Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sending av filer over internett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter at jeg fikk adsl får jeg ikke sendt filer over msn eller mIRC.

 

Vi har noe som kalles Internet Connection sharing (ICS) så det er faren min sin PC som er koblet opp til internett. Han får heller ikke sendt filer.

 

Hva kan problemet være. Dette er et veldig irriterende problem, som jeg gjerne vil ha fiksa.

 

Håper på mange hjelpsomme svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg rett og slett slik at på mirc har alle forhåndsinnstilt at de "ikke vil ha" *.exe filer. Dette kan du lett fikse på ved:

General Options

DCC

Folders

 

Der ser du hvilke filtyper som blir ignortert.

 

_________________

Pentium 3 800

256 SD

Pioneer slot-in

Gainward GF2 ti/450 64 DDR

SB Live! 5.1

CSW Inspire

Logitech-mus :razz:

Aopen HQ45 Aquamarine

Floppy :grin:

Det gjelder å briefe med det som er bra :razz:

400-Club! :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-05 01:01 ]

Lenke til kommentar

Sette opp en ruter da og opne for den porten irc bruker 1030-1040 og msn messenger husker jeg ikke.

Allt er ikke gjordt i en fei tipper dere har tele nor det suger får med cisco ruter hos nextgentel da som er drit bra telenor må man skaffe seg det selv.. flaut telenor.

Lenke til kommentar

"Svar!"

 

Mest sansynelig er det at du har feilip/local host instillt i mIRC. Dette endrar du ved å endre det i File > Options > Connect > Localinfo > Fjern alt, og still det inn til å detecte seg selv når du kobler opp mot irc serveren.

 

Kanskje det velger å la deg bruke den lokale ipen her, og ikke den du "er koblett opp med" via routeren. Dette skal i og for seg gå bra, alt etter hvor bra routeren/"routeren" i ICC (?) er. Anbefaler winroute - det er _Best_ i win :smile:

Lenke til kommentar

Joda... dette virker som et helt klart firewall-problem....

 

Har vært borti noen adsl-levrandører som faktisk setter opp firewall for deg.... (blant annet for at du ikke skal kunne sette opp server)

 

broder'n min, har adsl der alle porter bortsett fra 139 er filtrert....

 

men... det kan virke litt rart og... for slike firewaler vil autmatisk åpne utgående, men ikke inngående porter... menmen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...