Gå til innhold

win xp årets flopp ?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

fikk min win xp home edition norsk version i romjula (studentlisens) og glad og super happy dro jeg hjem.

men det gikk shit med en gang. Første installasjon var oppgradering fra winme. deretter har jeg for pokker aldri hatt så mye problemer før jeg installerte (reinstallerte/formaterte/fdisket/oppgraderte osv mange ganger)

 

men med samme jævla resultat, jeg har en anelse om et det kan være usb driverene som svikter, jeg har også hatt problemer med acpi tror jeg.

En annen ting er at når jeg prøver og bruke opdateringer på nettet finner ikke den norske xp`en noenting ikke en eneste sikkerhets patch eller driver.

Men jeg vet at på den engelske finnes det allerede mange oppdateringer.

Jeg er nå utrolig lei av og prøve og få dette såkalte stabile og super operativesystemet til og fungere at jeg vil installere winme igjen.

Advarer på det sterkeste og prøve xp så sant du ikke har god tid og evnt. et backup system og bruke mens du sliter.

 

sys spekifikasjoner:

msi 266 pro-ru (siste via 4in1 4.37)

amd xp 1600

nvidia gforce 3-ti500 (har prøvd alle driverne)

2 ibm 40gb på raid (denne driveren virker)

1 256 twinmos ddr-ram

tatt ut sblive kortet og bruker nå

onboard sounden.

saitek x36+x35 flight controll system usb

ethernet 10/100 kort pci standard type

sony g400 19

nexgentel adsl

 

airguard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det var noen problemer med via driverne.

husker ikke hva de het i farten, de er med å gjøre systemmet ustabilt.! ??

jeg pleier å fjerne to av innstallasjonsalternativene.

 

HK msi pro2 266a

 

[ Denne Melding var redigert av: maggri på 2002-01-04 23:57 ]

Lenke til kommentar

XP er bra blanding av stabiliteten til win2k og spill kompatibiliteten til win98. XP er stabilt som F***, slipper å ha dual boot osv.

 

Har hatt den i flere måneder nå, både på min bærbare (XP fant absolutt alle driverene selv, slå den) og min stasjonære pc som er over 3 år gammel.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Jeg er og blir svoren tilhenger av Windows 2000 Pro, og klarer ikke anbefale dette nok :razz:

La inn WinXP to ganger på min "gamle" p3 800, og begge gangene med samme resultat: Hele OS'et gikk ufattelig sent. Animasjoner etc hakket og det tok faktisk TID å bruke startmenyen. Så etter 5 dager var det tilbake til yndlingen :grin:

Lenke til kommentar

Papirpose, det der er neppe XP sin feil. Jeg kjører XP på en Athlon 1,1GHz og på en P2 392MHz. På den tregeste maskinen går det ikke tregt (256MB ram), faktisk langt raskere enn jeg hadde forventet. Så om det er tregt og henger på en P3 800MHz, er det andre ting som krangler.

 

-P-

Lenke til kommentar

Det er ikke helt ukjent at det har og er fortsatt en del driver-problemer med XP. Dette gjelder særlig opp mot VIA. Bl.a. er det en del som har fått ekstremt lav diskhastighet med VIA's IDE-driver på XP.

Selv er jeg ganske fornøyd med XP, men setter forsatt min lit til w2k da dette er desidert mest stabilt på mitt system.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-04 21:20, Espen_^ skrev:

airguard : Ser du har tattut sblive kortet ditt,fikk du problemer med det når du satte det i msi kortet ?


 

nei, jeg samme problem uansett og har reinstalert kortet nå.

snodig og se alt det negative om winme lol jeg har hatt det siden det kom og ikke hatt noe problemer med det ?

derimot med xp fungerer systemet mitt dårlig ?

Jada jeg har tatt flere "rene" installasjoner også men samme resultat.

msi 266pro-ru kortet skal være xp signert også så jeg fatter ikke hva som er galt.

 

airguard

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-04 21:21, Noldus skrev:

holder meg nå til win2k pro. ikke noe som er så stabilt.....



 

Må nesten si meg delvis enig i det. For w2k er bedre utviklet, og Microsoft har sluppet mer SP til w2k enn XP. Nå kjører jeg XP og er MEGET fornøyd! Det er noe av det mest stabile OSet jeg har kjørt på maskina.

Lenke til kommentar

HAr xp og må si at det fungerer helt fint. Hadde win2k pro før og den var mer stabil når maskinen hadde stått på ett par dager i strekk. I xp har merkelige ting hendt og ikke helt god hee tiden.

Eneste negative jeg har å si er at jeg som har mange videofiler liggende på harddisken så tar det av og til ufattelig lang tid å starte avslutte og å få opp infoen om filene. Flere ganger jeg har gitt opp å få frem noe som helst, men så plutselig girer maskinen opp i full fres omtrent 20-30 sek og så kommer det frem ramma med infoen.

Kan være medieplayeren også, men irriterande at det skal ta sånn tid. Dette var win2k bedre på. I alle fall på min maskin.

Lenke til kommentar

Hvis man spiller en del bør man vel prøve å legge inn WinXP og se åssen det går. Og hvis det går dass, legg inn Win2K :razz: Er jo ingen hemlighet at WinXP rett og slett er raskere på spill en Win2K.. flere FPS er vel greit det? Vil bare si at Win2K er håpløst TREGT på spill i forhold til Win9X i så fall. Før hadde jeg en Athlon 650, ABit KA7-100 og GeForce2 GTS. I WinME gikk spill VELDIG mye mer strøkent enn i Win2K!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...