Gå til innhold

Mangler en kjerne ?

Symbolic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får sende en PM til Simen1, så får jeg se hva jeg gjør... :)

Takker for alle svar...

MEN! Om noen flere har noe de skulle sagt her, så kom med det !

Ja, spurte deg om noe tidligere som du ikke har svart på;

Hva står det om cpu'n i System Properties? Er den gjenkjent/oppført riktig der?

>Start >høyreklikk My computer >klikk Properties

Jeg kom på et par forslag som kan være verd et forsøk:

1. Følg med når du booter og se om det faktisk står bios-versjon 1.7 på boot-skjermen. Hvis ikke så har kanskje biosflashen til 1.7 feilet og at det kan være årsaken.

2. Prøv å starte opp en Live-CD f.eks med Ubuntu og se om du får opp to prosessorer der. Gjør du det så vet du at bios er i orden men at feilen ligger i Windows. Får du ikke opp to prosessorer der så indikerer det at problemet er bios (selv om det i teorien tilfeldigvis kan være noe rart med Ubuntuen også).

3. Sjekk lokket på prosessoren og se om det er en Windsor eller en Brisbane ved å google nummeret på den. AMD har ikke offisielt lansert 5600+ i form av Brisbane ennå men det kan jo hende de har sniklansert den og at du har fått en av de. I så fall så støtter ikke nåværende 1.7-biosen den splitter nye modellen ennå. Kanskje 1.8 løser det. I så fall kan du prøve å sende en epost til MSI og rapportere om det.

Redigert: Det kan faktisk se ut som det er punkt 3 som gjelder. Jeg fant nettopp en kilde på nett om at det har kommet en ny 5600+ med brisbane kjerne, 2*0,5 MiB L2 cache, 65W og 2,9GHz klokkefrekvens. Du kan jo sjekke klokkefrekvensen osv med cpu-z for å se om det stemmer. Kilde AMD har ikke fått denne i sine egne prislister ennå.

Den nye 5600+ brisbane har produktnummer ADO5600DDBOX mens den gamle 5600+ Windsor har produktnummer ADA5600CZBOX.

Jeg slang den like godt inn på lista til Wikipedia (punkt 2.1.6). Morsomt å oppdage nye prosessorer, selv om jeg skjønner det ikke er så morsomt for deg. ;)

Endret av Simen1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...