Gå til innhold

Differanser i spillanmeldelser på VG kontra Gamer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste på VG nett idag at de hadde anmeldt FM 2008. Regna egentlig med at dette skulle få ett bra terningkast ettersom det er ett spill av så høy kvalitet. Men neida. Spillet fikk terningkast 3!

Her på gamer fikk det vel 9. I nettavisen fikk det terningkast 6.

Er ett "LITE" avvik her synes jeg. Jeg har stort sett sett på VG som seriøse folk og som kommer med bra anmeldelser, men her skuffa de stort synes jeg. Hva synes dere??

Her er linken til VG sin anmeldelse.

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=176905

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VGs anmeldelse av FM2008 kunne like gjerne ha vært en anmeldelse av Windows Vista, og VG har dessverre helt rett i terningkastet sitt.

Skrevet (endret)

Om anmelderen mener at spillet fortjener en treer - så greit. Gamers omtale blir ikke nødvendigvis "bedre" bare fordi FM2008 får bedre karakter der.

Man kan ikke bedømme hvor seriøs en anmelder er utifra karakterene han gir. I hvert fall ikke i dette tilfellet.

Endret av RevX
Skrevet (endret)

Anmeldelser er ikke subjektive men analytiske. Det har med en journalist sin evne til å plukke ut hva som er dårlig og måle det i forhold til hva som er bra. Og man kan stole på en journalist angående hva som er dårlig, og det burde han også spesielt kunne, basert på at en spilljournalist gjerne spiller mye mer enn det noe annet normalt menneske gjør.

Kommentarjournalistikk er virkelig utfyllende for rollen som vaktbikkje - som en journalist skal være. Hele faget er basert på at du klarer å analysere så mye i et spill som mulig, og gjerne se svakheter og fordeler fortere enn det vanlige personer klarer.

Det er nedskrevne svakheter for spill så vel som i film, musikk og bøker. De enkleste er å kunne skille dårlig skuespill fra godt, godt språk fra dårlig, et logisk kampsystem fra et ulogisk, flate områder i den røde linjen.

Alt det jeg sa er det helt grunnleggende bare, Men det finnes så mange forskjellige nyanser av slike ting man måler i, og når man er anmelder for en avis som VG så står det respekt av det rett og slett. Det er ofte mye mer som foregår bak kullissene enn det du skulle tro.

Endret av Cetramarius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...