Gå til innhold

Flytte ADSL abonnement hos Telenor. Hvordan fungerer det?


Anbefalte innlegg

Emnetittelen er i grunn litt villedende, siden jeg akkurat har pratet med Telenor på telefonen. Så jeg vet veldig godt hvordan dette fungerer, men jeg kan ikke fatte hvordan dette foregår:

 

Jeg skal flytte om noen uker, og vil ta med meg mitt ADSL abonnement hos Telenor og også oppgradere dette til en raskere linje. Huset jeg skal flytte til har pr i dag bredbånd fra NextGenTel og har ikke hustelefon. Dersom jeg vil ha Telenor på den nye adressen, må jeg betale 599,- for en montør.

 

Hvorfor?

 

Jeg fikk til svar at jeg måtte ha montør siden det ikke er hustelefon der, men da jeg svarte at det finnes et aktivt ADSL abonnement der i dag UTEN hustelefon, så bare gjentok kundeservice at jeg måtte ha montør fordi jeg ikke hadde hustelefon. Ingen bedre forklaring enn det.

 

Greit at jeg måtte ha montør da jeg kjøpte leiligheten jeg bor i nå, for her var det ikke hustelefon og hadde aldri vært noe bredbånd heller, så jeg antar at montøren måtte aktivere et eller annet eller kople om noe i sentralen for at jeg kunne få dette inn til leiligheten min.

 

Men når dette huset har en aktiv linje fra før så kan jeg ikke fatte hvorfor jeg må ha montør fra Telenor ut dit.

 

Ikke nok med det, men de skulle også ha et flyttegebyr på 400,- som jeg måtte betale.

 

Med så hard konkurranse og så mange aktører på markedet trodde jeg de var "fornøyd" med at jeg vil fortsette å være kunde og ikke belaste meg med 999,- fordi jeg velger å fortsette mitt abonnement. Jeg trenger ikke få blomster på døra fordi jeg vil fortsette med Telenor, men prisene de opererer med når man vil fortsette å være kunde er helt hinsides spør du meg.

 

Jeg har vært vedlig fornøyd med Telenor i mange år, men nå tror jeg at denne tiden er forbi. Det blir nok at jeg fortsetter med NGT siden det uansett er aktivt der, og for den prisen Telenor tar for flyttingen har jeg 2mnd gratis bredbånd hos NGT. :)

 

Er det noen som kan litt om dette som kan forklare meg hvorfor i all verden jeg må ha denne montøren og hvorfor det er så mye jobb å gi meg ADSL på en ny adresse at de må ta 400,- for det? For jeg klarer ikke å fatte det. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kunne maks gi meg 6100/512 linje. Men har jo kabel fra Canal Digital der, og de kan gi 12000/1000 for omtrent samme pris. :)

 

Har jo 4000/400 idag og det fungerer jo greit det, men 12000/1000 høres jo ikke dumt ut. :D Men så er det dette med at Canal Digital struper på nedlasting. Har lest om flere som mener at de gjør det og har også venner som har hatt problemer med utsabil linje fra de...:hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...