Gå til innhold

Må noen kilo ned i vekt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tenkt å gå noen kilo ned i vekt. Veier mellom 95 og 100 kilo en plass. Men jeg trenger noen tips om hvordan, for jeg har ikke råa til trenings studio ( er student på hybel)

 

Så derfor spør jeg: Er det helt bortkastet å jogge f.eks 2-3 ganger i uka om kveldene? Har det virkninger i hele tatt? Å armhevinger og sit-ups, funker det no særlig?

 

På forhond takk :)

 

-rhapdian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så derfor spør jeg: Er det helt bortkastet å jogge f.eks 2-3 ganger i uka om kveldene? Har det virkninger i hele tatt? Å armhevinger og sit-ups, funker det no særlig?

-rhapdian

 

svaret er JA!, men du kan likevell ikke kaste i deg dritmat hele dagen. bedre kosthold + jogging 2-3 ganger i uke burde fjerne fett fra kroppen

Lenke til kommentar
Så derfor spør jeg: Er det helt bortkastet å jogge f.eks 2-3 ganger i uka om kveldene? Har det virkninger i hele tatt? Å armhevinger og sit-ups, funker det no særlig?

-rhapdian

 

svaret er JA!, men du kan likevell ikke kaste i deg dritmat hele dagen. bedre kosthold + jogging 2-3 ganger i uke burde fjerne fett fra kroppen

Ja, dritmat er et godt ord for hva jeg muligens har spist for mye av.. Blir nok nødt til å skjerpe meg der ja :o)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Som skrevet over , bytt ut usunne med sunt og evt kutt litt i kosten og beveg deg mer.

Du ville ha fått 10 ganger bedre resultater om du kunne kommet deg på et gym pga glykogentømming i muskelaturen og (annen tunglest informasjon)

Men du vil komme å mål uten også , med pushup osv vil du forbrenne kalorier så den kommer på lik linje med gå tur og annen aktivitet.

 

Bakdeler med å ikke kombinere treningsstudio med vektnedgang er:

Lengre tid

Forbrenning av muskelmasse og fett ca 50/50(kan endres med et høyere proteininntak)

Ingen /vanskeligere tømming av glykogenlagrene i muskelaturen

Karbohydrater vil ikke bli prioritert til muskler pga over

Listen er lang

 

 

Hvor er du student?

Ntnu har 500,- i året for trening og kanskje andre skoler har tilsvarende tilbud.

Endret av War
Lenke til kommentar
Som skrevet over , bytt ut usunne med sunt og evt kutt litt i kosten og beveg deg mer.

Du ville ha fått 10 ganger bedre resultater om du kunne kommet deg på et gym pga glykogentømming i muskelaturen og (annen tunglest informasjon)

Men du vil komme å mål uten også , med pushup osv vil du forbrenne kalorier så den kommer på lik linje med gå tur og annen aktivitet.

 

Bakdeler med å ikke kombinere treningsstudio med vektnedgang er:

Lengre tid

Forbrenning av muskelmasse og fett ca 50/50(kan endres med et høyere proteininntak)

Ingen /vanskeligere tømming av glykogenlagrene i muskelaturen

Karbohydrater vil ikke bli prioritert til muskler pga over

Listen er lang

 

 

Hvor er du student?

Ntnu har 500,- i året for trening og kanskje andre skoler har tilsvarende tilbud.

Takker for svar ppl!

 

Det var en slik løsning på min forrige skole, men nå bor jeg i nord-møre (Surnadal). Kanskje jeg skal høre med gymlæreren min om de har noe slikt, var ikke så dumt. :)

Endret av rhapdian
Lenke til kommentar
Ikke enig.

 

Jeg er enig, Kostholdet er 80% og treningen 20%

Ingen treningsprogram i verden vil gi resulterer hos en som har det mest skakkjørte kostholdet.

 

Ville heller ha spist riktig og ikke trent enn å trent hver dag med møkka kosthold.

Hvis du er uenig i dette, er du enten dum eller bare veldig vanskelig :p

De som er uenig er vel de som fortsatt hevder at røyking ikke er skadelig.

Lenke til kommentar
Ikke enig.

 

Jeg er enig, Kostholdet er 80% og treningen 20%

Ingen treningsprogram i verden vil gi resulterer hos en som har det mest skakkjørte kostholdet.

 

Ville heller ha spist riktig og ikke trent enn å trent hver dag med møkka kosthold.

Hvis du er uenig i dette, er du enten dum eller bare veldig vanskelig :p

De som er uenig er vel de som fortsatt hevder at røyking ikke er skadelig.

Ikke dum i det hele tatt, og ikke akkrat vanskelig imo. F.eks. regner jeg med at du har sett supersize me? Vil på stå at det er et "mest skakkjørte kosthold", og uansett hvor mye han trente ville det ikke hjulpet. Med et riktig kosthold trenger man ikke å trene for å ha en sunn og balansert kropp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...