Gå til innhold

Q6600 G0 stopper på 2.7 med luft?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

680i er ikke noe stor klokker med quad.

Evga rev a1 ble gitt med en fix av glt ref voltage(som er problemet)

Gir 0.03-0.05v for lite(kun mod kan fixe dette)

Før kunne man ikke klokke høyere enn 300fsb.

 

Vet ikke hvor stor problemet er på msi.

Asus 680i var litt bedere enn evga før rev a1.

Men er forsatt dårilg.

 

Du har sikkert prøvd litt.

Noen tips.

Kjør unlink.

Nb 1.4v

CPU FSB = CPU VTT (FrontSideBus Voltage) 1.4v

 

Du kan lese litt om moden her.

Er en vaskelig mod for og si det sånn.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=145524

 

Jeg har qx6700 så jeg kan snike meg unna problemet med og øk multiper (10-11..o.s.v)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg sitter nå med akkurat samme problemet. Q6600 og MSI P6n Diamond. Stopper på 2,7Ghz. Core tempen ligger på bare 40-44 grader etter en time med Prime. Det kan virke som dette hovedkortet ikke liker å bli klokket? Har forresten G0 stepping jeg også.

 

Noen som har sett noe tilsvarende problem andre steder. Har tuklet med stort sett alle bios instillingene nå.. Har testet å sette ned multiplieren til 6, men fsb vil ikke over 292Mhz

Lenke til kommentar

Får håpe noen har en løsning på problemet vårt. Blir aldri mer nForce eller MSI for min del. Er ikke første gang jeg blir skuffet over nForce chipsettene, men dette var da helt ekstremt.

 

Kjøper kanskje nytt hovedkort over jul, om jeg gidder. Vurderer å kjøre Linux på heltid, og da tviler jeg på at jeg trenger mer CPU kraft til noe som helst.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Hei!

 

Sitter selv med en Q6600 med G0 stepping og Asus P5N32-E SLI 680i kort...her har jeg greid å kjøre fsb opp på 317 mhz linked med en hastighet på 2,85 ghz på cpu.

Har geid å boote opp i 3 ghz men crasher i os under stresstest, regner med at det er chipsetet som er problemet da det rett og slett blir for varmt, løsningen på dette er nok å montere chipset vifte.

 

Noen som kjenner til enkel og lett montering av vifte for asus sine heatpipeløsninger?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

rart. Jeg har et billig HK (MSI P35 NEO-Fi) og i tester sto det at det ikke var en god hk til å overklokke med.

 

har klart 3,0ghz (G0) stabilt, 72 grader 30min med OCCT xD 45-50grader idle.

 

Har så dårlig luft gjennomstrømming inni pcn, så den kjøler cpuen med varm luft ..

 

Hvis du ser på testen her, så ser du at de klarer en fsb på 480??

 

http://www.xsreviews.co.uk/reviews/motherb...-p6n-diamond/7/

 

Det er liksom noe som ikke helt stemmer her.

 

Product Rating ☻ ☺ ☺ ☺ ☺

Endret av xninja92
Lenke til kommentar

Hei hei.

Jeg har også Q6600 og har lest endel rundt på nettet. Hovedkortet du har er dessverre ikke egnet til Quadklokking, kun EVGA 680i Rev A1, nye 780i og Intel chipsett er egnet til det. Det har med refvolt som er for lav, cpu får ikke nok strøm. Hovedkortet ditt er bra det, men ikke noe å klokke Quad'en på.

 

Edit: Hovedkortet til trådstarter jeg mener, P6N Diamond. :)

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar

Det er Nforce 6xx chipsettet som er problemet, som sagt er det kun Evga A1 som klarer seg nogenlunde med Quad.

Og man skal ikke henge seg opp i alt som står av tester og omtaler på nett :whistle:

 

Jeg har ertet på meg Nvidia fanboisen mange ganger her inne, så jeg sier det engang til: Hvis man SKAL kjøre SLI, gå for ett 780i - helst Evga, da de har sinnsyk bra support og garantiordninger.Sørg også for god luftflyt da 780i utvikler enda mer varme enn 680i.

Skal du ikke kjøre SLI er de fleste/alle Intelchipset som er laget de siste par årene flere lysår bedre på alle måter.

 

For ordens skyld har jeg to nforce kort, ett Asus P5N-E SLI og ett Asus Striker Extreme, sistnevnte egner seg best som panelovn/veggpryd.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

iiik! Utvikler det MYE mer varme? Jeg har bestilt MSI med 780i chipsett, etter å ha sett noen gode reviews. På EVGA 680i kortet jeg hadde (som døde en mystisk død) så var ikke varme noe stort problem. Men på ASUS P5N32-E SLi Plus som jeg bruker nå, så er varme ett stort problem. Det er jo også ett hybridkort mellon 650i og 570i chipsett for å få x16 sli. Eneste grunnen jeg går for nVIDIA er SLi.

Lenke til kommentar

Det utvikler en del mer varme ja, det er jo en 680i pluss en Nvidia pcie 2.0 bridge chip under NB kjøleren (har sjekket)=mer varme. Det er ganske normalt at Nforce kort dør - de har en ENORM feilprosent, derfor anbefaler jeg Evga pga garantiordning og support som er helt rå - 10 års garanti!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...