Gå til innhold

Test: Nokia N81 8GB


Anbefalte innlegg

Bare å se bort i fra Poes innlegg.. han bruker (tydeligvis) ENHVER anledning han får til å prøve å trekke ned nokia og nokiamodeller. N81 fikk såpass dårlig karakter at det ikke var vits i å prøve å dra den (eller amobils testere) lengre ned.. han benyttet isteden anledningen til gå løs på n95 :!:

 

Hehe... Det var da svært så personlig du skulle bli. Personlig synes jeg, og mange andre med meg, at N95 er en dritkul mobil som dessverre lider av et elendig design, med knirking og slark. Batteriet er også en tragedie. Skyvemekanismen er en historie for seg selv, og at den kan skyves begge veier er etter min mening et stort handicap.

hmm.. dette var uventet.. forventet eder og galle til svar! ;)

Enig i det siste der.. bruker aldri musikk/multimediaknappene på den, kan være en årsak til at sliden ikke er i samsungklasse.

"Vilt" spørsmål.. Regner med du koser deg med k850i .. og var fornøyd med testen :p ?

Venter på n95 8gb selv.. etter rapportene skal jo sliden være mye tightere på den.. (i tillegg til at den er sort/større skjerm/mer ram osv)..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare å se bort i fra Poes innlegg.. han bruker (tydeligvis) ENHVER anledning han får til å prøve å trekke ned nokia og nokiamodeller. N81 fikk såpass dårlig karakter at det ikke var vits i å prøve å dra den (eller amobils testere) lengre ned.. han benyttet isteden anledningen til gå løs på n95 :!:

 

Hehe... Det var da svært så personlig du skulle bli. Personlig synes jeg, og mange andre med meg, at N95 er en dritkul mobil som dessverre lider av et elendig design, med knirking og slark. Batteriet er også en tragedie. Skyvemekanismen er en historie for seg selv, og at den kan skyves begge veier er etter min mening et stort handicap.

hmm.. dette var uventet.. forventet eder og galle til svar! ;)

Enig i det siste der.. bruker aldri musikk/multimediaknappene på den, kan være en årsak til at sliden ikke er i samsungklasse.

"Vilt" spørsmål.. Regner med du koser deg med k850i .. og var fornøyd med testen :p ?

Venter på n95 8gb selv.. etter rapportene skal jo sliden være mye tightere på den.. (i tillegg til at den er sort/større skjerm/mer ram osv)..

 

Nei. Blir nok ikke noen K850i på meg, da dette ikke er telefonen for meg. Har ikke fått testet den noe nevneverdig ennå, men har et par kompiser som har lagt inn bestilling på den grønne versjonen når den kommer. Akkurat nå "koser" jeg meg med en M600i som selges for latterlige 1490,- på elkjop.no. Løp og kjøp! En helt kurant mobil nr.2 :thumbup:

 

obs: Feil pris, skulle være 1499,- ;)

Endret av poe
Lenke til kommentar
Bare å se bort i fra Poes innlegg.. han bruker (tydeligvis) ENHVER anledning han får til å prøve å trekke ned nokia og nokiamodeller. N81 fikk såpass dårlig karakter at det ikke var vits i å prøve å dra den (eller amobils testere) lengre ned.. han benyttet isteden anledningen til gå løs på n95 :!:

 

Hehe... Det var da svært så personlig du skulle bli. Personlig synes jeg, og mange andre med meg, at N95 er en dritkul mobil som dessverre lider av et elendig design, med knirking og slark. Batteriet er også en tragedie. Skyvemekanismen er en historie for seg selv, og at den kan skyves begge veier er etter min mening et stort handicap.

hmm.. dette var uventet.. forventet eder og galle til svar! ;)

Enig i det siste der.. bruker aldri musikk/multimediaknappene på den, kan være en årsak til at sliden ikke er i samsungklasse.

"Vilt" spørsmål.. Regner med du koser deg med k850i .. og var fornøyd med testen :p ?

Venter på n95 8gb selv.. etter rapportene skal jo sliden være mye tightere på den.. (i tillegg til at den er sort/større skjerm/mer ram osv)..

 

Nei. Blir nok ikke noen K850i på meg, da dette ikke er telefonen for meg. Har ikke fått testet den noe nevneverdig ennå, men har et par kompiser som har lagt inn bestilling på den grønne versjonen når den kommer. Akkurat nå "koser" jeg meg med en M600i som selges for latterlige 1490,- på elkjop.no. Løp og kjøp! En helt kurant mobil nr.2 :thumbup:

 

Hva? 1490kr? Det var jo utrolig billig! Tror jeg må ta en titt på M600 ;)

Lenke til kommentar

Testet den her noen timer forleden dag, kjenner meg ikke så veldig igjen i alt det negative som blir skrevet.

 

Byggekvaliteten var ikke direkte imponerende, men langt bedre enn f.eks. N80 fra i fjor, og sammenlignbart med N95 i år. Den var selvfølgelig ikke veldig liten, men heller ikke sjenerende stor.

 

Ikke en eneste gang klarte jeg, eller de andre som prøvde den, å trykke feil på menytastene. Merkelig at Amobil har hatt problem med det, selv etter å ha lang tid til å venne seg til det.

 

Faktisk vil piltasten automatisk trykke musikktastene uten at du fysisk trykker på disse med fingeren.

Da må det være noe galt med testtelefonen.

 

Mitt førsteinntrykk var i hvert fall bra. Mobilen var kjapp i svingene, hadde godt grensesnitt med små forbedringer fra tidligere S60, og grafikken i N-gage var enorm. Alle som så mobilen, hørt den spille musikk eller lignende ble rett og slett imponert.

 

Ikke et perfekt produkt, men regner med kraftig prisnedgang med tida, da er det litt mer greit å ikke ha den heldekket i metall.

 

edit: PS, testet N81 2GB utgaven.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte en N81 8GB i går, rasende billig kr 2300.- splitter ny på finn.no, innstallerte siste firmware oppdatering V 11.0.045 datert 29.11.07.

 

Synes telefonen er imponerende jeg. Slideren er betraktelig bedre enn på min N95 8GB. Og lyden er konge. Gruser glatt SE W960i som jeg også har!

 

Syntes faktisk at denne modellen har fått mye ufortjent kritikk, men dette kan vel være korrekt, da jeg ikke prøvde forrige firmware. Den virker ihvertfall "rock solid" på firmware pr i dag!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...