Gå til innhold

Innvandrinspolitikken i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig litt på ''norge'' sin mening om dette, defor tenkte jeg at dette var plasen for denne posten :p

 

 

Noen/mange invandrere går den kriminele veien for og leve i norge, A og B gjengen er jo et godt eksempel på dette. men når vi arestrer dem havner de i et norsk fengsel, vi betaler i dyre dommer av skatte pengene på folk som kommer til norge for og skape kaos. jeg prater da om folk som isolerer seg fra norsk samfun, nekter og lære seg norsk og bare prater med andre med samme bakrund, fremdeles betaler den norske stat penger til dem for at de skal kunne få seg en jobb osv osv ... men noen gjør de aldri og kan ikke norsk en gang... dette er HELT feil, de burde egentlig være påbudt og kunne ''litt'' norsk eller ihvertfall og gå på et norsk ''kurs'' for og lære seg litt. og angående de kriminele, hvorfor sender vi de egentlig ikke tilbake ?, hvorfor skal vi ta ansvaret hvis de begynner med kriminele handlinger som voldtekt, drap og ran ?

 

jeg mener såklart ikke at vi skal sende en ut fordi han smånasker, men de som gjør grovt ran fortjener abselut ikke og være her.. heller ikke de som voldtar osv osv...

 

også må jeg si dette:

 

jeg er IKKE rasist, de som ikke gjør ting som dette er BRA for norge.

 

nei, jeg mener IKKE at alle gjør dette.

 

jeg vet at de er nordmenn som gjør de og, men de er vært ansvar, men vi trenger ikke og ta ansvaret for kriminele invandrer.

__________________________________________

 

vær så snill og hold en hyggelig tone og ikke post bare for og kalle meg en idiot eller noe sånn, takker.

 

 

HVIS dette bryter med noen av forum reglene må jeg virkelig beklage de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som plager meg er at med en gang noen nevner noe som dette kommer folk å kaller dem FRP-dritt og ser ned på dem.

 

Det er vanskelig å svare på. Mange av de kriminelle er også barna til innvandrere, eller barnebarna til innvandrere, dvs, andre og tredjegenerasjons. Jeg syns ikke de bør kastet ut, men jeg antar at de du snakker om er de som har kommet de siste åra. Når noen kommer til landet vårt ser jeg på det som en selvfølge at de lærer seg reglene våre. Det er bare altfor ille når jeg leser i avisa at "X voldtekter i sommer var begått av somaliere". Veien for en innvandrer til kriminalitet er kortere, gjerne fordi de trenger penger men voldtekt ser jeg på som en grov handling som vi bør ha nulltoleranse for.

 

Send dem gjerne ut av landet, men bare om handlingen er veldig grov.

Lenke til kommentar
Jeg mener at innvandring er godt for samfunnet. Norge trenger arbeidsfolk og innbyggere for å utvikle seg. Gjør som USA - importer innvandrere med gode kunnskaper som gjør landet solid. Store deler av dataindustrien i USA behjelpes av innvandrere fra India og deres ekspertise.

Norge trenger absolutt innvandrere, men vi må bli mye mer selektive og sette klarere krav.

 

1) I Norge lønner det å ha utdannelse seg mye mindre enn i andre vestlige land.

2) I Norge kan de som ikke gidder det leve mye bedre uten å måtte jobbe enn hva man kan i de fleste vestlige land.

3) I Norge er det mindre sannsynlig å bli tatt om man misbruker støttesystemer og om man driver kriminalitet enn hva det er i andre vestlige land.

4) I Norge blir konsekvensene mye mindre alvorlig enn i andre vestlige land om man blir tatt for overnevnte.

 

Det er veldig naivt å tro at de fire faktaene ovenfor ikke vil ha noen innvirkning på hvem som prøver å komme til Norge.

 

 

Edit: ingen grunn til å begrense punktene ovenfor til vestlige land, de gjelder jo alle land.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Send ut møkka, vi trenger ikkje invandring, men arbeids invandring.

Forskjelden er at arbeidsinvandring er at dei arbeider her ein tid så reiser dei heim igjen, det er vel det beste for alle, så slepper vi alle snylterane!

Lenke til kommentar
Okei, nå begynner vi å snakke samme språk. Men jeg er fortsatt uenig med deg. Hva med de som ikke har mulighet til å jobbe, av diverse årsaker? Snylter de mer enn nordmenn som ikke jobber?

Selvsagt kan de skje noe med en person som jobber som gjør at situasjonen endres og gjør at personen ikke lengere kan jobbe. Men skal de slippe inn i Norge som arbeidsinnvandrere må de i utgangspunktet kunne jobbe slik at de kan brødfø seg selv og sine.

 

Vi har hatt flere år med negativ seleksjon. Om man var syk og ikke kunne brødfø seg selv så fikk man opphold.. på humanitært grunnlag. 5% av Norges befolkning står nå i helsekø og det er stadig større behov for arbeidskraft i Norge. Vi er nødt til å endre politikk snart.

Lenke til kommentar

Og siste nytt er at "bokhandleren fra Kabul" med familie har fått oppholdstillatelse i Norge. Så nå skal skattebetalerne fø på 5 personer til. Begrunnelsen for at de fikk opphold var at en sønn var alvorlig syk.

 

Det er jo ille at noen er syke, men vi kan ikke fortsette å slippe inn folk med slik begrunnelse. Vi har som sagt allerede 5% av befolkningen i helsekø.

Lenke til kommentar

heregud... nesten ALLE i land hvor de er ''invandring'' (da mener jeg land som ikke sverige og disse som faktisk er litt rik) har en haug med døds syke barn og voksene... vi kan ikke slippe in folk av sånne grunder hele tiden... de er de som er et problem..

 

og norge har godt av invandrere, men all kriminaliteten som følger med, og vi må holde under kontroll er bare teit.. og hvis noen søker om opholds tiliatelse i norge fordi de har kreft, eller er døds syk kunne vi like godt sluppet hele landet inn....

 

de som kommer hit og lager faenskap burde's sende tilbake og hade så bra -.-... vi burde IKKE prøve og HJELPE invadrere fra de kriminele hvis de faktisk kommer hit for og være kriminel. vi gir dem en kjnagse i norge, og hvis de da skal voldta eller drepe noen sendre vi dem RETT ut ... ikke sende dem til pysk avdelig for gale folk eller et fengsel... fordi de koster norge penger ..

 

forksempel A og B gjengen, vi burde sent en politistyrk for og sammle dem samme, og sende dem tilbake... dessuten burde vi ''merke'' invandrer genrasjonen, sånn at de er norsk statsborger, men hvis de plutselig blir en serie morder kan vi sende dem ut ... (dette gjeler såklart ikke hvis de er en totalt ærlig familie som lever etter norske lover).. men en kriminel familie burde kunne merkes på en måtte.. også er de alt denne andre driten som følger med.. blandt annet omskjæring... dette er vel imot norske lover og burde vel blitt slått rett ned (dette kommer som følge av invadrere som MÅ følge religion)...

Lenke til kommentar

Heh, jeg kan fortelle om min mening om innvandringspolitikken i Norge.

 

Vi har som alle vet, en alt for veik politikk i Norge, at Krekar er her enda, er jo et godt poeng på det.

 

Det vi trenger er et system som sier at greit, du kan godt komme hit, men du må bidra med ditt. Dette gjelder såklart arbeidsinnvandring, og ikke politiske/krigsflyktninger.

 

1. Du får ikke lov å gå på trygd.

2. Staten kommer med midlertidig jobb, slik at du ikke bare får penger, helt til du får deg "drømmejobben" av egen maskin.

3. Språkkunnskapene må forberedes. Dette vil jo gå mye raskere hvis innvandreren blir plassert inn i et arbeidsmiljø som snakker norsk.

4. Hvis du bryter loven og f. eks raner noen må du hjem, og det spiller ingen rolle hvilken tilstand landet ditt er i.

Jeg er bombe sikker på at ærlige, hardtarbeidende innvandrere er dritt lei av at noen skal ødelegge for alle andre. Leste en artikkel om det i Aftenposten Aften, der en somalier ble intervjuet.

5. Du må kunne dokumentere kompetanse i form av utdanning eller fagbrev.

6. Det her er ikke vits i å ta med egentlig, siden Norge allerede jobber for soning i hjemlandet i EU-land. Det spiller ingen rolle om personen får et kriminelt nettverk i Russland, så lenge han/hun ikke får det i Norge.

 

Forskningsresultater viser at innvandrere av ikke-vestlig opprinnelse føler seg som en større del av samfunnet i USA, enn i Norge siden de blir tvunget til å jobbe.

Har dessverre ikke kilder på det i hodet. Det var en liten stund siden jeg leste det.

 

Disse reglene vil så klart gjelde like mye som en svenske som for en iraner.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Heh, jeg kan fortelle om min mening om innvandringspolitikken i Norge.

 

Vi har som alle vet, en alt for veik politikk i Norge, at Krekar er her enda, er jo et godt poeng på det.

 

Det vi trenger er et system som sier at greit, du kan godt komme hit, men du må bidra med ditt. Dette gjelder såklart arbeidsinnvandring, og ikke politiske/krigsflyktninger.

 

1. Du får ikke lov å gå på trygd.

2. Staten kommer med midlertidig jobb, slik at du ikke bare får penger, helt til du får deg "drømmejobben" av egen maskin.

3. Språkkunnskapene må forberedes. Dette vil jo gå mye raskere hvis innvandreren blir plassert inn i et arbeidsmiljø som snakker norsk.

4. Hvis du bryter loven og f. eks raner noen må du hjem, og det spiller ingen rolle hvilken tilstand landet ditt er i.

Jeg er bombe sikker på at ærlige, hardtarbeidende innvandrere er dritt lei av at noen skal ødelegge for alle andre. Leste en artikkel om det i Aftenposten Aften, der en somalier ble intervjuet.

5. Du må kunne dokumentere kompetanse i form av utdanning eller fagbrev.

6. Det her er ikke vits i å ta med egentlig, siden Norge allerede jobber for soning i hjemlandet i EU-land. Det spiller ingen rolle om personen får et kriminelt nettverk i Russland, så lenge han/hun ikke får det i Norge.

 

Forskningsresultater viser at innvandrere av ikke-vestlig opprinnelse føler seg som en større del av samfunnet i USA, enn i Norge siden de blir tvunget til å jobbe.

Har dessverre ikke kilder på det i hodet. Det var en liten stund siden jeg leste det.

 

Disse reglene vil så klart gjelde like mye som en svenske som for en iraner.

 

 

Helt enig med deg, men ikkje sekseren, eg ville heller hatt:

 

6. Vis du har eit kriminelt rulleblad trenger du ikkje å komme i det heile tatt.

Lenke til kommentar
heregud... nesten ALLE i land hvor de er ''invandring'' (da mener jeg land som ikke sverige og disse som faktisk er litt rik) har en haug med døds syke barn og voksene... vi kan ikke slippe in folk av sånne grunder hele tiden... de er de som er et problem..

 

og norge har godt av invandrere, men all kriminaliteten som følger med, og vi må holde under kontroll er bare teit.. og hvis noen søker om opholds tiliatelse i norge fordi de har kreft, eller er døds syk kunne vi like godt sluppet hele landet inn....

 

de som kommer hit og lager faenskap burde's sende tilbake og hade så bra -.-... vi burde IKKE prøve og HJELPE invadrere fra de kriminele hvis de faktisk kommer hit for og være kriminel. vi gir dem en kjnagse i norge, og hvis de da skal voldta eller drepe noen sendre vi dem RETT ut ... ikke sende dem til pysk avdelig for gale folk eller et fengsel... fordi de koster norge penger ..

 

forksempel A og B gjengen, vi burde sent en politistyrk for og sammle dem samme, og sende dem tilbake... dessuten burde vi ''merke'' invandrer genrasjonen, sånn at de er norsk statsborger, men hvis de plutselig blir en serie morder kan vi sende dem ut ... (dette gjeler såklart ikke hvis de er en totalt ærlig familie som lever etter norske lover).. men en kriminel familie burde kunne merkes på en måtte.. også er de alt denne andre driten som følger med.. blandt annet omskjæring... dette er vel imot norske lover og burde vel blitt slått rett ned (dette kommer som følge av invadrere som MÅ følge religion)...

 

Så du mener å stemple alle mistenkelige kriminelle innvandrere med en måne og en stjerne på høyre ermet? Akkurat under WW2, der Hitler og kompanjongen markerte alle jødene med stjerne på ermet, og dette var _bare_ begynnelsen på det som skulle til å skje...

 

Kriminelle kan ha problemer de og, og det skjer kriminalitet blant oss nordmenn, men som regel blir det alltid oppblåst i media når en innvandrer begår kriminalitet. Noen ganger opplevd, la oss ta en pakistaner som et eksempel. "Pakistaner knivstukket XXXX", men når det er noe positivt er det gjerne "Norsk-pakistaner med 6'ere i alle fag". Det er ihvertfall det jeg har opplevd, media har stor makt folkens. Men er enig i at kriminaliteten er en del, problemet kan være integrering. Hvis vi får dem integrert i samfunnet (lettere sagt enn å få det gjort) vil kriminaliteten bli betydelig mindre, samtidig som at med de norsk kunnskapene de vil ha vil det bli litt lettere å få skaffet seg jobb.

 

Skjønner at du er frustrert. Send gjerne innvandrere med mål for å drive med kriminalitet her til lands tilbake, men ikke bli for radikal. La oss ikke starte den morderne versjonen av Holocaust (Blir nesten litt redd over utviklingen i verden, Vest mot Øst, og muslim-hatet som stadig blomstrer frem :( )

Lenke til kommentar
Jeg er bombe sikker på at ærlige, hardtarbeidende innvandrere er dritt lei av at noen skal ødelegge for alle andre. Leste en artikkel om det i Aftenposten Aften, der en somalier ble intervjuet.

De er ikke bare lei av at andre innvandrere ødelegger for dem ved å gjøre nordmenn til rasister, i flere innvandringsmiljøer blir de som jobber og ikke driver svindel regelrett mobbet av sine landsmenn fordi de er så dumme at de ikke utnytter naive nordmenn.

Lenke til kommentar
Vi har som alle vet, en alt for veik politikk i Norge, at Krekar er her enda, er jo et godt poeng på det.

Er det noen som vet hva begrunnelsen er for å ikke sende ham hjem? Mener å huske at det var en eller annen internasjonal avtale Norge hadde skrevet under på om å ikke sende hjem folk som kunne risikere dødsstraff. Noen som vet sikkert eller har noen kilder på det?

 

De er ikke bare lei av at andre innvandrere ødelegger for dem ved å gjøre nordmenn til rasister, i flere innvandringsmiljøer blir de som jobber og ikke driver svindel regelrett mobbet av sine landsmenn fordi de er så dumme at de ikke utnytter naive nordmenn.

Det er ingen andre enn en selv som kan "gjøre noen til rasist". Kriminelle innvandrere kan gi rasister en slags rettferdiggjøring av fordommene og holdningene for rasistene selv, men de kan ikke gjøre noen til rasister. Det klarer rasistene fint på egenhånd.

Lenke til kommentar

den regelen for og ikke sende folk til døden er latterlig... alt du trenger for og komme til norge er og gjør masse drap og løpe til norge.. BANG vi sende ikke denne personen tilbake fordi han har gjort noe veldig kriminelt og risikerer døds straff ... japp han er en gave for norge, akkurat hva vi trenger...

Lenke til kommentar
Det er nok invandrerane som gjør nordmenn til rasistar jo.

Vis vi berre ser på kor masse jævelskap dei gjør her i landet så er man det alerede.

Man kan ikke fraskrive rasister alt ansvaret på den måten. Det å være rasist er et VALG den enkelte gjør.

 

En person har to valg etter en uheldig episode med en innvandrer. Han kan enten generalisere grovt og gå utifra at denne personen er akkurat som alle andre med hans hudfarge, eller si at dette er en person av en gruppe på mange hundre tusen, og at det sannsynligvis er en del sympatiske mennesker blant dem også.

 

den regelen for og ikke sende folk til døden er latterlig... alt du trenger for og komme til norge er og gjør masse drap og løpe til norge.. BANG vi sende ikke denne personen tilbake fordi han har gjort noe veldig kriminelt og risikerer døds straff ... japp han er en gave for norge, akkurat hva vi trenger...

I dette spørsmålet er jeg litt delt.

 

På den ene siden er det bra at Norge ikke på noen måter støtter noe så primitivt som dødsstraff, men på den annen side blir det et problem hvis forbrytere da kan få bli i Norge å gå rundt som frie menn. Det burde isåfall være et krav at det norske rettssystemet tar en kikk på saken og undersøker mulighetene hans for å sone i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Alle møkka burde bli send ut, dei er ikkje til meir nytte enn ein hund uansett.

Dei får jo seg ikkje jobb og vi må betale trygd for dei!

Dei driver stort sett med kriminalitet(dei som ikkje har jobb).

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...