Gå til innhold

Skriv en omtale av Crysis demoen eller bare fortell hva du synes om spillet generelt!

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)
Og det er grunn til å dra den enda lenger ut?

Når man først er i gang så er det ingen vei tilbake. Hva hjelper vel det og ikke dra det lenge ut, når det først er diskusjoner om Unreal Engine 3, som heller ikke stopper? Men hvis det er Unreal Engine 3 som skal diskuteres, så greit.

Endret av medlem-105082
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ikke nødvendigvis kun UT3 som er en verdig konkurrent. Haze ser like bra ut som Crysis også. Det ser faktisk helt fantastisk ut.

oj oj oj! haze er ikke i nærheten av samme grafiske kvalitet!

det er jo dog pent nok...

da jeg opprettet denne tråden var det ikke bare siktet til omtaler om demoen, men også hva folk generelt synes om spillet (som de har sett sålangt)...

så føler at det er greit at spill settes opp mot hverandre og slikt, bare det ikke blir innlegg der man begynner å snakke om to andre spill som ikke har noe med crysis å gjøre :)

Endret av engjac
Skrevet (endret)
Det er sant, men i en del videoer ser det rålekkert ut. Se på disse bildene som eksempel:

933102_20070822_screen015.jpg

933102_20060519_screen005.jpg

01.jpg

så jævlig pent ut da og det første var len smule snarlikt crysis...

men vil si at crysis har en bedre og mer fotorealistisk grafikk

Endret av engjac
Skrevet (endret)

Jeg føler grafikken har mye å si i spill som Crysis. Jada jeg vet at grafikken er enda mer realistisk i skogen nedi hogget her (!), men jeg har ikke de samme muligheten til å kaste rundt på granater og plaffe ned folk i like stor grad...man tar tross alt på seg rollen som et alter ego i spill. Det er en grunn til at folk spiller bilspill selv om de har en bra bil i garasjen :) Grafikken gjør det rett og slett fornøyelig å boltre seg i omgivelsene, og da mener jeg det 'gir noe' til spillet. Mario har ikke akkuratt så veldig bra grafikk, men Mario trenger heller ikke bra grafikk for å gi noe til gameplayet. Crysis føler jeg trenger bra grafikk for å støtte opp om settingen og følelsen av å være tilstede.

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd spillet, men det ser fantastisk ut. Jeg tror Crysis vil gi mange gode timers underholdning. 'Greit' at storyen er grunn, men så gidder jeg ikke se på kortfilmer fra kunstakademiet på kino alltid heller..noen ganger foretrekker jeg Die Hard over en film med bra story. Settlers II hadde heller ikke akkuratt noen dyp historie men jeg ødslet velvillig MANGE timer på det for jeg syntest det var morsomt/koselig (typisk spill man enten elsker eller hater føler jeg). Det bunner rett og slett ut i om spillet er gøy eller ikke, og alt appellerer selvsagt ikke til alle, personlig liker jeg mye forskjellig.

AI er det viktigste for min del, og kan ødelegge mye om den ikke er skikkelig utført. Småfeil og glitches kan jeg leve med, men den bør være bra for at jeg skal virkelig kose meg med et spill. Dermed blir nok Crysis preget av både opp og nedturer etter hva jeg leser, men jeg tviler på det er noe jeg ikke kan leve med. Slike tullete feil som at soldater tar selvmord med granater blir ofte rettet opp med patcher kjapt (beklagelig at det skal være nødvendig selvsagt).

Nå skal det nevnes at jeg ikke er en grafikk-hore i det hele tatt...jeg har en 4 år gammel data og det vakreste jeg kan kjøre rent er HL2 (men ikke på fullt på alle settings ofc). Jeg spiller oftere spill som Total War og Grim Fandango enn FPS'er. Er helt enig i at grafikken kommer ofte i forsetet på nye spill og at mer prioritering burde vært gitt til story og AI og playtesting (slik som Valve og Blizzard driver det), men jeg synest som sagt at Crysis ser ut som et spill med god grafikk som også er veldig morsomt å spille...time will tell I guess

Endret av Toxin
Skrevet
Slike tullete feil som at soldater tar selvmord med granater blir ofte rettet opp med patcher kjapt (beklagelig at det skal være nødvendig selvsagt).

Synes sånne feil er "søtt" jeg. ^^

Ser for meg at livredde nordkoreanere også kunne gjort visse feil på ekte også. ;)

Ellers er jeg enig i at AIen absolutt er viktig for spillet. (med mindre man bare skal spille multiplayer naturligvis)

Skrevet

Er en single-player freak of nature jeg, spiller ikke nok til å hevde meg på nettet og jeg er en dårlig taper (noe som fører til at jeg ikke spiller nok til å hevde meg :) en ond sirkel). Tar meg selvsagt litt TF2 og litt BF2 osv men det går mest i SP.

Skrevet (endret)
Slike tullete feil som at soldater tar selvmord med granater blir ofte rettet opp med patcher kjapt (beklagelig at det skal være nødvendig selvsagt).

Synes sånne feil er "søtt" jeg. ^^

Ser for meg at livredde nordkoreanere også kunne gjort visse feil på ekte også. ;)

Ellers er jeg enig i at AIen absolutt er viktig for spillet. (med mindre man bare skal spille multiplayer naturligvis)

i multiplayer er det i hvert fall viktig at I'en er på plass :p

Endret av engjac
Skrevet

Haze er langt ifra like pent som crysis ja, har selv prøvd haze, og for min del var det graffikken bare en dårlig etterligning av crysis.

Skrevet
Haze er langt ifra like pent som crysis ja, har selv prøvd haze, og for min del var det graffikken bare en dårlig etterligning av crysis.

jo enig der, har sett noen filmer og bilder av det og kan ikke si at det er på crysis nivå, men det er nå pent nok :)

btw hvor fikk du prøvd det?

Skrevet

jo enig der, har sett noen filmer og bilder av det og kan ikke si at det er på crysis nivå, men det er nå pent nok :)

Prøvde demoen på elektro messa forrige helg ;)

Skrevet

Prøvde demoen på elektro messa forrige helg ;)

ok :)

btw, bestilt crysis?

Skrevet (endret)

Krysser fingrene for at jeg får en lisens gratis for bruk i benchmarking. :)

(og andre ting som jeg personlig måtte ønske naturligvis :p)

Endret av andrull
Skrevet
da var et eksemplar av Crysis Collectors Edition bestilt :dribble:

noen andre som har bestilt?

Bestile min for en måned siden :)!

nice ;)

Krysser fingrene for at jeg får en lisens gratis for bruk i benchmarking. :)

(og andre ting som jeg personlig måtte ønske naturligvis :p)

dæsken for en overklokka prosessor du hadde!

hvordan funket demoen på maskinen din?

Skrevet

Nå skal det sies at Crysis ikke akkurat tar særlig bruk av den ekstra ytelsen i prosessoren, og den står mer eller mindre å går på halv guffe hele veien. Ellers har jeg akkurat nå visse problemer med skjermkortet og drivere. (de nyeste driverene fungerte meget dårlig av ukjente grunner)

Har ellers oppstått noen problemer med å aktivere Pci-e16X modus. (kjører i Pci-e 1x modus) Men håper å få fikset det i løpet av natta. ^^

I mellomtiden så monterte jeg i en HD 2900XT 1GB for å se på ytelsen til den. (som ikke var helt å hoppe i taket for)

Men det er nå så. :)

Skrevet
Nå skal det sies at Crysis ikke akkurat tar særlig bruk av den ekstra ytelsen i prosessoren, og den står mer eller mindre å går på halv guffe hele veien. Ellers har jeg akkurat nå visse problemer med skjermkortet og drivere. (de nyeste driverene fungerte meget dårlig av ukjente grunner)

Har ellers oppstått noen problemer med å aktivere Pci-e16X modus. (kjører i Pci-e 1x modus) Men håper å få fikset det i løpet av natta. ^^

I mellomtiden så monterte jeg i en HD 2900XT 1GB for å se på ytelsen til den. (som ikke var helt å hoppe i taket for)

Men det er nå så. :)

ja ser det er en del optimaliserings porblem med crysis, men dette fikser seg nok med tiden når patcher og drivere strømmer på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...