Gå til innhold

Omtale av The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7 - "Godt"

 

Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er et spill som mange vil ha glede av. Disse spillene er morsomme å spille fra ende til annen, og vil for mange lett være verdt pengene. Disse spillene har ikke vesentlige problemer, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.

Lenke til kommentar
7 - "Godt"

 

Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er et spill som mange vil ha glede av. Disse spillene er morsomme å spille fra ende til annen, og vil for mange lett være verdt pengene. Disse spillene har ikke vesentlige problemer, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.

 

 

Et Zelda spill skal ikke være "godt", det skal være sinnsykt godt... Hvertfall alle Zelda spillene jeg har prøvd til nå har vært utrolig gode...

Lenke til kommentar

Nå er det hver sin smak, anmelderen likte tydligvis ikke dette spillet fult så godt som spillpressen generelt sett. Så lenge det ikke er skrevet for å sjokkere så er det helt greit å mene noe annet, men jeg syns ikke at anmeldelsen er så veldig godt skrevet dessverre. Det starter egentlig med at du legger frem at du faktisk ikkje har fullført de senere Zelda spillene, noe du som anmelder faktisk må.

 

"Dei har alle starta veldig bra, men utover det har dei ikkje prestert å motivere meg nok til å fullføre."

 

Denne uttalelsen alene er nok til at din krediblitet til å fullføre jobben din før du skriver en omtale er heller dårlig.

Personlig må jeg bare si det at dersom man ikke presterer å fullføre et Zelda spill, til og med Wind Waker (som jeg syns er et av de beste Zelda spillene) og Twilight Princess, så er det vel kanskje mer med motivasjonen din for spill generelt. Det er rimelig lett fordøyelige spill, og med variasjon få andre spill kan komme i nærheten av. Phantom Hourglass er heller intet unntak. Det er greit å mene noe annet, men når man først skal skrive omtale for en anerkjent spillside og mene noe annet enn den spillpressen generelt, så kan man i det minste gjøre en bedre jobb enn denne anmeldelsen.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Mener du virkelig at man skal måtte fullføre Twilight Princess og Wind Waker for å kunne mene noe om Phantom Hourglass? Du er klar over at spillene henger veldig løst sammen historiemessig?

 

Jeg ser ikke helt hvorfor det må være slik. Phantom Hourglass må da klare å stå på egne bein? Eller er det slik å forstå at du etterlyser en svoren Zelda-fan som anmelder?

 

Kan det ikke være vel så interessant å høre hvordan verden ser ut for en med en litt annen innfallsvinkel enn at "Zelda-spill er geniale, punktum"? :)

 

Crash of the Titans er like bra som Super Paper Mario???? Nei, nei, nei!! Blasfemi!

Siden det var jeg som skrev begge disse sakene, kan jeg bare igjen poengtere at det er nettopp det jeg mener. Crash of the Titans er omtrent like godt som Super Paper Mario. Sistnevnte har sin styrke i setting og dialoger, mens førstnevnte er bedre på grunnmekanikk og umiddelbar spillglede. Ingen av dem er spesielt gode spill.

 

Men det er en annen diskusjon, for en annen tråd. Du kan svare meg på PM hvis du vil. :)

Lenke til kommentar

Slenger meg på bølgen av de som ikke er enig i 7/10

 

Alle spillene i zelda serien er jo ren spillglede, en rett og slett genial spillserie.

 

Jeg er enig i at det der tempelet hvor du har begrenset tid trekker ned, men det er det eneste jeg har å utsette på spillet og

 

 

Kan det ikke være vel så interessant å høre hvordan verden ser ut for en med en litt annen innfallsvinkel enn at "Zelda-spill er geniale, punktum"? :)

Så du gav det 7/10 på trass ?

 

Seriøsiteten av denne sida har sunket drastisk den siste tiden, har vært flere anmeldelser i det siste jeg har reagert sterkt på, uten at jeg husker akkurat hvilke spill det gjalt.

Oh well, burde vel tatt hintet når dere gir oblivion 10/10

 

 

Hadde forøvrig aldri hørt om den der spillanmeldelses-samlesida før denne tråden

Endret av Jokque
Lenke til kommentar

Jeg har ikke gitt Phantom Hourglass noe som helst. Det var Øystein som anmeldte dette spillet, noe som framgår både i artikkelen og i startinnlegget i denne tråden.

 

Det hadde for øvrig vært interessant å høre hvorfor det at du "reagerer sterkt på" anmeldelser hos oss nødvendigvis gjør oss useriøse.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt ved flere anledninger, jeg har ingen problemer med å skjønne en karakter så lenge omtalen er velforklarende. Jeg kunne godt akseptert 7/10 på dette spillet hadde bare skribenten klart å forklare hva som er så negativt med spillet, for ettersom jeg ser er det 1 tempel som drar mest ned akompanjert av reisen mellom de forskjellige plassene.

 

Jeg klarer bare ikke å se sammenhenget mellom karakter og omtalen, men det er min mening. Det klarer jeg bare ikke. Ikke at omtalen i seg selv er skrevet dårlig, den klarer bare ikke for min del å fremlegge hva det er med spillet som er dårlig.

Lenke til kommentar
7 - "Godt"

 

Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er et spill som mange vil ha glede av. Disse spillene er morsomme å spille fra ende til annen, og vil for mange lett være verdt pengene. Disse spillene har ikke vesentlige problemer, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.

 

 

Et Zelda spill skal ikke være "godt", det skal være sinnsykt godt... Hvertfall alle Zelda spillene jeg har prøvd til nå har vært utrolig gode...

 

Personlig synes jeg det er litt forfriskende med sider som ikkee automatisk lovpriser alle spill med zelda eller mario i navnet opp i skyene, misforstå meg rett, det finnes noen kongespill i mario og zelda-serien, men det er ikke alt som er like bra heller. Anmelderen bør i mine øyne helst ikke tenke på at dette er et zelda-spill i det hele tatt, kan det ikke stå på egne bein, så kan det ikke det. (når det er sagt får jo dette zelda-spillet en god karakter)

 

AtW

Lenke til kommentar
Det blir dessverre litt feil å si, skribenten representerer siden "Gamer.no" og dermed uvilkårlig representerer denne karakteren gamer.no, ettersom det er den og ikke andre skribenters ord som kommer frem.

Men det er fortsatt anmelderens egen mening. Det er ikke sikkert andre i gamer.no er enige, men nå er det engang denne personen som har anmeldt spillet.

 

Og etter beskrivelsen å dømme, med tidsbegrensninger og slikt, så tror jeg at dette er et spill som kommer til å irritere meg stort. Synd jeg kjøpte før jeg leste denne anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva alle klager på. Er ikke 7/10 bra nok? Skal et zelda spill automatisk ha 10/10?

 

Jeg er enig i karakteren, spillet er ikke perfekt. (Men det hadde ikke skadet å gi 8/10.)

Det jeg derimot ikke er enig i, er hva det blir trukket på. Det ene tempelet du må igjennom flere ganger synes jeg er en kjempe ide. Det tepelet har også litt utfordring i seg, noe som zelda spillene nesten bestandig mangler totalt. Båtreisene synes jeg heller ikke er spesielt kjedelige.

 

Det jeg ikke liker med spillet, er at det ikke er en alternativ styring. Du bruke den trykkfølsomme skjermen for å styre Link, du kan ikke velge å brukke knappene. Det irriterer meg enkelte ganger. På en annen side er veldig mange av ideene med trykk-skjermen geniale, bla. det med boomerangen, og å tegne på kartet.

 

Grafikken liker jeg heller ikke, det hadde blitt mye bedre med realistisk grafikk. (Noe jeg synes er enda viktigere i zelda spill i 3D.) Jeg synes grafikken gjør at spillet føles veldig "barnslig". (zelda spillene hadde ikke hatt vondt av et mer voksent preg.)

Lenke til kommentar

Bluesummers: Sånn reint bortsett fra å gi karakterer ut ifra deres egne meninger?

 

Det er ikke slik at PH automatisk skal ha en god karakter fordi Zelda er en bra serie. Nei, vent, jeg tar feil der. 7/10 ER en god karakter. Jeg irriterer meg ikke like mye som Øystein over det han trekker ned for, men jeg har full forståelse for at han blir frustrert.

Begriper bare ikke hvorfor folk tar sånn på vei over dette.

Lenke til kommentar
Men det er fortsatt anmelderens egen mening. Det er ikke sikkert andre i gamer.no er enige, men nå er det engang denne personen som har anmeldt spillet.

 

Og etter beskrivelsen å dømme, med tidsbegrensninger og slikt, så tror jeg at dette er et spill som kommer til å irritere meg stort. Synd jeg kjøpte før jeg leste denne anmeldelsen.

 

Det er sant, men tenker alle slik? Sier de "Øystein Furevik ga spillet 7/10" eller sier de "gamer.no ga spillet 7/10"? Det er det samme at vi sier "IGN ga det (...)" og "Gamespot ga det (...)".

 

Skjønner ikke hva alle klager på. Er ikke 7/10 bra nok? Skal et zelda spill automatisk ha 10/10?

 

For min del kunne de gitt spillet 1/10, jeg hadde likevell hadt lyst på det fordi jeg er Zelda fan. Men som jeg i alle fall har sagt, enkelte omtaler, innkludert denne, klarer jeg ikke å se sammenhenget mellom karakter og det som bli beskrevet i teksten. Det er ingen sammenheng føler jeg.

Lenke til kommentar
Det er sant, men tenker alle slik? Sier de "Øystein Furevik ga spillet 7/10" eller sier de "gamer.no ga spillet 7/10"? Det er det samme at vi sier "IGN ga det (...)" og "Gamespot ga det (...)".

Ja, det er slik folk (eller mange, kanskje de fleste) tenker. Men det betyr ikke at det er riktig :)

 

Bør anmeldere legge til side sin personlige mening og heller prøve å dømme hva andre hadde ment? Hadde ikke det i såfall blitt en ganske vanskelig, for ikke å si uoverkommelig, oppgave?

 

Husker forøvrig Zelda TP-anmeldelsene og hvordan navngitte anmeldere i IGN eller GameSpot (husker ikke akkurat nå) ble utskjelt over hele nettet fordi de hadde gitt det "bare" 95 eller noe slikt ;) Folk sa at ja, disse anmelderne var kjente Zelda/Nintendo-hatere, osv. Så mange ser faktisk på hvem som anmelder spillet også.

Lenke til kommentar

Åja, husker da Gamespot-Jeff "bare" gav TP 8.8/10. Internett eksploderte den dagen. Husker godt hvor mange bedrøvelige kommentarer jeg leste rundt om fra rasende Zeldafans som mente at omtalen var en skam og en rein faktafeil osv osv.

Endret av RevX
Lenke til kommentar
Ja, det er slik folk (eller mange, kanskje de fleste) tenker. Men det betyr ikke at det er riktig :)

 

Bør anmeldere legge til side sin personlige mening og heller prøve å dømme hva andre hadde ment? Hadde ikke det i såfall blitt en ganske vanskelig, for ikke å si uoverkommelig, oppgave?

 

Husker forøvrig Zelda TP-anmeldelsene og hvordan navngitte anmeldere i IGN eller GameSpot (husker ikke akkurat nå) ble utskjelt over hele nettet fordi de hadde gitt det "bare" 95 eller noe slikt ;) Folk sa at ja, disse anmelderne var kjente Zelda/Nintendo-hatere, osv. Så mange ser faktisk på hvem som anmelder spillet også.

 

Nei, men nå er det vel ikke alltid det som er riktig som er det folk gjør, gjelder mange saker i verden :)

 

Som jeg har presisert, en anmelder kan gjerne få gi Zelda 1/10, bare han innlysende forklarer dette og gir en god forklaring på hvorfor han gjør det.

 

Når det gjelder Gamespots omtale av Twilight Princess, så var det for meg mer irriterende over hva han klaget på enn karakteren, og det er det som irriterer meg. Gamespot trakk mye fordi Nintendo brukte MIDI filer i spillet, noe mange anmeldere trakk for deriblant Gametrailers, men de trakk ikke spille noe nevneverdig ned på dette, for musikken var meget godt gjennomført til tross for formatet.

 

Som jeg har nok presisert nok mange ganger nå, men en gang til trenges, bare en anmelder begrunner svaret sitt godt nok så har jeg ingen problemer med omtalen. Jeg har lest mange omtaler på Gamer.no som jeg ikke er enige i, men skribenten har lagt stor vekt på å få frem og presisere hva han ikke liker med spillet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...