Gå til innhold

Innvandrinspolitikken i Norge


Anbefalte innlegg

Tallet er vel antall barn hver kvinne får i gjennomsnitt. En må på litt over 2 for å holde befolkningstallet ved like. 1,9 er ganske bra, men ikke bra nok.

 

Når det er sagt, er det ikke slik at vi må ta inn innvandrere for å forhindre at Norge avfolkes. Rett nok er det ikke gunstig for landet at det blir færre av oss (med tanke på eldrebølgen - det blir mange gamle i forhold til antall unge). Men innvandringen så langt har ikke vært særlig lønnsom, tror jeg, arbeidsledigheten tatt i betraktning.

 

Og i tillegg kommer jo det at det lett oppstår gnisninger mellom forskjellige kulturer, noe som er langt fra gunstig for Norge. Og det ser man jo urovekkende tendenser til allerede: Man har enklaver, "no-go-soner," ghettoer med de facto selvstyre i flere europeiske land. Og man ser jo også i Norge at innvandrermiljøene ofte eksisterer mer eller mindre på siden av det vanlige samfunnet. Jeg har møtt jevnaldrende innvandrere som har bodd her hele livet, men som snakker dårlig norsk og som ikke føler noen større tilknytning til Norge. Mange innvandrere ser utvilsomt på nordmenn som "de andre," mens fellesskapet for dem er deres egne landsmenn/trosfeller. Det finnes selvsagt grader av denne mentaliteten. Og mange innvandrere innretter seg godt, følger lovene og norske skikker og skaffer seg arbeid. Men det gjelder slettes ikke alle.

 

Man har hatt en alt for slapp innvandringspolitikk. En kan faktisk lure på om integrering har vært ønskelig overhodet, siden man jo stadig har snakket fint om "det flerkulturelle samfunn." Men det riktige er etter min mening at Norge bør være et land med norsk kultur, som innvandrerne ved integreringen får ta del i.

 

Jeg kan tilføye en ting: Det er svært viktig at de som bor i et land, har tillit og lojalitet til landet de bor i. Man må føle seg som del av et fellesskap.

 

Folk følger nemlig lover og regler av to grunner: Fordi de frykter straff, og fordi de mener at regler skal følges - at reglene er fornuftige. Det første er ren konsekvenstenkning, det andre er moralsk betinget. Og jeg vil hevde at det er det sistnevnte som i størst grad gjør at folk er lovlydige.

 

Dersom man ikke har noen større tilknytning til landet og innbyggerne der, og tilhører en kultur med andre regler, svekkes punkt to. Da står man igjen med frykten for straff. Og det er ikke alltid like effektivt. Derfor er det skummelt med for stor innvandring, og skummelt med manglende integrering.

Endret av frevild
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde tallet var på rundt 1,9? Uansett betyr det bare at et Norge uten innvandring hadde mistet litt av folketallet, men siden vi har innvandring vokser befolkningen vår.

 

La oss si at hver nordmann over 25 år har 1,9 barn, og at alle i Norge lever i 80 år. Innen dødsfallet til hver nordmann vil vedkommende ha stått for å lage nesten 12 mennesker alene (nesten 24 til sammen med sin partner(e)).

 

Hvordan får du dèt til å gå i underskudd?

Hahahaha. Nå er du langt ute på jordet.

 

Hver kvinne får i gjennomsnitt 1,9 barn. Altså færre enn de 2 som det trengs for å opptrettholde befolkningen. Selv jeg i den formen jeg har nå forstår det.

 

Geez.

Lenke til kommentar
Jeg trodde tallet var på rundt 1,9? Uansett betyr det bare at et Norge uten innvandring hadde mistet litt av folketallet, men siden vi har innvandring vokser befolkningen vår.

 

La oss si at hver nordmann over 25 år har 1,9 barn, og at alle i Norge lever i 80 år. Innen dødsfallet til hver nordmann vil vedkommende ha stått for å lage nesten 12 mennesker alene (nesten 24 til sammen med sin partner(e)).

 

Hvordan får du dèt til å gå i underskudd?

Hahahaha. Nå er du langt ute på jordet.

 

Hver kvinne får i gjennomsnitt 1,9 barn. Altså færre enn de 2 som det trengs for å opptrettholde befolkningen. Selv jeg i den formen jeg har nå forstår det.

 

Geez.

 

Ingen som har sagt at disse 1,9 barna kun gjaldt for kvinnene. "Per pers" sa Schnell.

 

Tror ikke du er i så god form som du tror du er.

Lenke til kommentar
Når det er sagt, er det ikke slik at vi må ta inn innvandrere for å forhindre at Norge avfolkes. Rett nok er det ikke gunstig for landet at det blir færre av oss (med tanke på eldrebølgen - det blir mange gamle i forhold til antall unge).

 

Jeg synes vi heller burde tenke på hva som er gunstig for naturen og dyrelivet vi har i Norge enn hvordan næringslivet (og "levestandarden" vår) vil bli påvirket.

 

En avbefolkning av Norge vil dessuten føre til at vi slipper mange av disse uheldige sammenstøtene mellom mennesker og vilde dyr som vi har hatt en økende frekvens av i det siste.

Lenke til kommentar
Jeg trodde tallet var på rundt 1,9? Uansett betyr det bare at et Norge uten innvandring hadde mistet litt av folketallet, men siden vi har innvandring vokser befolkningen vår.

 

La oss si at hver nordmann over 25 år har 1,9 barn, og at alle i Norge lever i 80 år. Innen dødsfallet til hver nordmann vil vedkommende ha stått for å lage nesten 12 mennesker alene (nesten 24 til sammen med sin partner(e)).

 

Hvordan får du dèt til å gå i underskudd?

Hahahaha. Nå er du langt ute på jordet.

 

Hver kvinne får i gjennomsnitt 1,9 barn. Altså færre enn de 2 som det trengs for å opptrettholde befolkningen. Selv jeg i den formen jeg har nå forstår det.

 

Geez.

 

Ingen som har sagt at disse 1,9 barna kun gjaldt for kvinnene. "Per pers" sa Schnell.

 

Og jeg som trodde at det måtte to til for å lage et barn? :)

Lenke til kommentar
Jeg trodde tallet var på rundt 1,9? Uansett betyr det bare at et Norge uten innvandring hadde mistet litt av folketallet, men siden vi har innvandring vokser befolkningen vår.

 

La oss si at hver nordmann over 25 år har 1,9 barn, og at alle i Norge lever i 80 år. Innen dødsfallet til hver nordmann vil vedkommende ha stått for å lage nesten 12 mennesker alene (nesten 24 til sammen med sin partner(e)).

 

Hvordan får du dèt til å gå i underskudd?

Hahahaha. Nå er du langt ute på jordet.

 

Hver kvinne får i gjennomsnitt 1,9 barn. Altså færre enn de 2 som det trengs for å opptrettholde befolkningen. Selv jeg i den formen jeg har nå forstår det.

 

Geez.

 

Ingen som har sagt at disse 1,9 barna kun gjaldt for kvinnene. "Per pers" sa Schnell.

 

Og jeg som trodde at det måtte to til for å lage et barn? :)

 

Nettopp. Og 3,8 barn per PAR blir 1,9 barn per PERS.

Lenke til kommentar

Ingen som har sagt at disse 1,9 barna kun gjaldt for kvinnene. "Per pers" sa Schnell.

Og jeg som trodde at det måtte to til for å lage et barn? :)

Nettopp. Og 3,8 barn per PAR blir 1,9 barn per PERS.

Vel, fruktbarhet i et land måles per kvinne. Tatt fra wikipedia om demografien i Norge: "Total fertility rate: 1.90 children born/woman (2006)".

 

Problemet med å telle det sånn som du gjør det er at et barn er barn av begge foreldrene. Altså kan et foreldrepar ha to barn sammen, men de som enkeltpersoner vil fortsatt ha to barn. For å unngå denne problemstillingen tar man kun utgangspunkt i kvinnene.

Lenke til kommentar

Ingen som har sagt at disse 1,9 barna kun gjaldt for kvinnene. "Per pers" sa Schnell.

Og jeg som trodde at det måtte to til for å lage et barn? :)

Nettopp. Og 3,8 barn per PAR blir 1,9 barn per PERS.

Vel, fruktbarhet i et land måles per kvinne. Tatt fra wikipedia om demografien i Norge: "Total fertility rate: 1.90 children born/woman (2006)".

 

Problemet med å telle det sånn som du gjør det er at et barn er barn av begge foreldrene. Altså kan et foreldrepar ha to barn sammen, men de som enkeltpersoner vil fortsatt ha to barn. For å unngå denne problemstillingen tar man kun utgangspunkt i kvinnene.

 

Nei. Nå har du misforstått. Det var over hodet ikke slik jeg "gjorde det".

 

Om Ola og Kari har to barn sammen og Ola også har ett barn med Nina; vil Kari ha 1 barn, Ola ha 1,5 og Nina 0,5.

 

Det var slik jeg tenkte.

 

Er vi ferdige med å kverulere nå?

Lenke til kommentar

fertilitet er "kvinnens fruktbarhet" noe som gjør gjennomsnittlig fertilitet KVINNENES fruktbarhet. En mann kan aldri regnes med i dette regnestykket i og med at mannen ikke kan få barn. Gjennomsnitts fertiliteten i norge i dag er mellom 1.8 og 1.9 noe som betyr at du og din kone gjennomsnittlig vill lage 1.9 barn før dere dør.

Fertilitet pr person blir da 0.95.

 

Men norges folketall stiger selv om fertiliteten er under 0.95 i og med at norges innvandring er på et såpass høyt nivå i forhold til befolkningen.

Lenke til kommentar

Jeg er 100% ening at innvandrinspolitikken i Norge må bli hardere, men også mer rettferdig.

Er innvandere selv, og er dritt lei de som drivere med gjenger og masse piss.... Norge er en del av den globaliserte verden, og om vil hadde verdens strengeste innvandrinspolitikk, så hadde Norge blitt et multi-kulturelt land. Jeg er mener at innvandrinspolitikken i Norge bør være mer selektive, så på noen tall en venn viste meg for noen dager siden. Den viste at innvandere fra Sør-Øst asiatiske land har t.o.m lavere arbeidsløshet en etniske nordmenn. Men Innvandere fra afkrikanske land, har langt høyrer arbeidsløshet.

Jeg syns integreringen må bli MYE strengere; obligatorisk norkskurs og norkstest, prøve i norks historie, at alle innvandere med barn MÅ sende barne sine til barnehage og tilslutt vil jeg gjerne at de som for norsk statsborgerskap må gjøre som de gjør i USA, at alle sverge at de vil følge og beskytte Norges gunnlov.

Lenke til kommentar
Om Ola og Kari har to barn sammen og Ola også har ett barn med Nina; vil Kari ha 1 barn, Ola ha 1,5 og Nina 0,5.

Dette er det perfekte eksempelet på hvor komplisert det hadde blitt å ta med begge kjønn i fruktbarhetsmålinger. Hver forelder har et halvt barn. Tsk tsk.

 

Hvis du tenker deg den hypotetiske situasjonen at alle mennesker i et land hadde hvert uskilte, hetrofile og alle par hadde fått ett barn hadde jo snittet (med din tellemåte) blitt på 0,5 barn per person. Selv om alle hadde fått ett barn. Bare for å belyse den logiske bristen i tellemåten din.

 

Er vi ferdige med å kverulere nå?

Nå er vi ferdige, ja.

Lenke til kommentar
Dette er hva vi kan vente oss fremover. Dette er svenske "blattar"......

 

http://www.youtube.com/watch?v=s5AO_lDMYB8...feature=related

 

Motbydelig kvinnfolk :confused: "Stãll dej sist i kõn, det er jag som bor her"..

 

Eh.......Du fikk med deg at innvandreren sneik i køen? Det er derfor hun i kiosken sier at hun skal stenge om han ikke stiller seg bakerst.....

 

Hvordan klarer du å komme til motsatt konklusjon? :!:

Lenke til kommentar

jeg syntes at regelen som gjør at vi må ''beholde'' kriminele burde forkastes ... krekar er noe drit og ha i landet... og de eneste vi burde støtte folk som isolerer seg fra samfunet med, er en fly billet hjem.. hvis du kommer til norge og skyter noen 3 uker et at du kom... rett tilbake på første fly ... tyveri ? fly tilbake ... voldtekt ? tilbake ... drap ? tilbake ... nå belaster vi våre egene fengsel med disse tullingene, selv om køen i fengsel er laaaaang ...

 

og ja, jeg vet at de finnes nordmenn som gjør dette ... men de er mer vært ansvar en invandrere som kommer for og være kriminele ..

Lenke til kommentar
jeg syntes at regelen som gjør at vi må ''beholde'' kriminele burde forkastes ... krekar er noe drit og ha i landet... og de eneste vi burde støtte folk som isolerer seg fra samfunet med, er en fly billet hjem.. hvis du kommer til norge og skyter noen 3 uker et at du kom... rett tilbake på første fly ... tyveri ? fly tilbake ... voldtekt ? tilbake ... drap ? tilbake ... nå belaster vi våre egene fengsel med disse tullingene, selv om køen i fengsel er laaaaang ...

 

og ja, jeg vet at de finnes nordmenn som gjør dette ... men de er mer vært ansvar en invandrere som kommer for og være kriminele ..

Jeg antar at du bare mener dette sålenge det er garantert at de kommer til å sone i hjemlandet? Hvis ikke er det jo rett og slett en 3 ukers ferie med kriminalitet, etterfulgt av en hjemreise sponset av den norske stat.

Lenke til kommentar
Dette er hva vi kan vente oss fremover. Dette er svenske "blattar"......

Vær så snill, dropp spådommene om det dystopiske samfunnet vi kan vente oss i fremtiden, med innvandrere som herjer i samfunnet og vestlige verdier som forkastes til fordel for sharialover.

 

Vi har hørt det så mange ganger før.

Allahs kvinnesyn vs Facistisk ideologi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...