Gå til innhold

AMD vs INTEL hva mener DU er best?


Ernie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LOL!!  Den mest useriøse posten jeg har sett på lenge!  :lol:  

 

Men uansett ernie:

Er det ikke litt mye å ha 15 poster i en tråd som består av 40 poster?

:rofl:

"bare" 15... :cry: før krasjen så hadde jeg 25 innlegg på en tråd med 54innlegg totalt... hvorfor? pga diskusjon om Brumunddal er bondeland. (savner den diskusjonen gitt... :cry: ) alle haglet mot meg og jeg måtte forsvare meg... :p det var morsom det der...

er det noen som vet hvorfor det gikk litt galt... den som har skylden skylder meg ca 50 innlegg til min statisikk..

Lenke til kommentar
Saddam er vel ikke mors beste barn han heller da. Tror det er en konspirasjon. Saddam er bare en Amerikansk skuespiller utkledd som diktator, slik at når USA vil lage litt sprell, kontakter de Saddam (som egentlig heter Jon Smith) og ber han bråke litt i buskaset... (mulig litt offtopic)

 

AMtel blir vel det neste når AMD og Intel fusjonerer. Nei, AMD er godsaker det, min Thundah Børd 1400 er fortsatt med i teten... hele 2800 Bogomips...

 

Åssen prosessor tror du game-rigen til Saddam har forresten?

Lenke til kommentar
Saddam er vel ikke mors beste barn han heller da. Tror det er en konspirasjon. Saddam er bare en Amerikansk skuespiller utkledd som diktator, slik at når USA vil lage litt sprell, kontakter de Saddam (som egentlig heter Jon Smith) og ber han bråke litt i buskaset... (mulig litt offtopic)

 

AMtel blir vel det neste når AMD og Intel fusjonerer. Nei, AMD er godsaker det, min Thundah Børd 1400 er fortsatt med i teten... hele 2800 Bogomips...

 

Åssen prosessor tror du game-rigen til Saddam har forresten?

hvilken KAN han ha da...? tror ikke han vil satse på en fra USA...

Lenke til kommentar

Litt av en diskusjon...

Jeg synes mormors vafler er helt konge - Spesielt etter en gigantisk middag. For da er jeg sikker på at jeg ikke klarer å gå ut av døra - Rulling blir et bra alternativ :p

 

 

For å legge noe som passer til topic:

 

Pris / ytelse:

- AMD er best i lavpris og mellomklasse-sjiktet (Most bang for the buck)

- Men når vi kommer i øvre mellomsjikt og toppsjiktet, er prisforskjellene heller små. (Mest mage-følelse som teller her)

 

AMD har aldri innrømmet det offentlig: XP rating er en direkte sammenligning mot Intel sine P4 CPU'er => XP 2400 er omtrent det samme som P4 2,4 GHz. (De er litt bedre og dårligere på hver sine områder - Merker neppe noe til de sterke / svake sidene ved hver CPU)

 

Jeg personlig har mest trua på Intel (Men har også planer om å oppgradere kraftig - Til øvre sjikt, sansynligvis P4 3 GHz innen et par måneder. - Liker tanken på Hyper Threading skal hjelpe på flyten i OS og mellom programmer)

- Alternativet er et Dual-system fra AMD (De er svakere på spilling, men bedre på multitasking (Ekte vare her))

 

Derfor har jeg mest trua på Intel:

- Ikke hørt om noen som har knust sin Intel CPU kjerne (Vet av flere AMD-tilfeller her)

- Ikke hørt om noen som har brent sin Intel CPU-kjerne (Flere AMD-tilfeller her også)

- Heat-spreader sørger for lavere CPU-temp (Synd at ikke AMD har implementert dette før Hammer kommer)

- Genial feste-mekanisme for Boxed-vifte (Her har AMD litt å lære / ta etter :p )

 

 

Et standard-argument fra ivrige Intel-fanatikere:

- AMD er ustabilt

=> Ustabiliteten har som regel ligget i Chipset (Ofte Via)

 

Et standard-argument fra ivrige AMD-fanatikere:

- Intel yter dårlig

=> Intel sine CPU'er yter dårligere pr. MHz (Men de kjører på høyere MHz - Så ytelsen utjevnes)

 

 

Det er mest magefølelse som bestemmer valget hos folk. Det viktigste er om det er Intel eller AMD tilhengere: Hold dere på et saklig nivå.

- Bedre å utveksle erfaringer enn å skjelle ut hverandre.

:D

Lenke til kommentar

Vis du skal ha en pannekake oppskrift så kan du jo gå inn på www.matprat.no tror jeg det er eller du kan bruke min oppskrift(eller muttern sin, lærte den av hun)

4 porsjoner:

3 dl hvetemel

12 ts salt

5-6dl melk

2 egg

1 ss smør eller margarin

 

Blandt melet og saltet i en bolle. Hell 13 av melken oppi og visp til det blir en jevn rør. hell i resten va melken i to omganger. visp sammen eggene og rør dem i alt det andre.. smelt smør eller margarin og bland det i røren. La røren svelle eller heve eller hva det nå heter i 30 min..

 

STEK dem på middels varme !!

ps: når de skal snus kast dem oppi været MEN ikke treff taket !!!

Lenke til kommentar
- Heat-spreader sørger for lavere CPU-temp (Synd at ikke AMD har implementert dette før Hammer kommer)

her har vi en seriøs sjel... vel, intel er vel ikke SÅ mye kaldere enn amd... bare tenk på p4 2,8ghz tror den er varemere enn noen av amd sine XP'er..., men det er intressant at det finnes noen som greier å lese hva jeg skrev i starten...
Lenke til kommentar

Jo, kanskje best å sjalte tråden inn på sporet igjen.

 

Selv valgte jeg Intel over AMD fordi jeg er hjernevaska av... eerh. neida, valgte Intel fordi jeg bare har hatt gode erfaringer med Intel systemer, og liker å playe det safe.

 

AMD systemer er sikkert like stabile som Intel systemer bare man velger det riktige utstyr og komponenter, men har liten erfaring med AMD systemer så tok ikke sjansen.

 

Kanskje dumt av meg, kunne kanskje har spart litt penger. Men er i jobb og tjener en grei sum i månenden så penger betyr ikke så fryktelig mye sånn sett.

 

Er fornøyd med mitt 2.4 GHz P4 system, det klarer brasene helt fint.

Lenke til kommentar

Her er en liste over solide og gode produsenter:

Ericsson(solidest av alle)

AMD(Myyyyyyyye bedre enn Cyrix, har ikke hatt Intel)

Via(Ganske langt over Ali Cipsettet jeg hadde på Cyrixen)

Altec Lansing(Fantastisk god lydkvalitet)

Logitech(Stabilt til tusen)

Nvidia(Har vert problemfritt for meg)

MSI Lager også gode HK og skjermkort

:google:

 

Når så mange har nevnt mat må jeg

si at Taco er veldig godt

Lenke til kommentar
Vis det er snakk om at amd er ustabile er ikke jeg enig jeg har et SiS chipset og pc henger seg aldri og det er aldri no Tull i deg hele tatt !

 

Jeg ble vel litt misforstått her... Men jeg prøvde bare å vise til standard-argumenter fra begge leire.

 

Jeg vet om mange AMD-PC'er - Nesten alle er dønn stabile (Så ustabilitets-argumentet kom ikke fra meg personlig).

 

Men saken er at Via sine chipset har av og til vært litt ustabile, og AMD har ofte fått skylden for det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...