Gå til innhold

Skifte dyse eller noe annet på trimmet Derbi senda


AsKy

Anbefalte innlegg

Jeg har en derbi senda, med trim sylinder (vet ikke hvor stor) og nå nytt effektanlegg (yasuni) Jeg har også tenkt å bytte ut rid-ventilen, bør jeg skifte noe annet da, som F.eks dyse eller noe annet. Og tror dere den kommer til å gå passe bra :D

 

Takker for alle svar: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres bra ut, men tror du bør skifte frontlykt. Frontlykta på Senda holder maks 1 uke. Kanskje et nytt sete hadde vært lurt, for det vanlige setet er ikke særlig aerodynamisk.

 

Drit og dra, lykta holder evig og salen er veldig komfortabel.

 

Til trådstarter: Dyse er ingen slitedel så den trenger du ikke bytte. Størrelsen har heller ingenting å si selv om du bytter til trimreed.Du kan jo rense forgasseren mens du har den av, skru av bunnkaret og spyle i bensin. Så kan du rense luftfilteret, legge det i et kar med bensin.

 

Jeg aner ikke hvordan mopeden vil gå siden du ikke vet hvordan sylinder og hvor stor gasser som sitter på. Men regner med den vil gå bra nok for en 16 åring

Lenke til kommentar
Høres bra ut, men tror du bør skifte frontlykt. Frontlykta på Senda holder maks 1 uke. Kanskje et nytt sete hadde vært lurt, for det vanlige setet er ikke særlig aerodynamisk.

 

Drit og dra, lykta holder evig og salen er veldig komfortabel.

 

Til trådstarter: Dyse er ingen slitedel så den trenger du ikke bytte. Størrelsen har heller ingenting å si selv om du bytter til trimreed.Du kan jo rense forgasseren mens du har den av, skru av bunnkaret og spyle i bensin. Så kan du rense luftfilteret, legge det i et kar med bensin.

 

Jeg aner ikke hvordan mopeden vil gå siden du ikke vet hvordan sylinder og hvor stor gasser som sitter på. Men regner med den vil gå bra nok for en 16 åring

 

 

dysa skal vel skiftes når effektannlegg settes på

Lenke til kommentar
Høres bra ut, men tror du bør skifte frontlykt. Frontlykta på Senda holder maks 1 uke. Kanskje et nytt sete hadde vært lurt, for det vanlige setet er ikke særlig aerodynamisk.

 

Drit og dra, lykta holder evig og salen er veldig komfortabel.

 

Til trådstarter: Dyse er ingen slitedel så den trenger du ikke bytte. Størrelsen har heller ingenting å si selv om du bytter til trimreed.Du kan jo rense forgasseren mens du har den av, skru av bunnkaret og spyle i bensin. Så kan du rense luftfilteret, legge det i et kar med bensin.

 

Jeg aner ikke hvordan mopeden vil gå siden du ikke vet hvordan sylinder og hvor stor gasser som sitter på. Men regner med den vil gå bra nok for en 16 åring

 

 

dysa skal vel skiftes når effektannlegg settes på

 

Ja det stemmer, trodde trådstarter brukte effektanlegget allerede. Prøv noe rundt 80 dyse

Lenke til kommentar
Høres bra ut, men tror du bør skifte frontlykt. Frontlykta på Senda holder maks 1 uke. Kanskje et nytt sete hadde vært lurt, for det vanlige setet er ikke særlig aerodynamisk.

 

Drit og dra, lykta holder evig og salen er veldig komfortabel.

 

Til trådstarter: Dyse er ingen slitedel så den trenger du ikke bytte. Størrelsen har heller ingenting å si selv om du bytter til trimreed.Du kan jo rense forgasseren mens du har den av, skru av bunnkaret og spyle i bensin. Så kan du rense luftfilteret, legge det i et kar med bensin.

 

Jeg aner ikke hvordan mopeden vil gå siden du ikke vet hvordan sylinder og hvor stor gasser som sitter på. Men regner med den vil gå bra nok for en 16 åring

 

 

dysa skal vel skiftes når effektannlegg settes på

 

Ja det stemmer, trodde trådstarter brukte effektanlegget allerede. Prøv noe rundt 80 dyse

 

 

hehe ;) lett å blande..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Kanskje bytte til større gasser hvis det ikke er gjort? ;)

 

Vet ikke hvor lurt det er å begynne med gasser sammen med motoren - med tanke på at motoren produserer ganske mye varme!

Han burde ha minst 21mm forgasser med trimsylinder.. får mer effekt ut av det ;)

 

Varme er ikke noe problem nei. Motoren er vannavkjølt og så lenge varmelampa ikke lyser er det ikke noe farlig.

Du vet også at når radiatorvifta begynner å gå mens du kjører over en 50-60km/t, så er det noe galt med kjølinga.. siden det skal være nok luftgjennomstrømning i den farta at den ikke skal gå da ;)

 

Selv hvor mye jeg har rævkjørt min så har jeg ikke fått den til å gå. Kun en gang når jeg spola ca 100m på en veldig varm dag..

Endret av gilera
Lenke til kommentar
Nei av selve gassen!

 

Nå skjønner ikke jeg hva du prater om engang :dontgetit:

Hehe ikke jeg heller :p

 

OK la meg forklare (noobs):

Når man sprøyter en eksplosiv gass inn i en motor, og har planer om å BRUKE motoren - da sier det seg selv at man bør være ekstremt forsiktig! Du svarte ikke på hvilken gass det var snakk om, men jeg går ut i fra at det er propan.

Om du da bruker mer enn 30ml, vil jo hele greia eksplodere!

Lenke til kommentar
Nei av selve gassen!

 

Nå skjønner ikke jeg hva du prater om engang :dontgetit:

Hehe ikke jeg heller :p

 

OK la meg forklare (noobs):

Når man sprøyter en eksplosiv gass inn i en motor, og har planer om å BRUKE motoren - da sier det seg selv at man bør være ekstremt forsiktig! Du svarte ikke på hvilken gass det var snakk om, men jeg går ut i fra at det er propan.

Om du da bruker mer enn 30ml, vil jo hele greia eksplodere!

Altså: man bruker ikke PROPAN på en moped!

Du som ikke er "noob" burde vel visst det?

 

Man bruker (faktisk bensin, overrasket?)

Man sprøyter bensin blandet med luft (ca 20% oksygen) inn i sylinderen på en måte så bensinen blir til gassform.

 

Men hvor du har fått gass fra er en annen sak..

Kanskje bytte til større gasser hvis det ikke er gjort?

Hvis det var den du mente så pleier jeg å skrive "gasser" i stedet for "forgasser" siden jeg ikke gidder å skrive hele ordet.

Btw.. Forgasser er den delen som blander mengden luft/bensin før den sprøytes inn i sylinderen.. Ikke en annen gass. :p ^^

Lenke til kommentar

Nei faktisk blir ikke bensin omgjort til gass selv om du oppbevarer den i en sylinderformet gjenstand. Dessuten går de fleste mopeder på propan.

Når du snakker om å forgasse en motor, blir jo det logisk å spørre om hvor mye du skal forgasse den. For som jeg sa: 30ml er alt formye for en liten 50kubiker som du har..

Lenke til kommentar
Nei faktisk blir ikke bensin omgjort til gass selv om du oppbevarer den i en sylinderformet gjenstand. Dessuten går de fleste mopeder på propan.

Når du snakker om å forgasse en motor, blir jo det logisk å spørre om hvor mye du skal forgasse den. For som jeg sa: 30ml er alt formye for en liten 50kubiker som du har..

:no: *gir opp* :no:

 

Håper du kødder...

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...