Gå til innhold

Straff for å gå på rød mann ?


MrUrge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så se til helvette å holde dere på gang og sykkelstien og ikke midt i veibanen!
Akkurat det der tar jeg som et tegn på at du ikke sykler selv.

Prøver å bruke fortauet mest mulig, men enten du tror det eller ei så sykler faktisk noen så at fotgjengerne bare er i veien. Jeg er en av de, og er faktisk mindre i veien når jeg sykler på veien, siden jeg holder farten til bilene og gjerne fortere. Opplever ofte å måtte senke farten fordi bilene kjørte så sakte. Syklet ikke midt på veibanen vel å merke.

 

 

Hvis jeg ser en fotgjenger som går på rødt lys kjører jeg på han.
Gjør det du. Så skal vi se om retten deler ditt syn på fotgjengere. Uansett hvordan du vrir på det så har du som bilist alt ansvar hvis noe går galt. Springer det en unge ut i veien og i deg får du skylden uansett hvor lovlig du kjørte.
Lenke til kommentar
Gjør det du. Så skal vi se om retten deler ditt syn på fotgjengere. Uansett hvordan du vrir på det så har du som bilist alt ansvar hvis noe går galt. Springer det en unge ut i veien og i deg får du skylden uansett hvor lovlig du kjørte

 

Det er jo bare teit :S Kjører du langs en mørk landevei med fartsgrense 80 så er det jo ikke din skyld om det går en full kar midt i veien med svart hettegenser og uten refleks. Hva skal man gjøre for å unngå sånt? Er jo et grusomt eksempel da :S

Lenke til kommentar
Det er jo bare teit :S Kjører du langs en mørk landevei med fartsgrense 80 så er det jo ikke din skyld om det går en full kar midt i veien med svart hettegenser og uten refleks. Hva skal man gjøre for å unngå sånt? Er jo et grusomt eksempel da :S

Sett på fjernlys og forsøk å fokusere blikket et sted mellom dashbordet og taket på bilen.

Lenke til kommentar
Det er jo bare teit :S Kjører du langs en mørk landevei med fartsgrense 80 så er det jo ikke din skyld om det går en full kar midt i veien med svart hettegenser og uten refleks. Hva skal man gjøre for å unngå sånt? Er jo et grusomt eksempel da :S

Sett på fjernlys og forsøk å fokusere blikket et sted mellom dashbordet og taket på bilen.

 

Har du kjørt bil i mørket noen gang?

Lenke til kommentar
Har du kjørt bil i mørket noen gang?

Selvsagt. Har du pustet oksygen noen gang?

 

Det virker nesten ikke slik da det å oppdage noen uten refleks eller lyse klær på en mørk strekning. Selv med fullt fjernlys og oppvakte øyne. Så er det opp mot tilnærmet umulig å se disse før de er rett foran deg.

 

 

"Har du pustet oksygen noen gang? "

 

Konstruktivt da jeg ikke vet alderen din og dine uttalelser minner om en som aldri har sittet bak rattet på en bil en mørk kveld.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Det virker nesten ikke slik da det å oppdage noen uten refleks eller lyse klær på en mørk strekning. Selv med fullt fjernlys og oppvakte øyne. Så er det opp mot tilnærmet umulig å se disse før de er rett foran deg.

Det var snakk om å "gå midt i vegen". Er rimelig stor forskjell på det kontra å gå langs vegskulderen. Dessuten MÅ du ikke kjøre i skiltet hastighet dersom forholdene ikke tillater det.

 

Konstruktivt da jeg ikke vet alderen din og dine uttalelser minner om en som aldri har sittet bak rattet på en bil en mørk kveld.

Faktum er at vi sitter på et anonymt diskusjonsforum. Jeg kan enten være en kvisete 14 åring med dårlige meninger eller billistenes svar på Stephen Hawking. Go figure.

Lenke til kommentar
Det virker nesten ikke slik da det å oppdage noen uten refleks eller lyse klær på en mørk strekning. Selv med fullt fjernlys og oppvakte øyne. Så er det opp mot tilnærmet umulig å se disse før de er rett foran deg.

Det var snakk om å "gå midt i vegen". Er rimelig stor forskjell på det kontra å gå langs vegskulderen. Dessuten MÅ du ikke kjøre i skiltet hastighet dersom forholdene ikke tillater det.

 

Vel, eksemplet var faktisk en full kar som surrer rundt midt i veien (de har en tendens til å bruke hele og havne på litt i sidene også. I know I do).

 

Konstruktivt da jeg ikke vet alderen din og dine uttalelser minner om en som aldri har sittet bak rattet på en bil en mørk kveld.

Faktum er at vi sitter på et anonymt diskusjonsforum. Jeg kan enten være en kvisete 14 åring med dårlige meninger eller billistenes svar på Stephen Hawking. Go figure.

 

Jeg vil gjette på det første ;)

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Vel, eksemplet var faktisk en full kar som surrer rundt midt i veien (de har en tendens til å bruke hele og havne på litt i sidene også. I know I do).

I så fall burde vedkommende være enklere å oppdage. Dessuten, uten å kjenne til statistikken, så tipper jeg at antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs UTEN å bli påkjørt" er mye høyere enn antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs og BLIR påkjørt".

 

Antakeligvis greier billistene i det store og hele å unngå å kjøre på disse menneskene. Ganske prisverdig i grunn, umuligheten deres tatt i betraktning.

Lenke til kommentar
Må da gå ann å bevege seg fritt i sitt eget land uten at biler skal få mer bevegelsesmakt en mennesker?

 

Visse folk tror de automatisk eier veien bare de kjører bil

Nå er det visst slik at å kjøre på rødt er mye mer uvanlig enn å gå/sykle på rødt så jeg skjønner egentlig ikke helt den holdningen der, er jo heller motsatt :hmm:

Lenke til kommentar
I så fall burde vedkommende være enklere å oppdage. Dessuten, uten å kjenne til statistikken, så tipper jeg at antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs UTEN å bli påkjørt" er mye høyere enn antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs og BLIR påkjørt".

 

Antakeligvis greier billistene i det store og hele å unngå å kjøre på disse menneskene. Ganske prisverdig i grunn, umuligheten deres tatt i betraktning.

 

Spørsmålet er vel om du ville fått skylden hvis du hadde kjørt på noen i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
I så fall burde vedkommende være enklere å oppdage. Dessuten, uten å kjenne til statistikken, så tipper jeg at antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs UTEN å bli påkjørt" er mye høyere enn antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs og BLIR påkjørt".

 

Antakeligvis greier billistene i det store og hele å unngå å kjøre på disse menneskene. Ganske prisverdig i grunn, umuligheten deres tatt i betraktning.

 

Spørsmålet er vel om du ville fått skylden hvis du hadde kjørt på noen i denne situasjonen?

 

Svaret i dette tilfellet ville vært billisten. Du skal nemlig forutse at fulle mennesker går i mørket uten refleks og avpasse farten etter forholdene. :roll:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
I så fall burde vedkommende være enklere å oppdage. Dessuten, uten å kjenne til statistikken, så tipper jeg at antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs UTEN å bli påkjørt" er mye høyere enn antallet "fulle mennesker som surrer gatelangs og BLIR påkjørt".

 

Antakeligvis greier billistene i det store og hele å unngå å kjøre på disse menneskene. Ganske prisverdig i grunn, umuligheten deres tatt i betraktning.

 

Spørsmålet er vel om du ville fått skylden hvis du hadde kjørt på noen i denne situasjonen?

 

Svaret i dette tilfellet ville vært billisten. Du skal nemlig forutse at fulle mennesker går i mørket uten refleks og avpasse farten etter forholdene. :roll:

 

Trenger ikke være full folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...