Gå til innhold

Problemer med høyttalere - Cerwin Vega


Anbefalte innlegg

Hei. Tok med høyttalerne mine hjem her om dagen etter å ha stått på jobb noen mnd. Har brukt til noen lønningspilser oglignende. Når jeg kommer hjem etter å ha tatt dem endelig hjem igjen og kobler om så merker jeg FØRST at ene tilkoblingspunktet bak på høyttaleren har løsnet,så får ikke festet høyttaler ledningen på ene høyttaleren(noen som vet hvordan det kan fikses?).

 

Problem nummer 2 er at på den andre høyttaleren,så koblet jeg den opp. Men når jeg tester lyden,så må jeg skru volumet høyt opp og kanskje er jeg heldig å hører litt lav lyd,men så går det over til skurring og lyden forsvinner. Hva kan dette være? Lyden fungerte fint under festingen :p

 

Kan det være høyttaler ledningene? Eller KAN det være meg som er dum og har koblet veldig feil?? Virker som det skjedde det samme på "tuner" funksjonen på forsterkeren,så da kan det vel ikke være audioledningene som er koblet fra forsterker og til Pc...!?

 

Håper på noen svar! Takk for meg så lenge!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

hvis du tar med noen bilder og prøver å forklare på ny så kanskje jeg kan hjelpe, men nå fikk jeg litt for lite info følger jeg :)

 

Et tips til hva du kan prøve:

- bytte ut phono ledningen fra cd-spiller til forsterker,

- bytte høyttaler kablene over og se om problemet flytter seg med kabelen hvis du skjønner hva jeg mener?

- sjekke eventueller sikringer i høyttalerene.

 

Lykke til

 

edit: la til litt

Endret av espenal
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
- sjekke eventueller sikringer i høyttalerene.

Jeg tenkte også på dette, men han sa jo at han kunne høre svak lyd fra høyttalerene. Får ikke da elementene strøm og da kan det ikke være sikkringa?

Lenke til kommentar

Det du sier høres helt klart fornuftig ut

Men det kan være at sikringen har gått på bass og mellomtone og at bare discanten spiller, og at han beskriver dette som en "svak lyd", i mine cerwin vega høytalere er det "automat sikring" på mid og discant og glass sikring på bassen, så vidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Hei. Tok med høyttalerne mine hjem her om dagen etter å ha stått på jobb noen mnd. Har brukt til noen lønningspilser oglignende. Når jeg kommer hjem etter å ha tatt dem endelig hjem igjen og kobler om så merker jeg FØRST at ene tilkoblingspunktet bak på høyttaleren har løsnet,så får ikke festet høyttaler ledningen på ene høyttaleren(noen som vet hvordan det kan fikses?).

 

Hei, jeg også har knekt høyttalerterminalskruene mine på mine CV. Disse står hjemme, så jeg har ikke fått fikset de helt enda da jeg manglet nye skruer. Men jeg fikk løsnet de gamle. Jeg skrudde ut basselementet og høyttalerterminalene, da kan man løsne terminalene fra delefilteret. Så er det bare å skru løs mutterene til terminalskruene og fjerne de ødelagte. Så er det bare å finne noen nye skruer som passer der. Et lite tips fra meg der er disse fra Biltema http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=78658, lik størrelse. Skru løs terminalskruene fra disse, så har du et par nye du kan feste på.

 

Skal kanskje en tur hjem til helgen, så da skal jeg fikse de. Skal prøve å ta noen bilder fra prosessen som jeg kan legge ut her.

 

Du har sikkert en løsning på problemet nå, hvis ikke funker gaffatape som en nødløsning, bare tape fast ledningene til der polskruen satt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...