Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister forbindelse med routern hele tiden, why?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har nå ett tråløst pci-kort i dataen, som jeg har satt opp mot en trådløs router. Er veldig bra signalstyrke, men innimellom så mister dataen min kontakt med routern.. Veldig irriterende når man sitter å surger/spiller. Hva kan grunn være. Kan godt gi mere info om systemet mitt, men jeg har null peiling på slikt, og vet ikke hva slags informasjon du/dere trenger for å hjelpe meg.

 

Håper noen skjønner hva som er galt.

 

Viktor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe. Det som skjer når jeg spiller wow, er at jeg starter opp med typ 100ms, så får jeg lagspike, og PANG så er den på 500, så spiller jeg litt, så PANG 1000ms... slik fortsetter det bare til jeg er på 4000ms....

 

Og når jeg surfer så disconnecter dritten hele tiden, men kobler seg automatisk opp igjen... Annoying? YES!

 

Men for å være helt ærlig, har alltid vært skeptisk til trådløst nettverk...

Lenke til kommentar

Det er mye som kan påvirke performance i trådløsnett. Som tidligere nevnt bør du sjekke drivere for trådløskort, og om andre trådløsenheter i huset forstyrrer.

Her hos meg faller for eksempel nettet ut av og til når guttungen sitter med trådløskontrollerne til Xbox360.

 

Andre feilkilder er naboer med trådløsnett på samme kanal som deg, eller ustabil firmware på ruteren. Er du avhengig av uavbrutt internettforbindelse, bruker du kablet nett. Det er nemlig helt umulig å sikre seg 100% mot drop på trådløsnett.

Lenke til kommentar

De problemene jeg har hatt med trådløs har vært relatert til Wireless Zero Config og konflikt med medfølgende programvare. Det er uansett verd å sjekke dette med en pingsekvens (se på tipssiden min).

Skal man prøve å finne ut mere om trådløsproblemer så må man hvertfall nevne hvilket kort/router man har ellers så blir det som å famle i blinde.

Lenke til kommentar

Eller så kan jo sånt skyldes noen luringer som prøver å cracke seg inn på nettet ditt, da;) Da kan det fort bli krøll.

 

Lag heller en SSID ála "WEPcrack=KNEKTE FINGRE", så roer det seg nok :D

evt. "aireplay = KNEKTE FINGRE" ;)

 

Sannsynlige årsaker kan være:

- Forstyrrelse. Enten mellom andre ting i huset eller andre trådløse routere.

- Problemer med chipset og sånn..

- Problemer med router/trådløst kort.

- Nerd som prøver å cracke nettet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...