Gå til innhold

Skriv en omtale av Crysis demoen eller bare fortell hva du synes om spillet generelt!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Overhypa møkk.

Grafikk (hvis man har PC til 15k+) = 10/10

AI = -15

Resten = 2/10

Nei, skaff dere System Shock 2 og Planescape: Torment og lev lykkelige.

Endret av Shifty
Skrevet
Overhypa møkk.

Grafikk (hvis man har PC til 15k+) = 10/10

AI = -15

Resten = 2/10

Nei, skaff dere System Shock 2 og Planescape: Torment og lev lykkelige.

lol

Skrevet (endret)

Nanodrakten er egentlig ikke så kul som alle skal ha det til. 90% "SOM ELSKR CRYSIS^ OVR ALT ANNET AZZ" elsker spillet pga "FYFA1 AZZZZZZ SJEKK GRAFIKK1 A!!!!!!!7".

Endret av Shifty
Skrevet (endret)

Vakkert? Ja.

Dessverre stopper det der. Nå begynner spill å bli såpass mainstream at vi ikke lengre bør akseptere plot som kunne vært tatt ut ifra en eller annen b-film fra nittitallet. Jeg skal ikke uttale meg før fullversjonen er ute, men foreløpig virker det som historien er like dyp som en kaffekopp. Crysis bringer dessverre ingenting nytt til bordet gameplay-messig. Det er stort sett et farcry på steroider. (Det behøver nødvendigvis ikke være noe negativt, jeg likte farcry)

Fysikken er god, men det gjør det bare enda mer åpenbart når den kommer til kort. Jeg kan for eksempel plukke opp en kasse, og med denne kan jeg rasere hus ved å løpe på veggene. jeg kan skyte trær til opptenningsved, men en 2x4 på et skur tåler alt. En garage kan stå oppreist selv om alle bærebjelkene unntatt en er vekk... Ragdolls som havner i for mye rusk eller sære positurer spasmer og hopper som nysløyd makrell..

Jeg sier ikke at en må ha innovasjon for innovasjons skyld, for bevares, det som har funka før funker jo ofte gang på gang. Men et så hypa spill burde ha litt mer å by på for å høste toppkarakterer synes jeg.

Oh, jeg glemte nesten å nevne AI. Den er fryktelig svingende, fra veldig realistisk til rett og slett tredjegrads tilbakestående. Når folk for eksempel går uti vannet for å lete etter deg, for så å drukne seg selv så er det noe som skurrer. Og når jeg er midt i en skuddveksling med en illsint fiende så løper han bak et hushjørne, for så å springe i ring rundt et tre og hyle noe på koreansk. Jeg aner ikke hva han sa, men jeg antar de har fryktelig aggressive julesanger i nord-korea, og han fant det for godt å gå rundt julepalmen. Eller da jeg sto på et hustak og lekte rambo, en flokk fiender samlet seg under meg, og en av mensamedlemmene bestemte seg for å kaste en granat, jevne hele huset med jorden, og knuse seg selv og kompisene.

Jeg kan fortsette å legge ut om mine eventyr i farcr..um crysis, men jeg lar det være for nå.

Endret av slash
Skrevet

Spillet er greit, men PC-en min til ca 20k for Crysis (kjøpte faktisk ny pc for Crysis).

Spillet er ikke verdt 20k, veit ikke om jeg skal kjøpe spillet med det første engang.

For satse på at multiplayer er god.

Skrevet (endret)

Dette ble Farcry på stereoider for meg. Utrolig bra grafikk pakket inn i det samme gammle vi har sett alt for mange ganger før.

MEN....dette var en demo så hva som skjer videre vet vi jo ikke. Om historien leverer så kan det her bli et utrolig bra spill. Men om den skulle feile så er dette bare eyecandy....

EDIT: Som personen over meg så har jeg også oppgradert min pc for fremtidens spill som bla Crysis. Om det er verdt det? Og om det er så utrolig mye bedre? Nei...et helt klart nei.

Gi meg heller Crysis på PS3 ;)

Endret av _LarZen_
Skrevet
Vakkert? Ja.

Dessverre stopper det der. Nå begynner spill å bli såpass mainstream at vi ikke lengre bør akseptere plot som kunne vært tatt ut ifra en eller annen b-film fra nittitallet. Jeg skal ikke uttale meg før fullversjonen er ute, men foreløpig virker det som historien er like dyp som en kaffekopp. Crysis bringer dessverre ingenting nytt til bordet gameplay-messig. Det er stort sett et farcry på steroider. (Det behøver nødvendigvis ikke være noe negativt, jeg likte farcry)

Fysikken er god, men det gjør det bare enda mer åpenbart når den kommer til kort. Jeg kan for eksempel plukke opp en kasse, og med denne kan jeg rasere hus ved å løpe på veggene. jeg kan skyte trær til opptenningsved, men en 2x4 på et skur tåler alt. En garage kan stå oppreist selv om alle bærebjelkene unntatt en er vekk... Ragdolls som havner i for mye rusk eller sære positurer spasmer og hopper som nysløyd makrell..

Jeg sier ikke at en må ha innovasjon for innovasjons skyld, for bevares, det som har funka før funker jo ofte gang på gang. Men et så hypa spill burde ha litt mer å by på for å høste toppkarakterer synes jeg.

Oh, jeg glemte nesten å nevne AI. Den er fryktelig svingende, fra veldig realistisk til rett og slett tredjegrads tilbakestående. Når folk for eksempel går uti vannet for å lete etter deg, for så å drukne seg selv så er det noe som skurrer. Og når jeg er midt i en skuddveksling med en illsint fiende så løper han bak et hushjørne, for så å springe i ring rundt et tre og hyle noe på koreansk. Jeg aner ikke hva han sa, men jeg antar de har fryktelig aggressive julesanger i nord-korea, og han fant det for godt å gå rundt julepalmen. Eller da jeg sto på et hustak og lekte rambo, en flokk fiender samlet seg under meg, og en av mensamedlemmene bestemte seg for å kaste en granat, jevne hele huset med jorden, og knuse seg selv og kompisene.

Jeg kan fortsette å legge ut om mine eventyr i farcr..um crysis, men jeg lar det være for nå.

Takk for fin omtale! 100% enig. :new_woot:

Gjest medlem-105082
Skrevet

10/10

Nuff' said.

Skrevet

Jeg skjønner meg bare ikke på hva folk ser i spillet, hva som er så forbanna spesielt ? Kan dere som faktisk DIGGER spillet beyond deres eget liv FORKLARE/begrunne?

Skrevet

Til dere som gir spillet 10/10 ( :roll: ) prøv å skru grafikken helt ned, så slipper dere å bli blendet av alt fluffet. Da kanskje det blir lettere å se at gameplayet ikke byr på noe nyskapende eller fryktelig engasjerende.

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Trenger alle å mene det samme som dere da? Hvorfor betyr det så forbanna mye at folk digger spillet og liker det? Er det ikke bare positivt? Folk har forskjellig syn på spill, og takk gud for det.

Vær nå ikke kverulanter.

Endret av medlem-105082
Skrevet
Trenger alle å mene det samme som dere da? Hvorfor betyr det så forbanna mye at folk digger spillet og liker det? Er det ikke bare positivt? Folk har forskjellig syn på spill, og takk gud for det.

Eh, nei, det er ikke bare positivt at folk priser spill som dette opp i skyene, da vi til slutte kommer til å bli sittende igjen med en haug med spill uten noen som helst form for dybde, men med pen grafikk.

Nei, alle trenger ikke å mene det samme, men jeg syns det er litt betenkelig at så og si alle som priser spillet opp i skyene ikke har noen begrunnelse for hvorfor de gjør det...

Hvis Crysis er fremtiden for pc-spill så er jeg sjeleglad for at jeg har skaffet meg et par konsoller.

Skrevet (endret)

Uberninja: Så det er bare de som forguder spillet som har rett til å poste? Du sier jo selv.. takk gud for at folk har forskjellige syn på spill. Dette er et diskusjonsforum. Det har hendt at slike blir brukt til diskusjoner. I diskusjoner bruker folk gjerne å komme med argumenter for å støtte opp under sine meninger.

Men det kan hende jeg har misforstått..

Endret av slash
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Nei, jeg sier ikke at de som synes spillet er fantastisk bare får poste. Men dere retter jo mot personer ved å lage "dont get it" utrykkssmileyer, som om de fleste som gir 10/10 er dumme.

prøv å skru grafikken helt ned, så slipper dere å bli blendet av alt fluffet. Da kanskje det blir lettere å se at gameplayet ikke byr på noe nyskapende eller fryktelig engasjerende.

Som om de fleste spill som kommer idag, er noe forskjellig fra dette. Alle spill som kommer den dag idag, har det samme gameplayet som er blitt vist de 5 siste årene. Gi meg et eksempel på skytespill som er revolusjonerende og skiller seg ut.

:) <- jeg er i godt humør og vil ikke skape krangel.

Endret av medlem-105082
Skrevet (endret)

Dette er ikke noe å diskutere, om du ikke liker Crysis og ikke synes det er drit bra er en ting, men hvis du mener det er et dårlig spill, eier du rett å slett ikke bra spillsmak. Kan bare ikke si at dette spillet er dårlig, fordi det er alt annet enn det, uannsett hvem sjanger du liker. Og det finnes ikke verre en folk som kjører et spill på low og sier det suger, graffikken påviker gameplayet så sykt, at dere må være tards hvis dere ikke forstår det.

Endret av MrLG
Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)
Grunnen til at "I dont get it" er jo nettop at det ikke blir forklart. Så kort forklart, "i dont get it".

Ok, vil du ha en ordentlig omtale?

Grunnen til at jeg liker Crysis er fordi jeg synes spillet har en god hiistorie. Selv om det ikke er noe "nytt" så liker jeg slike skytespill som baserer seg på dette. Grafikken er jo også nyskapende, samme med fysikken. Det kan dere ikke nekte for. Jeg har alltid ønsket å kunne knuse det meste jeg ser, og det har jeg fått nå. Også dette er revolusjonerende.

Øyen er også stor, noe som gjør man kan velge hvordan man skal angripe. Nanosuiten gjør også at det ikke blir så kjedelig, da man kan gjøre ting på forskjellige måter.

Gameplayet er som andre skytespill - retro og fantastisk. Hvorfor endre på noe som fungerer? Jeg liker det slik som det er.

10/10.

Godt nok, eller ønsker du en 2 siders rapport?

Endret av medlem-105082
Skrevet (endret)
Dette er ikke noe å diskutere, om du ikke liker Crysis og ikke synes det er drit bra er en ting, men hvis du mener det er et dårlig spill, eier du rett å slett ikke bra spillsmak. Kan bare ikke si at dette spillet er dårlig, fordi det er alt annet enn det, uannsett hvem sjanger du liker. Og det finnes ikke verre en folk som kjører et spill på low og sier det suger, graffikken påviker gameplayet så sykt, at dere må være tards hvis dere ikke forstår det.

Har jeg dårlig filmsmak om jeg synes en action film som handler om aliens som angriper jorden og en grupp soldater blir strandet på ei øy og må slåss mot disse er dårlig? Historien er tynn som flattbrød.

Sett bilspill med dypere historie.

Edit:

Jeg tror det har noe med å tørre å ha egne meninger, ikke dårlig smak.

Endret av Strindmo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...