Gå til innhold

Den billigste Santa Rosa maskinen


unwill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ønsket om "santa rosa", men det er viktig å tenke med på hva du skal bruke maskina til. Fortell litt om det, hva du forventer av maskina, foretrukket skjermstørrelse og hvor høyt du er villig til å gå i pris.

 

Tenkte egentlig bare å sjekke hvor billig man kan få en Santa Rosa maskin for tiden, også kan jeg heller se om jeg slår til utifra om de andre egenskapene til maskinen er gode nok.

 

Det er jeg og kjæresten min som trenger ny bærbar PC.

 

Jeg har en okay hjemmepc fra før av og trenger og vil ha en lett bærbar. Hjerne rundt 2 kg, med 2 GB RAM, og relativt liten . Skjermen trenger ikke å være noe stor, det jeg setter pris på er vekt og lang batteritid. Det tyngste jeg kommer til å bruke maskinen til blir å kjøre Photoshop, Ilustrator osv.

 

Mens kjæresten min trenger en maskin som hun både har hjemme og kan dra den med seg. Hun vil gjerne se film med den så noe mindre enn 15 er uaktuelt. Heller ikke hun har store krav til skjermkortet.

 

Prisene på maskinene... billigst mulig? Har ikke lyst til å skrive en MAX pris for da er det jo en tendens til at folk bruker opp hele max budsjettet og forteller meg at dersom jeg legger på enda litt penger så får jo så mye mer for penga ;)

Lenke til kommentar
15'' til som er på rundt 2kg eksisterer ikke...

 

Jeg ser etter to forskjellige (seperate) maskiner. En liten til meg, og en litt større til kjæresten. Beklager at jeg ikke skrev det klart nok i forrige innlegg.

 

Den jeg har lyst på kan godt være 12-13 tommer, der jeg ønsker en stillegående maskin, med god batterikapasitet, og være relativt lett.

Endret av unwill
Lenke til kommentar

Den ultraportable til Fuji Simes til 7000 er kanskje det du leter etter? Veier 1,7kg, men jeg vil ikke personlig anbefale PC-en. Den var litt for plastikk, ukomfortabel og bråkete.

 

Toshiba har en 13" til 8700, det er den jeg venter på i postkassen nå. Den veier 1,9kg, og virker veldig fin på papiret.

 

Så generelt på santa rosa, så tror jeg du finner PC-er helt ned i 5000 krones klassen. Da med 15-17" skjerm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...