Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm, hvordan er det å spille MP på samme skjerm på nye spill i dag?

Prøvde Black ops på PS3, vi var 4stk, det var mildt sagt jævelig, hvis det er så mye lagg som inngår, da ville jeg ikke brukt det som et argument :p

 

Pleier å funker fint med CO OP i gears of war, halo.

Har desverre ikke prøvd så mange co op spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gamestop har den. Ikke det at jeg skal kjøpe den. Men hvis du forhåndsbestiller en vanlig utgave (eller Platinum Pack) så får du med en Saints Row-lue som ser bra ut. Genki DLC`et er også selvfølgelig med.

Skrevet

Har egentlig aldri forstått hvorfor folk blir "lei" eller "irritert" over at det gis ut spill som ikke appellerer til dem. Selv eier jeg alle disse spillene jeg er interessert i fra før til PS2 eller andre konsoller, men jeg har ikke noe imot at de kommer ut på nytt av den grunn, for jeg er jo ikke nødt til å kjøpe dem, og i de aller fleste tilfellene, så velger jeg også å ignorere de. Men det er jo positivt at nye spillere får muligheten til å teste de ut om det er bra spill, så selv om jeg ikke benytter meg noe særlig av disse portene selv, så er jeg vel egentlig positiv til både HD-remakes og andre remakes. Unntaket er til konsoller som 3DS hvor det ikke er noe særlig substansielt nytt, da er det irriterende at Nintendo bruker ressurser på å forbedre spill som vi egentlig allerede har spilt i stedet for å la oss få helt nye ting.

Skrevet (endret)

Mitt inntrykk er at de går lite utover utvikling av nye spill. F.eks. de to N64-remakene til 3DS ble laget av eksterne team. Og det å gi ut HD-konverteringer av PS2-spill som Devil May Cry 1-3, God of War 1-2 etc. tar neppe noe utviklingstid av betydning. Det er først når man snakker om totale overhalinger som f.eks. Resident Evil 1 til Gamecube at remakes går utover utvikling av nye spill.

 

Eurogamer hadde en artikkel om dette før i år og bemerket seg et paradoks: folk klager på at spillselskaper tar seg greit betalt for enkle konverteringer/remakes av klassiske spill, men f.eks. Beatles-katalogen i remastret lyd eller at de gamle Star Wars-filmene kommer ut på blu-ray til fullpris er det ingen som klager på.

 

 

 

Da er det klart at Ridge Racer Vita kommer ut til den europeiske Vita-lanseringen 22. februar. Både DS, 3DS, PSP, PS3 og X360 har hatt et Ridge Racer-spill ved lanseringen. Altså alle konsoller utgitt de siste ti årene (2002-2012) utenom Wii hatt et Ridge Racer-spill ved lansering. Enda mere moro blir det å tenke på at alle Sony-konsoller siden PS1 har hatt RR som lanseringsspill. Jeg elsker sånne fun facts :)

Endret av kilik
Skrevet (endret)

Folk klager på alt. Remakes, DLC, selv nye spill i et franchise, og helt nye franchise spill. Folk klager på alt, uansett. Bare å la vær å bry seg om det. Folk klager på ting som er selv bra.

Endret av Mahavishnu
  • Liker 1
Skrevet

Er inn å tar en titt nå faktisk. Amnesia er jo veldig skummelt, spesielt når du pusher settingen til grensen med hvor skummelt du vil ha det, som f.eks. å spille det en sen høstkveld istedenfor midt på dagen.

Skrevet

Edge #234 scores:

 

Zelda: Skyward Sword 10/10

Batman: Arkham City 9/10

Dark Souls 9/10

Uncharted 3 9/10

Ace Combat: Assault Horizon 8/10

Dance Central 2 8/10

Disgaea 4 8/10

Forza Motorsport 4 8/10

Super Mario 3D Land 8/10

Rage 7/10

Ratchet & Clank: All 4 One 6/10

 

 

Hele 8,2 i snitt i et blad som er kjent for å virkelig bruke hele skalaen. Det høyeste karaktersnittet de har hatt i et nummer noensinne.

Skrevet (endret)

Dette er jo en veldig bra måned, så er vel ikke rart at det blir litt høyt selv for Edge å være :)

 

Jepp, fantastisk bra måned. De rakk visst akkurat ikke å få med Battlefield 3 og Skyrim før bladet gikk i trykken. Ekstremt mange gromspill i år i oktober/november.

Endret av kilik
Skrevet

Som jeg skrev i Nintendo-kaféen, så skrev Edge følgende om Zelda:

 

Nintendo has been so busy elaborating on Ocarina's heroic ideal that it's forgotten to embrace it for itself. So what better way to honour 25 years of bravery than courageously striving for something new? And what opportune hardware to cut those ties? After all, hasn't the Wii hardware spent the past five years searching for the hero inside itself? Firstparty experiments have tested Wii's boundaries, deducing what does and doesn't work. Their findings resonate throughout Skyward Sword. In Wii Sports-powered bomb bowling. In skydiving and swordplay learnt on a Wuhu holiday. In the surreal beauty and orchestrated bombast beamed down from Super Mario Galaxy. In the metallic Metroid chu-chunk of a door lock. Even the opinion-dividing Wii Music is vindicated in subtle moments of auto-tuning cleverness. How apt that this ultimate tale of hero-making should see Nintendo's hardware become the console it was always meant to be.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...