Gå til innhold

Latterlig


Anbefalte innlegg

I dag var jeg og hentet pcen min på et verksted nedi byn. klarte ikke fiksen sjæl :oops: . men uansett der sto jeg der inne og skulle hente den da så kommer det en dame(?? :wink: ) inn med en maskin som må være noe av det verste jeg har sett. Hun virket stolt over maskina og spurte om hvordan sette inn ny dato i bios.

Folkens dette var en commodore 64 (eller hva de nå heter)

en av de første maskinene som kom til Norges land og rike.

Den hadde 12mb harddisk, kanskje 1 mb ram(?) og kunne lagre noen få tekstdokumenter :lol::lol: . hun spurte om å få oppgradere den... med et et av nåtidenes hovedkort til ca. 1000 kr. Hvilken effekt vil det få inni der?

:lol::lol:

jaja. måtte bare si det.... litt moro. ettersom reparatøren(engelsk kar) konstant sa "oh jesus" og "buy a new one for gods sake"!!!

 

mvh

Jensemann

 

HK Soltex SL75FRV

CPU Amd xp 1800+

Ram256 mb ddr ram (snart 512) :oops:

3Dkort g force 4 ti 4200 64mb

brukbart hvertfall :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hva som er morsomt med dette i det hele tatt. Du må da godta at andre ikke kan like mye om et emne som du (tror du) kan.

Tror du hun stakkars dama sitter og lirer av seg om hvor jævla teit du er hvis du ikke vet hvordan du skal _eksempelvis_ strikke?

 

Edit: For ordens skyld, dette innlegget er ment til Jensemann

Lenke til kommentar

C64 hadde ikke harddisk - helt riktig

 

Husker godt hvordan jeg stirret på kassetspilleren i 20 min for å loade et spill, mens jeg ba om at ikke spilleren skulle stoppe underveis (noe den gjorde ofte).

 

Det var noen rikinger som hadde en floppy drive, men kassetspiller for resten :woot:

Lenke til kommentar
bare for å slenge inn enda litt kritikk.. :wink:  

 

noen jenter har faktisk greie på data!!  :grumpy:  

og det finnes gutter/menn her i verden som ikke har peil de heller!

 

..så det så!! :woot:

 

Helt rett. Et eksempel;

 

Jeg sitter med telefonsupport. For en stund siden ringte det en fyr og sa PCen hans ikke funka. Jaha, tengte jeg, spurte litt rundt hva slags skjermbilde fyren hadde, og fant ut at han hadde 98, og ikke hadde trykket på powerknappen på maskina ("Du kan nå slå av datamaskinen").

Dette må bli enkelt tengte jeg, så jeg ba ham slå av maskinen, og spesifiserte "ikke skjermen". Fyren slo av og på skjermen. Og ble sur når det ikke funka. Dette gjorde han en to-tre ganger.

Så jeg spurte om han visste hvor harddisken var, han visste ikke hva det var. Neste steg, "hvor er den store boksen du slår på om morgenen?"

Svar; " STOR BOKS? DET ER INGEN STOR BOKS HER!!!" etterfulgt av "IKKE VÆR SÅ AVANSERT! JEG HAR IKKE UTDANNING PÅ DETTE HER!".

 

oooh-kaaay tenkte jeg, og fortsatte, "vet du hvor diskettstasjonen er", svar; "Hva er det?"

Spurte fyren litt ut, og han ante ikke hva en diskett var. Ei heller en CD :o

Så jeg ba ham finne tastebordet. Det fant ham. Så spurte jeg om det gikk en ledning fra det. Svaret "Ikke vær så avansert. jeg kan ikke dataspråk". :o :o :o

Nå ble jeg litt irritert, ble litt krass og fikk ham faktisk til å finne denne ledningen. Følg den, ba jeg ham. Når han da hadde funnet maskina ba jeg ham se etter en knapp i front. Han fant en. Gjett hvilken? FLOPPY!!!!!

Etter litt mer uthøring så fant han på-av knappen og fikk slått av maskina.

Samtalen tok ca 10 minutter

 

Det hører også med til storyen at han trodde tastaturet var PCen...

 

Dette er den værste innringeren jeg har hatt. I "ti på topp" er denne værst, tett etterfulgt av 9 damer... Men, det finnes menn med IT-fobier også.

Lenke til kommentar

Festlig.

 

Men det er selvfoelgelig riktig at ikke alle menn / kvinner prioriterer aa forstaa data.

 

En annen ting, for aa komme tilbake til det foerste innlegget, er:

hvis denne C64 eller-hva-det-naa-var fungerte for dama, hvorfor selge henne en Cray-II?

 

Mitt synspunkt er at veldig mange folk kjoeper det "siste" og "beste" uten aa vurdere hva det egentlig er de har behov for.

Selv kjoerer jeg en 700MHz 256Mb og er fornoeyd med det. Synes jeg det blir for treigt vil jeg heller revurderere programvaren jeg kjoerer, fremfor aa kjoepe en ny datamaskin.

Lenke til kommentar
...det er selvfoelgelig riktig at ikke alle menn / kvinner prioriterer aa forstaa data

Det er jo litt forskjell på å ikke forstå 'data' og å ikke skjønne hva man mener med en ledning da. Det virker som om noen mennesker gir slipp på all intelligens og fornuft de ellers måtte ha når de er i nærheten av en PC.

Lenke til kommentar
C64 hadde ikke harddisk - helt riktig

 

Husker godt hvordan jeg stirret på kassetspilleren i 20 min for å loade et spill, mens jeg ba om at ikke spilleren skulle stoppe underveis (noe den gjorde ofte).

 

Det var noen rikinger som hadde en floppy drive, men kassetspiller for resten  :woot:

 

Jeg har faktisk en C64 med kassetstpiller i orginal eske :rofl: C64 er det dårligste kjøpet jeg har gjort tror jeg :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk en C64 med kassetstpiller i orginal eske :rofl: C64 er det dårligste kjøpet jeg har gjort tror jeg :roll:

 

HÆ! Har faktisk ønsket meg en C64 til jul flere år nå jeg (seriøst :yes: ). Mmm, det var tider dét. Hadde diskettstasjon en gang i tiden også jeg (det var de konfirmasjonspengene) ah, minner, minner, minner.

 

Pleier å spille SID-filer (C64 musikk) fra Mac'en og over i stereoanlegget. Samboeren min hater det.... merkelig. :roll:

Lenke til kommentar

Du bør være litt forsiktig med å "mobbe" andre Jensemann, når du tydligvis ikke har så ekstremt med peiling sjøl :-?

De fleste med noen få år på baken vet at en C64 ikke hadde 12MB harddisk og 1 MB ram...

Husker vi hadde en Commodore PC20-III den hadde 20MB hd, og 640 K ram.. Og ikke minst en intel 8088 cpu på 4,77 mhz tror jeg det var :) kanskje det var noe sånnt ho kom med?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...