Gå til innhold

SHG i motvind


Anbefalte innlegg

Tror du virkelig at alle har en reell valgmulighet til å ta seg arbeid basert på kvalifikasjon, nærhet til hjemsted, ønsket inntekt?

 

SHG's lager ser ikke ut til å komme høyt på listen over jobber man virkelig ønsker å ha/ta utifra det vi kan lese i artikkelen denne tråden tar opp. :(

 

Man kan ikke først gå frivillig med på å jobbe for X lønn og under Y arbeidsforhold og deretter bedrive utpressing mot arbeidsgiver for å tvinge igjennom en endring. Om det ikke finnes noen "bedre" jobb i nærmiljøet, eller om man ikke har kvalifikasjoner til noe "bedre", er knekkende likegyldig. Det er ingen tvang i bildet når det gjelder å ta seg jobb; arbeidsgiver presenterer et scenario og det er opp til arbeidstaker om han vil godta dette eller ikke.

Du fikk med deg det poenget at de hadde blitt satt ned i lønn? Og at arbeidsforholdende var blitt endret til det verre?

 

Men for all del, om du mener at arbeidsgiver skal få lov å skalte og valte helt fritt så ta deg jobb der selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Well, selv jobber jeg i Thon Hotels og tjener 120 norske kroner i timen (etter 8 års ansinitet) med ett natt-tilleg på 100 kroner natten (jobber 23-07). Får ikke betalt for overtid. Jobber 8 timer uten pause. Air-kondition blir satt av under natten så jag ikke har oksygen. Det er litt utrolig, men dessverre sant. Og dette er bara tippen på isberget.

 

//LD

Lenke til kommentar
Well, selv jobber jeg i Thon Hotels og tjener 120 norske kroner i timen (etter 8 års ansinitet) med ett natt-tilleg på 100 kroner natten (jobber 23-07). Får ikke betalt for overtid. Jobber 8 timer uten pause. Air-kondition blir satt av under natten så jag ikke har oksygen. Det er litt utrolig, men dessverre sant. Og dette er bara tippen på isberget.

 

//LD

Olav Thon må tas hardt, han driter penger og driter i sine annsatte virker det som.

 

Det ser ut som det nå går mot en avtale. SHG har godtatt 3F og de streikende er tilbake på jobb igjen imorgen.

Det var godt å høre. Ingenting er bedre enn at man kommer til enighet.

 

 

EDIT

Men når sant skal sies så er heller ikke databransjen i Norge de beste arbeidsplassene. Her utnyttes folk over en lav lest og får ikke overtidsbetaling og har lønninger på linje med butikkansatte osv. Du får selvf. aldri tid til å avspassere, og utbetaling av timer ved årsslutt kan man glemme. De kjøres også så hardt på arbeidsoppgaver og problemer hele tiden uten gode systemer rundt seg, at de går på trynet før fylte 40.

 

Dette er ansatte som på mange måter ikke har noen rettigheter gjennom fagorganisasjoner eller annet enn Norsk grunnlov som arbeidsgivere ofte ser glatt over.

 

De jobber under dårlige forhold og står foran elendige skjermer på serverrom som bedrifter aldri prioriterer arbeidsforholdene i. De puster støv og skit hele dagen på disse rommene og er ofte smått betent i ansiktshuden av disse dårlige forholdene. Og som regel utslitte i øynene og hodepine hver kveld pga elendige skjermer etc. Frisk og sunn luft er et fremmedord.

 

Rom som støyer så man har tinnitus før dagen er omme og de finner aldri en god stol å sitte på foran de elendige arbeidsforholdene. Som regel er du mye forkjølet og hangler fordi du går ut og inn av "kjølerom" hele dagen.

 

Først de senere år har man fått lov til å fjernstyre maskiner man jobber med ute hos kunder og kanskje noen er så vennlige å gir deg et kontor du kan sitte på med en laptop. Innimellom.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fornuftig av SHG å sparke de late folkene. Jeg skjønner at dem ønsker å kjøre truck hele dagen, men slik er det ikke.. Slutt å klag. Og fagforening, hmm, oki.. Hva godt gjør det. Om jeg ikke tar alt for meget feil ligger lagerarbeiderlønna 10-30% lavere enn i Norge. SHG vet at dem betaler arbeiderne sine alt for bra og at dem får nye på dagen, derfor sparket dem de "wannabe truck kjørerne"..

 

Og ja ikke klag på Arngren.. Flirte godt da jeg så siden deres.. Gode minner fra barndommen strømmet på der ja.. :xmas: Jeg er 31 år så dem må ihvertfall ha eksistert i 20 år..

Lenke til kommentar
egentlig bra om de ble oppsakt, om det er en av de som pakket HDen min før den ble sendt som fikk sparken. da er det på tide å få inn noen bedre uansett...

 

løs HD i antistatisk pose nedi en eske og litt krøllete papp på ene siden... huh? er jo dømt til å ta skade, noe den også gjorde, og døde innen 3 dager.

 

men unasett, håper de får en ordning på det og kommer seg opp på bena igjen. :)

 

Uansett om du var uheldig og fikk en dårlig innpakket harddisk betyr ikke det at noen fortjener å få sparken av den grunn. Men at shg er noen svin det skal jeg være enig i, men som artikkelen påpeker, men det er det ikke de ansatte som står for.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...