Gå til innhold

Hvem kjøper fortsatt dvd filmer ?

Menace2Society

HDTV og DVD  

93 stemmer

1. 1. Kjøper dere som har HDTV fortsatt DVD-filmer?

• Nei, utelukkende Blu-ray
      5
    • Nei, utelukkende HD-DVD
      3
    • Ja, kun DVD-er
      35
    • Jeg kjøper en salig blanding av formater
      12
    • Kjøper kun DVD-er, og kommer ikke til å kjøpe noe annet før formatkrigen er slutt
      37

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nysgjerrig på de som har hdtv her på forumet, kjøper dere dvd lenger ? Jeg har samsung 40 1080p skjerm og etter å ha sett filmer i full hd så er det nesten til å grine av å sitte å se en dvd film på en 40'' Jeg var ''tvunget' her om dagen til å kjøre en litt gæmmal movie fra det lille som er igjen av dvd samlinga mi og det var støgt veldig støgt ! Hjelper litt med upconverting, men ikke i nærheten av en god blu-ray film.

Skulle hatt en poll her, men vet ikke hvordan man gjør det ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har verken HD-avspiller eller framviser.

Kjøpte sju DVD-er forrige uke.

Har planer om å gå over til 1080p når 46" 1080p TVene går litt ned i pris. Studentlivet uten studieplass og jobb er harde saker ^^

Poll gjør admin. Bare å sende en pm.

Skrevet

Jeg har fullt og helt sluttet å kjøpe DVD-er. Leie får holde. Jeg klarer ikke rettferdiggjøre at en DVD-investering kunne betydd enn halv Blu-ray! :wee:

Det er faktisk slitsomt å se etter detaljer som rett og slett ikke er der på DVD-er.

Skrevet (endret)

Jeg kjøper fortsatt kun DVD-er. Blu-ray/HD-DVD får eventuelt vente. :) Før jeg skal investere i en eneste Blu-ray eller HD-DVD så må formatkrigen være mer eller mindre avgjort, så jeg vet hvilket format det er man skal satse på.

Endret av Nevnarion
Skrevet

Det er en lett blanding her i gården. Kjøper mest dvd filmer fortsatt, men det blir som regel Blu ray eller HD DVD på nye filmer.

Skrevet

Jeg har en flott HDTV, men drøyer ennå kjøp av et nytt format. Som en del andre venter jeg til formatkrigen blir avgjort... enn om det noen gang vil skje. (':

Skrevet (endret)

Jeg kjøper fortsatt DVD, og kjøper fremdeles mest DVD i forhold til HD.

Det er en god del filmer som foreløpig ikke har kommet eller vil komme i nærmeste framtid på HD, og det i seg selv er god nok grunn til å fortsette å kjøpe DVD. Skal man utelukkende kjøpe HD så blir filmutvalget i hylla foreløpig ganske smalt, det er mange bra filmer og/eller utgivelser på DVD som jeg for min del gjerne vil ha i samlinga. Prismessig synes jeg heller ikke det alt som er verdt å eie på HD, spesielt ikke endel eldre filmer som er gitt ut på HD i mer eller mindre variabel kvalitet.

Endret av _crs_
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet

Kjøper fortsatt bare på dvd, ettersom jeg ikke har en tv stor nok til å få noe særlig ut av HD-kvaliteten. Dessuten blir det en dyr bommert hvis jeg velger feil format nå før den nye formatkrigen er over. Av en eller annen grunn synes jeg dog det er greit å begynne å kjøpe laserdiscer. Noen ganger skjønner jeg ikke helt meg selv :hmm:

Skrevet

Kjøper DVD, og kommer til å fortsette å gjøre det. Synes kvaliteten er bra, kan virkelig ikke klage. Saken er at om 5-6 år kommer det til å komme noe nytt, som vil gi enda bedre kvalitet enn HD også.

Kjøpte forøvrig akkurat nå 6 filmer, alle DVD.

Skrevet

Jeg kjøper fortsatt, men prøver å kjøpe billige filmer og ikke store eller dyre ting.

Vet nå ikke helt om jeg kommer til å kaste meg på HD DVD eller blu-ray eller bare vente til alt blir nedlastning.

Skrevet

Har 37" HD-READY, kjøper utelukkande DVD. Trur eg venter til eg skaffer meg full HD og formatkrigen har roa seg før eg tar den overgangen. Pris og utvalg er også ein faktor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...