Gå til innhold

Q6600 G0 stopper på 2.7 med luft?


Anbefalte innlegg

Hei,

Er dette normalt? Synes det virker som om det er latterlig lite.

Den kjører 100% stabilt på 2678Mhz, over dette vil den ikke starte en gang. Er litt misfornøyd ettersom jeg hadde håpet å nå 3GHz.

 

Den kjører på et MSI P6N Diamond HK (som jeg forøvring angrer hardt på at jeg kjøpte) og har 2GB Geil PC6400 CAS4 minne. Har prøvd å øke vcore litt, men er usikker på hvor mye kan man egentlig øke spenningen før det blir farlig for CPU?

 

CPU temp ligger på under 70*C (innebygdt i kjernene) etter 2 timer full load.

 

edit:

Har nå prøvd å oppdatere BIOS. VCore har heller ingen ting å si.

Kan det være problemer med NB eller SB?

Endret av radivx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CPU temp ligger på under 70*C (innebygdt i kjernene) etter 2 timer full load.

70 grader? Sikker på at kjøleren sitter som den skal?

 

Mine G0'er går på moderate 3.15 GHz med Tt BigTyp 120 VX (på full snurr) og auto CPU-spenning, og med 100% CPU load 24/7 ligger case-temp rett over 40 grader. (Core-temp kan da ikke være *så* mye høyere.)

Lenke til kommentar
Mine G0'er går på moderate 3.15 GHz med Tt BigTyp 120 VX (på full snurr) og auto CPU-spenning, og med 100% CPU load 24/7 ligger case-temp rett over 40 grader. (Core-temp kan da ikke være *så* mye høyere.)

 

Husk og sjekke temp på Q6600 med et program som leser rett temp, veldig mange program leser 15grader for lav temp på Q6600.

 

Denne leser rett temp på Q6600

http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

Lenke til kommentar

Det er en Zalman 120mm Cu kjøler. Satt ned VCoren, som sagt så kjører den nå på 60-65*C

 

edit:

Virker som den går opp i 70* bare den for stått lenge nok. Nå ligger alle corene på 70... for dårlig luftstrøm kanskje?

 

edit2:

Noen som vet hva Intel sin "Max operating temp" er på denne CPUen?

Endret av radivx
Lenke til kommentar
dårlig ventilasjon i kabinettet da?

 

om det var meg du snakket til har jeg ikke så dårlig ventilasjon =)

men det var bare en 12cm mist på 800 omdr som kjølte cpu

og den Q6600 g0 jeg har nå er ikke så god, må ha 1,448v for å prime over 8 timer

 

klarer OCCT på 1,42 dog

Lenke til kommentar
Mine G0'er går på moderate 3.15 GHz med Tt BigTyp 120 VX (på full snurr) og auto CPU-spenning, og med 100% CPU load 24/7 ligger case-temp rett over 40 grader. (Core-temp kan da ikke være *så* mye høyere.)

 

Husk og sjekke temp på Q6600 med et program som leser rett temp, veldig mange program leser 15grader for lav temp på Q6600.

 

Denne leser rett temp på Q6600

http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/

45-49°C i CoreTemp. Forskjellen mellom dette og case temp stemmer med mine erfaringer fra Intel TAT.

 

Case temp hadde jeg hentet fra Asus Probe II (den viser det samme som i BIOS). Jeg har riktignok en support-sak gående med Asus om feil temp-verdier i BIOS, men det gjelder en annen type hovedkort.

 

Når det gjelder max temperatur for denne CPUen så er den noe høyere enn for gamle B3. Mer info i denne stickien fra THG-forumet:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/221745...mperature-guide

 

Kort fortalt:

* Hold varmeste core under 75°C (Tjunction)

* Hold case temp under 65°C (for Q6600 G0)

* Never-exceed case temp (Intel-spec) er 71°C (ved TDP)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...