Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, nei, jeg oppfatta det som noe som understrekte det jeg sa.. :p

Det er vel forøvrig GTA IV som har hatt det største mediespetakkelet hittil, et enormt budsjett, kontroversiellt innhold og vannvittig med referanser som tidenes voldeligste, ondeste, og forkastelige spill.

 

Nei, som Gamer.no sier, Spill er kultur!

Lenke til kommentar

Gamle spill er bedre enn nye? Hah, ikke få meg til å le.

 

De gamle spillene har ikke en eneste ting de skulle sagt mot de beistene av spill vi ser den dag i dag. Mer kompliserte historier enn utviklere noensinne kunne se for seg på den tiden, og selvfølgelig helt nye måter å formidle disse historiene på. Grafikk som ikke ligner grisen og full surround med full oppløsning på 1900x1200. Multiplayer og communityløsninger i spill i dag som ikke engang var mulige i datidens Internet. Gamle spill blir ertet, spyttet på, banket opp, drept og begravet av nye spill.

 

Hva du føler for spillene fordi de er eldre og nostalgi means shit :)

Lenke til kommentar

Flashy er ikke alt. Per i dag, har jeg hatt mest glede av gamle spill. Og ikke nye som har kommet de siste årene.

Men smaken er delt.

 

På topic, ja spill er kultur, er ikke det første som dør..

 

Birger :)

 

Ed1t: Sier ikke at spillene i dag ikke er bra. Men tror jaget etter grafikk, osv. setter hindringer for spillbarhet. GOG.com FTW!

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar
Men tror jaget etter grafikk, osv. setter hindringer for spillbarhet.

På samme måte som manglende grafikk, osv satte en hindring for spillbarhet den gang.

Hadde de samme spillene som du spilte "den gang" kommet ut den dag i dag uten at noen hadde hørt om eller spilt det før vil jeg tørre å vedde på at det ville blitt slaktet.

 

Selvfølgelig finnes det spill som er tidløse og er forevarr klassikere, men det er det uansett fra alle tidsepoker. Poenget mitt er at spill i dag generelt er bedre enn spill generelt for X antall år siden.

 

 

Dette er min mening, ikke fakta, og om vi må diskutere i 100 år med pinnene spisset er jeg klar :p

Lenke til kommentar

De som sier at spill var bedre før baserer nok dette fra minner om da de spilte det og det spillet for 10 år siden. Såklart man får gode minner av slikt. Dette med spill og slikt var jo da nor helt nytt for den personen. men om han personen hadde gått å spilt en av disse gamle spillene på nytt hadde han nok innsett at det ikke er så bra som han tenkte i hodet sitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...