Gå til innhold

Fjerne viftestøy fra radeon 9800


frohmage

Anbefalte innlegg

Finnes det en grei kjøleribbe (?) eller noe sånt som jeg kan sette på grafikk-kortet i steden for vifta? Jeg kan ikke ha noe som tar alt for stor plass da kabinettet mitt er ganske fullt. Tror heller ikke jeg er avhengig av så alt for sterk kjøling da jeg ikke bruker kortet til spilling, kun til desktop programmer, og film via dvi -> tv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det en grei kjøleribbe (?) eller noe sånt som jeg kan sette på grafikk-kortet i steden for vifta? Jeg kan ikke ha noe som tar alt for stor plass da kabinettet mitt er ganske fullt. Tror heller ikke jeg er avhengig av så alt for sterk kjøling da jeg ikke bruker kortet til spilling, kun til desktop programmer, og film via dvi -> tv.

Mitt avdøde Radeon 9800Pro fra Sapphire var kjølt av en kjøleløsning fra Zalman, forgjengeren til denne:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...HP&mcat=c45

(forskjellen er at det er en heatpipe på kjøleren på skjermkortet mitt og at kjøleribba er litt mindre.)

Det fungerte ypperlig, helt til en alt for het sommerdag, hvor striper og diverse farger dukket opp på skjermen min (post med bilde her.)

 

Så lenge kabinettet ditt er godt kablet (slik at ventilasjon ikke er noe problem) og så lenge den skal brukes til 2D så holder denne kjøleløsningen fint. Det er verdt å merke at den tar mer plass enn stock kjøler, og gjør at skjermkortet vil veie nærmere tre kvart kilo totalt.

 

Ellers har feks Microplex noen andre løsninger som skal passe til Radeon 9800, både passive og med vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...