten mohammed hvor han er utkledd som selvmordsbomber..

 

Kan ikke folk bare respektere hverandre? Jeg er klar over at det er noe som heter ytringsfrihet, men alikevel.

Endret av Saltvann
Lenke til kommentar
De syv dødssynder er en katolsk oppfinnelse som ikke finnes i protestantisk kristendom. For protestanter er alle synder like gale. Dog, de syv dødssyndene er nå en gang de syndene som kristne kicker mest på.

 

Det er vel også slik at disse syndene ifølge katolikkene ikke kan tilgis under normale omstendigheter, mens protestantene mener alle synder kan tilgis.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt anledning til å se det enda, men det er da bare underholdning. Jeg kan se at kristne kan finne det støtende, men det kan jo ikke være så veldig mye verre enn mild muslim-humor.

 

jeg er ikke religiøs, for jeg støtter ikke krig...

i mine øyne er religion noe skikkelig vås...

Krig hadde skjedd selv om man ikke kunne bruke religion som en unnskyldning. Innlegget ditt hadde heller ikke noen ting å gjøre med tråden.

Lenke til kommentar
Hvem har sagt at de at alle kristne støttet opp om karikaturtegningene. Jeg er vel det som kalles agnostic uansett er/var jeg imot trykkingen av karikatur tegningene. Hva er vitsen når du vet at folk blir provosert.

Du kan ikke holde tilbake meningen din bare fordi noen kan bli provosert av den. Omtrent samtlige politiske ytringer har potensialet til å provosere noen, men siden ytringsfrihet er en så vital del av demokratiet lar vi folk si sin mening.

 

Det står i koranen noe sånn som at man ikke skal lage bilder eller andre ting som skal forestille allah og mohammed. Stemmer ikke dette?

Godt mulig at det står i koranen. Men hvorfor skal man følge alt som står i koranen til punkt og prikke? Det står masse i koranen man ikke følger idag, så hvorfor skal akkurat denne delen være spesielt viktig?

 

Jeg har sett noen av disse karikaturene av profeten mohammed hvor han er utkledd som selvmordsbomber..

 

Kan ikke folk bare respektere hverandre? Jeg er klar over at det er noe som heter ytringsfrihet, men alikevel.

Du kan si at de som tegnet karikaturene ikke respekterte muslimene, men de fundamentalistiske muslimenes påtenning av flagg var ikke akkurat det mest respektfylte svaret.

 

Jeg er enig i at provokasjon for provokasjonens skyld er noe som er unødvendig, men det er enda mer unødvendig å sensurere meninger fordi de kanskje kan støte noen.

Lenke til kommentar

Ingenting galt med kristne som protesterer mot noe de er imot, det er jo det ytringsfrihet handler om. Folk tror hele tiden at fordi vi har ytringsfrihet så har f eks ikke kristne lov til å klage på det de misliker, men det er jo nettopp det de har lov til.

 

De kristne kan bare holde på, så lenge resten av oss ikke lar oss påvirke.

 

 

Personlig tror jeg ikke på begrepet synd, annet enn en måte å klassifisere en gruppe tanker og handlinger som ikke har noe med hverandre å gjøre (mord er vondt, lyst er godt, grådighet er strengt tatt opp til enhver), så jeg lar meg ikke provosere ene veien eller andre.

Lenke til kommentar

Men man får jo hele tiden implementert at "man skal respektere muslimene" når de reagerte på Muhammed tegningene. Det var snakk om herping av noe som har religiøs betydning for noe.

 

Så hvorfor kan man herpe med kristene og så bare le det bort? Er det noe annet med kristene fordi de ikke truer med å sprenge hele sulamitten til månen?

 

Jeg mener man må respektere religion, selv om man selv ikke er religiøs. Uansett religion. Og når en såpass stor religiøs gruppe reagerer på Schau's opptreden, hvorfor skal man ikke respektere det?

 

Man var snar å sensurere Muhammed tegninene fordi de var respektløse, hva er forskjellen her? Er det fordi det er ingen religiøse organisasjoner nå som truer med bombing og lemlesting som får folk til å være så respektløse?

Lenke til kommentar
Ingenting galt med kristne som protesterer mot noe de er imot, det er jo det ytringsfrihet handler om. Folk tror hele tiden at fordi vi har ytringsfrihet så har f eks ikke kristne lov til å klage på det de misliker, men det er jo nettopp det de har lov til.

Det at de protesterer mot programmet er jo selvfølgelig greit. Jeg tror det de fleste ble provosert over er oppropet for å fjerne det fra TV. Altså vil de forstumme noen som sier noe de ikke liker, og dette er utvilsomt udemokratisk.

 

Ytringsfrihet handler om at alle kan si sin mening, ikke at man kan få fjernet ytringer man ikke liker.

Lenke til kommentar
Jeg mener man må respektere religion, selv om man selv ikke er religiøs. Uansett religion. Og når en såpass stor religiøs gruppe reagerer på Schau's opptreden, hvorfor skal man ikke respektere det?

 

Man var snar å sensurere Muhammed tegninene fordi de var respektløse, hva er forskjellen her? Er det fordi det er ingen religiøse organisasjoner nå som truer med bombing og lemlesting som får folk til å være så respektløse?

 

Tull. Personlig mener jeg at det er viktig å ha minst mulig respekt for religion. For å stjele et konsept fra de kristne; "hat religionen, elsk den religiøse".

 

En religion er bare et sett holdninger, dogmer og historier. Jeg tar historiene for det de er - noen av dem har til og med historisk interesse. Dogmene stiller jeg meg likegyldig til. Holdningene må imidlertid vurderes mot akkurat de samme kriteriene som andre holdninger, og der kommer ofte religionene til kort. En kristen kan selvsagt være et godt menneske, men da ser man ofte at han er en humanist som tror på gud men som har kastet de fleste andre sidene av kristendommen på båten (noe som selvsagt er en god ting - kanskje han snart tar til fornuften og kvitter seg med gud også).

 

Og det er ingen prinsipiell forskjell på Islam og Kristendom, annet enn at kristendommen heldigvis har mistet mye makt i tidligere sterke områder, og at toneangivende kristne ofte er noe mer moderate (sekulære) enn sine Muslimske likesinnede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...