Gå til innhold

Hvilket Lian Li Kabinett dere?


Anbefalte innlegg

Hadde egentlig siklet meg helt klar for antec p182 men saa har deg seg slik at hvoe jeg holder til i verden er ikke dette aa oppdrive - ikke det jeg har funnet ut saa langt ijallafullafall.

Iom et stort fokus paa stoey - fikk jeg det da for meg at Lian Li kunne vaere ett alternativ. Har sjekket ut foelgende modeller som har faatt gode reviews ogsaa mtp stoetisolasjon - V1100 Pluss II og PC S80

I tillegg er ett alternativ modell PC 7-S (ganske lik den SCAND modellen dere har hjemme?

 

Saa hva sier dere om disse kabinettene? Er de aa anbefale?

Hvilke erfaringer har dere mtp stoey og medfoelgende vifter?

 

Takker

 

Edit - browser den storre Lian-Li traaden naa.....

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anbefaler at du kikker på Lian Li tråden og får litt inspirasjon der. Noe av grunne til at den er der er fordi man skal slippe slike tråder som dette. No offence ;)

 

Forøvrig har jeg hatt 5 stk Lian Li kabinetter uten å bli helt fornøyd. Det ble jeg først når jeg fikk et eks av Antec P182. Så sjekk igjen om du kan få tak i et slikt kabinett før du kliner til med Lian Li.

Lenke til kommentar
anbefaler at du kikker på Lian Li tråden og får litt inspirasjon der. Noe av grunne til at den er der er fordi man skal slippe slike tråder som dette. No offence ;)

 

- Jeg forstaar det andylove, men greide ikke aa faa noen inspirasjon. Kanskje pga av at traaden mest omhandler modding og kabinetter "SCAND" som er versjoner jeg ikke faar tak i her nede. Skal dog inroemme at jeg har "kun" lest de 4 foerste og de ca 8 siste......

 

Forøvrig har jeg hatt 5 stk Lian Li kabinetter uten å bli helt fornøyd. Det ble jeg først når jeg fikk et eks av Antec P182. Så sjekk igjen om du kan få tak i et slikt kabinett før du kliner til med Lian Li.

 

 

Vil du si at Lian Li lager gode og stille kabinett - men at de faller i gjennom sammenlignet med et P182?

 

Takker

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Jeg prøver også å finne et Lian Li kabinett. Jeg skal ha det som har best mulig støydemping, uavhengig av pris. Jeg skal bygge en kraftig spill pc med de nye skjermkortene og CPU'ene som kommer nå, men den skal være så stillegående som overhodet mulig. Å velge det riktige kabinettet må være første mål.

 

Jeg har funnet at det må bli en av disse:

 

- PCA10A http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...A&mcat=c134

- PCS80A http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...A&mcat=c432

- PCV2100 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...i&mcat=c433

 

MEN, jeg har studert alle detaljer fra Lian Li's egne produktsider og masse reviews av alle de tre (V2100 har nesten ingen reviews(!)), og det er jo komplett umulig å se hvilket som er det beste kabinettet ift støydempning!

 

Det dyreste (PCV2100 ) ser ikke nødvendigvis ut til å være det beste, da dette virker å være det eldste kabinettet, og det finnes lite anmeldelser av det.

 

Det virker håpløst å vite hvilket man skal velge. Noen som har noen erfaringer med noen av disse?

Eller kan noen vise til noen som er bedre med tanke på støydemping (P182)?

 

(Fant ikke noen annen Lian Li tråd med lignende info, så om du har vennligst send linken)

Endret av Vava
Lenke til kommentar

I samme baat som deg Vava

Pris er ikke det viktigste - mens minst mulig stoey er!

Etter a ha studert reviews av hhv S80 og B20 hadde jeg i utg pkt bestemt meg for B20 men naa er jeg litt usikker igjen aa gaar mest sannsyenligvis for S80.

Er ikke2100 modellen ganske lig 1100 modellen? Hvis saa er har jeg sett en del uttalelser om at det blir fryktelig varmt - ogsaa iom at det er att gammelt kabinett er vel igge design mtp luftsirkualsjon de beste med dagens komponenter?

Jeg hadde foer Lian Li kom paa banen siklet paa Antec's P182 men det faar jeg ikke tak i her saa da blir det s80....svintungt men det skal ikke vaere portabelt!

 

Meld tilbake hva du gaar for

Lenke til kommentar

V2100 er Maxi-tower versjonen av V1100. V1100 utgår for min del da den ikke har plass til de siste PSU'ene som har litt større dim, som f.eks. denne https://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=49557.

(valg av riktig psu blir forøvrig neste dilemma, må bare vite at det er plass til en stor en... :-)

 

 

Skulle ønske Lian Li var litt tydeligere i segmentering og markedsføring av kabinettene sine. De sier dette:

- "PC-S80 is the most silent case in the world"

- "PC-V1200 Plus II is the most silent model in V Silent"

- PC-A10 er en del av Classical series (og altså ikke noe Silent serie) men ser likevel ut til å ha mer støydempingsutstyr en de to andre, og har enkelte steder fått 10/10 score.

 

Så hvilken er da "most silent"......

Lenke til kommentar

Naar du sier det saa er jeg helt enig...valget er ikke enkelt.

Ser paa silentreview.com's forum at debedrevitende ikke tror saa mye paa prinsippene med dobble alu vegger for stoeydemping i S80.

 

Takk til deg som har gjort valget enda vanskeligere :grin: ved aa komme med ett tredje alternativ som jeg foer ikke hadde som aktuell kandidat, nemmelig A10.... :wallbash:

Saa naa faar jeg studere dette litt aa se om det blir en "klar" favoritt

 

Vil sannsyenligvis handle i loepet av tidlig neste uke

- Lets keep this thread alive

Lenke til kommentar

Postet et innlegg i den store Lian Li tråden, vil bare legge til her at jeg valgte PC-A10 bl.a. på grunn av at det har kun 12 cm vifter. Både PC-S80 og PC-B20 har en 8 cm vifte (ikke dermed sagt at den støyer...). Utover dette er det nokså stor forskjell i utvendig mål på disse.

 

PC-B20: 210x450x515mm (BxHxD)

PC-A10: 215x535x522mm

PC-S80: 210x595x590mm

 

Det har jo en del å si hvor mye en stapper inn i kabinettet (og hvor trangt det blir) i forhold til luftflyt, temperatur og støy.

Lenke til kommentar

NY info foelger

Vel da har jeg lest gjennom alle reviewsene lenket fra LL's egen side - vel aa merke de som ikke var paa italiensk....

 

Det foerste som slaar meg er at ingen av testene ser spesifikt paa det med stoey - dette ble gjort i testene av hhv S80 og B20. Men som du er inne paa kan dette ha bakgrunn i Lian Li's egen villedende markedsfoering - mao denne casen blir ikke solgt som "stille".

 

Videre faar jeg inntrykk av at den er veldig stor? Streng sett saa gaar den vel ikke inn under atx standaren? Vil vente til aa se den live foer jeg avgjoer om den er for stor da da meget-mye plass ikke er ett must for meg. Og er den ikke for stor blir nok PC A-10 min nye favoritt ut fra foelgende personlige og subjektive preferanser

 

+ Kun 120mm vifter (bra mtp stoey)

+ Manuell instilling av viftehastighet i front

+ Gummi innfestninger for paneler, drives og vifter (bra mhp stoey)

+ Uttrekkbart feste for hovedkort

+ Design og kvalitet

 

?/+/-

Ducten og bakmontert vifte kan komme i konflikt med en ettermontert relativt stor cpu kjoeler? MEN paa den annen side - slik jeg ser det - saa kan det jo vaere meget mulig aa kjoere denne cpu kjoleren fullstendig passivt da det er innsugsvifte rett over (i toppen) og uttrekk rett bak. Ducten kan evt fjernes/modifiseres

 

?/+/- Og som sagt er jeg usikker paa hvor stille kabinettet er i virkelig bruk (les under spilling)

 

Regner med at det er LL's egne vifter som foelger med. Og spekken paa disse er saavidt jeg kan se ikke nevnt hverken paa LL's hjemmeside eller i noen av testene.

 

Noen andre med erfaringer i praktisk bruk av Lian Li PC-A10?

Lenke til kommentar
Postet et innlegg i den store Lian Li tråden, vil bare legge til her at jeg valgte PC-A10 bl.a. på grunn av at det har kun 12 cm vifter. Både PC-S80 og PC-B20 har en 8 cm vifte (ikke dermed sagt at den støyer...). Utover dette er det nokså stor forskjell i utvendig mål på disse.

 

PC-B20: 210x450x515mm (BxHxD)

PC-A10: 215x535x522mm

PC-S80: 210x595x590mm

 

Det har jo en del å si hvor mye en stapper inn i kabinettet (og hvor trangt det blir) i forhold til luftflyt, temperatur og støy.

 

Postet omtrent samtidig :tease:

Artig ogsaa aa se at vi har mye av de samme preferansene!

 

Har du tatt kabinettet i bruk Goosewater?

Lenke til kommentar
Har du tatt kabinettet i bruk Goosewater?

Det er tatt i bruk ja. Bygde pc-en i august og bruker den som arbeidsstasjon.

 

Har tenkt på muligheten for å kutte pcu-vifta helt. Bør vel da snu kabinettvifta i toppen slik at den blåser rett på kjøleren (liten avstand). Har nå Scythe Ninja kjøler og 12 cm vifte som snurrer på ca 1200 rpm. Temp på cpu (Q6600) er da i underkant av 40.

Lenke til kommentar
Er det mye som skal til for å feste en PA120.3 i topplokket?

Neh, skal skjære 3 rundinger med 120mm diameter + 12 hull for Thermochill grillen hvor skruene går ned i viftene under. Så fester jeg viftene til shroud (for å få litt avstand mellom rad og vifter) og deretter fester jeg rad i shrouden.

Kommer tilbake med Arbeidslogg om ikke så lenge.

 

OT:

Ang støydemping så burde A70/71 være greie å feste matter på.

Det er mye ventilasjon i bakpanelet, men her kan man naturligvis tette om man ønsker..

Harddisker festes med vibrasjonsdempende knotter, og man kan sikkert fjerne minst 2 vifter på HD-cagen (det er 2 foran og 2 bak).

 

Men selvsagt, om du er ute etter kabinett som kommer ferdig dempet er jo selvsagt A70/71 et ræva forslag :blush:

Lenke til kommentar
Vant PC-A10 gjennom en konkuranse så kan gjerne svare på spørsmål osv når jeg får satt på plass hardwaren (skjer neste uke en gang, må få skjermkortet jeg har bestilt først, 7900gt kortet tok kvelden)

 

Hadde vaert kjekt aa mottatt litt underveis-praksis-informasjon-ja....

Hvilke skjermkort er det som skal inn da? Med VGA cooler ogsaa?

Lenke til kommentar

Er det ingen som har noen erfaring med Lian Li PCS80, http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...A&mcat=c432?

 

Er mest interessert i å kjøpe denne, men det virker som om den kan bli litt varm, som igjen fører til mer kraft og støy fra vifter. Lurer også på om den kan bli litt for trang for store skjermkort og CPU-kjølere.

 

PC-V2100 virker litt overkill for spilling, med ett par disker og skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...