Gå til innhold

win xp årets flopp ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

On 2002-01-04 21:03, airguard skrev:

fikk min win xp home edition norsk version i romjula (studentlisens) og glad og super happy dro jeg hjem.

men det gikk shit med en gang. Første installasjon var oppgradering fra winme. deretter har jeg for pokker aldrig hatt så mye problemer før jeg installerte (reinstallerte/formaterte/fdisket/oppgraderte osv mange ganger)

 

men med samme jævla resultat, jeg har en anelse om et det kan være usb driverene som svikter, jeg har også hatt problemer med acpi tror jeg.

En annen ting er at når jeg prøver og bruke opdateringer på nettet finner ikke den norske xp`en noenting ikke en eneste sikkerhets patch eller driver.

 

 

Har du prøvd å starte winXp fra selve Cd-rom'en?

(X:i386winnt.exe)??? trur du skal prøve den først :wink:

Deverre er nokk winME blitt kåret til årets flopp...litt forseint med å komme med forlag nu :wink:

Lenke til kommentar

ja har kjørt installasjon direkte fra cd også får problemer.

høh om jeg har hardware som støtter den. det eneste foruten gforce kortet mitt er et ethernet kort som winxp fant selv og instalerte kan ,ikke fatte at noe er galt med min hardware siden det er det enest jeg har inne for øyeblikket.

ok da er jeg vel kunnskapløs tenker jeg og gir opp,

rart at jeg fikk winme til og fungere ?

driter i faenskapen og venter til det kommer noen usb drivere som funker det er nok dem tenker jeg.

 

airguard

Lenke til kommentar

Har kjørt XP siden sep 2001. Uten tvil det beste OPSYS Windows har laget. Det er en ting jeg har lært igjennom årene, og det er at OPSYS'et bør være engelsk versjon. Der kommer oppdateringene først. Norsk versjon av Windows inneholder bestandig flere bugs enn orginalversjonen. Jeg vil holde meg til Windows XP. Ser at mange tviholder på Win2k. Xp har raskere oppstart i forhold til Win2k. Bedere stabilitet enn Win2k. Enklere å bruke kommando prompten ved bruk av tab tasten(kopiert fra Linux).

Lenke til kommentar

Det er mange som klager ubegrunnet på OSer når det egentlig er Hardwaren som krangler. Jeg kjører XP og kun XP har ingen problemer med det. Har heller ikke hatt noen av de kompabilitets problemene som har florert på forumet. At en P3 800 er kraftig nok til XP må jeg være enig med, men du får jo ikke samme ytelse som i win98 som er et 3 år eldre OP sys.

 

Min erfaring med Win2000 derimot er heller dårlig. Første gang jeg installerte det virket kanskje 1/10 av spillene. Etter å ha installert SP1 virket kanskje 1/4 av spillene mine og med SP2 kunne jeg være heldig hvis halvparten av spillene virket og siden spill og internett er det jeg bruker maskinen til er dette ganske viktig for meg...

 

Eneste "problemet" jeg har hatt er at cdrwin ikke finner acpi driver og det hjelper ikke å installere ny acpi driver heller, men dette gjentok seg i win98 når jeg prøvde der, så det er ikke xp sin feil.

 

Jeg har hørt mye rart når det gjelder kompabilitets problemer, men det værste var vel når en kamerat av meg hadde to forskjellige IBM disker på samme IDE kabel og disse viste seg å ikke være kompatible med hverandre noe som førte til at hastigheten på disken ble redusert til 1/10 del. GO IBM !!! :smile:

Lenke til kommentar

Dette har vel i stedet endt opp som en diskusjon om hvilket OS som er best i stedet for å hjelpe han som trengte hjelp?

 

Vel, i allefall, mitt tips er at du formaterer maskinen, og stiller inn BIOS til å boote fra CD (om det ikke er gjort fra før). Og boot fra WinXP-cd'en. Det skulle bare være fryd og gammen, men jeg har vært borti at XP har klikket under installasjon et par ganger for min del, men det har fungert etter flere forsøk. (vet ikke grunnen)

 

Og for å si min mening om OS'ene, WinME er det desidert dårligste som Microsoft noen gang har gitt ut, stabiliteten var jo som i Win95. Win2k har fungert utmerket hos meg i lang tid, men har nå gått over til XP på grunn av kompabiliteten med mye av mine merkelige kort og datatilbehør..

 

- eirik -

Lenke til kommentar

jeg kjører dualboot med win 2k og ME..

har hatt dette i over 1 år-uten krasj..så jeg skjønner ikke hva folk plages med.

jeg får stort sett akkurat samme resultat i 3d marks 2001 i begge systemer-så for meg er de akkurat like raske-en ting til:jeg har sett her på forumet at det er noen som påstår at win ME ikke takler mer enn 512 mb ram..jeg kjører 784 mb ram bare så det er sagt-og har aldri fått noen som helst feilmeldinger..

så sånn er det nå bare..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...